Kwam deze module tegen...
Eindelijk een propere LED achterlicht oplossing voor een 12RT!
Te koop bij Touratech USA of Road Rocketeer. Installatiehandleiding
Nog even verdere reviews afwachten op de diverse forums...
CanBus blijft nog regelmatig roet in het eten gooien, ondanks dat deze module CanBus-proof zou moeten zijn.
ben dit al geruime tijd aan het volgen op diverse forums in Amerika en allemaal zeggen ze dat het produkt en de service niet deugd.
Toch even afwachten wat een Belgische koper/gebruiker hier van vind.
Zijn er die dit al gekocht hebben ?
Als er al "ervaringsdeskundigen" zouden zijn wil ik wel eens weten hoe het zit met de zichtbaarheid van de LED's in zijwaartse richting. LED's met hoge intensiteit hebben bijna altijd een hele nauwe "stralingshoek" die eventueel door de lens nog deels kan goedgemaakt worden (maar dan gaat de intensiteit per oppervlakte uiteraard naar beneden).
Aangezien dit syteem schijnbaar het originele deksel gebruikt stel ik me dus vragen bij de effectieve "off-axis" lichtopbrengst.
Gaby
Gaby schreef:Als er al "ervaringsdeskundigen" zouden zijn wil ik wel eens weten hoe het zit met de zichtbaarheid van de LED's in zijwaartse richting. LED's met hoge intensiteit hebben bijna altijd een hele nauwe "stralingshoek" die eventueel door de lens nog deels kan goedgemaakt worden (maar dan gaat de intensiteit per oppervlakte uiteraard naar beneden).
Aangezien dit syteem schijnbaar het originele deksel gebruikt stel ik me dus vragen bij de effectieve "off-axis" lichtopbrengst.
Gaby
moh_fan schreef:Hier foto's van een geïnstalleerd exemplaar.
Lijkt ook zijwaarts een pak meer licht te geven!
Maar of dat altijd een voordeel is weet ik niet, ik kan me voorstellen dat achteropkomend verkeer
het geone LED achterlicht zouden kunnen verwarren met een remlicht en daardoor een overbodige
en mogelijk gevaarlijke reactie gaan vertonen (die verwarring overkomt mij weleens als ik bijv. door
het van vak veranderen van een auto voor mij plots een auto zie met mistachterlichten, waardoor ik
dan even denk dat hij aan't remmen is).
Allemaal mooi en zo.
Maar blijkbaar zijn er evoluties geweest op het canbus syteem.
Niet elk modeljaar lijkt ermee overweg te kunnen.
Bovendien is het moeilijker dan het lijkt.
Op mijn RT zitten lampen met slechts één gloeidraad, het boordsysteem regelt de intensiteit. (heb al aan het lichtblok gewerkt, lampjes met dubbele draad gaan er niet in, er komen ook slechts 2 draden tot in de sokkel. Dubbele draad gloeilampen heeft 3 draden nodig)
Beetje zoals de oudere generatie waar het remlicht de twee functies overneemt wanneer het standlicht (achteraan) het begeeft.
Een simpel systeem met wat weerstandjes werkt dus niet op m'n machine.
Sven 12RT schreef:....het boordsysteem regelt de intensiteit.
Bedoel je dat de lichtsterkte niet altijd dezelfde is? Van de koplamp?
Gaby
Het topic handelt over het stand/stoplicht achteraan.
De boordcomputer simuleert een lichtsterkte van 5W als standlicht, en geeft de volle 21W wanneer je remt.
Alles op één en dezelfde lamp met slechts één gloeidraad.
Misschien hier eens kijken: http://www.bmwlt.com/forums/showthread.php?t=46414
Blijkt dat de CAN-bus problemen van dien aard zijn dat Touratech die module (voorlopig?)
van de markt zou genomen hebben.
Gaby