Verbruik K1200 GT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Reinhard

Verbruik K1200 GT

Bericht door Reinhard »

Ik heb mijn GT volgetankt (20 liter) en mijn dagteller om nul geplaatst.

Vervolgens tank leeggereden en bijgetankt (exact 17 liters). Zowel autosnelweg als secundaire wegen waren mijn deel.

Ik heb precies 269,7 kilometers kunnen rijden.
Verbruik per 100 km is dus : 6,3.

Lijkt mij veel vergeleken met mijn japanerke (GSX 750F). Wat is jullie mening ?
K1200 GT ('04) + R1200S ('07) + R 1150 GS (02)
Danny

Bericht door Danny »

Ne 750 vergelijk je toch nie met nen 1200 't is ne motor die dubbel zo zwaar is en ook wel heel wat meer vermogen heeft...
zes liter is normaal te noemen
trouwens bij zwaardere belasting(duo, bagage) zal je 1200 een stabiel verbruik houden en de 750 zal daar weer ietske meer verbruiken....
ietske meer omwentelingen laten maken kan je verbruik nog doen dalen , al te vaak wordt op te lage toeren gereden waardoor je de kraan verder moet openen dan nodig en de motor niet echt in de koppelrijke zone draait...
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

In mijn ogen kan het verbruik minder. Mijn K1200LT rijd gem. 5,5 liter op de 100 km, met uitschieters van minder dan 5 l/100 km.

Met mijn eerste LT had ik zelfs eens een waarde van 4,1 l/100 km gehaald op een rit van 420 kilometer!

Is het verbruik gemeten op één rit of op meerdere ritten? Rijd je nl. korte stukjes en hang je stevig aan het gas, dan is je verbruik normaal. Is het slechts één rit geweest, dan moet je makkelijk 18 kilometers op 1 liter kunnen halen.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
WALTER GSAdventure

Bericht door WALTER GSAdventure »

Zoals Danny aanhaald is juist. Je moet bvb niet aan te trage toeren rijden maar wel op een goed regime. In sommige gevallen kan je beter 4000 toeren draaien dan pakweg 2000 toeren.
Vergelijk met een fiets waar je op een groot verzet de brug op moet. Je trapt als het ware je tong uit je mond. Dan is het beter een kleinere versnelling te kiezen en je moet minder moeite doen om dezelfde brug op te geraken. Minder energie is minder verbruik. :wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
ferre10

Bericht door ferre10 »

ik reed vroeger met een LT en een verbruik van 5.2l.nu rijd ik GT met een verbruik van 6.6l.Wat dat toerental betreft kan ik alleen het voorgaande beamen,als je te lage toeren rijd ga je merken dat na 3à4000 km.de motor als het ware niet meer wil.Een snelle rit met hoge toerentallen (+5000) en je zal merken dat de motor zich veel beter voelt.
Frans

Bericht door Frans »

heel normaal verbruik als ge vlot en sportief rijdt met deze moto
tot 4500 toeren op autostrade ligt het verbruikonder de 6 liter
met hilaire eens de proef gedaan in frankrijk hij met de 12 lt en ik ,met de 12 rs en op deze matige constante snelheid was ons verbruik op 300 km percies hetzelfde. als ge de kraan van de rs openzet stijgt het verbruik wel spectaculair en 8 liter is niet uitzonderlijk
lerak

Bericht door lerak »

mijn vorige moto was ook een GSXF, en ik heb een spreadsheet bijgehouden van mijn verbruik gedurende dat 1,5 jaar dat ik ermee gereden heb. In het begin had ik ongeveer 5,3 naar 5,5 op het einde naar de 6 toe.

Mijn K1200RS zit rond de 6,5l wat mij ook nogal tegen valt, maar het kan wel juist zijn dat ik de neiging heb om bij een te laag toerental te rijden.
Met dat groot koppel sleur je je wel daardoor...

Zal er eens op letten...
K1200RS alias "The Yellow Cab"
sman

verbruik K12GT

Bericht door sman »

gisteren getankt 17.86 liter (euro95), dagteller terug op nul geduwd, stond op 281 km verbruik= 6.3 liter
rijstijl: bijna alleen woon-werk,eerder sportief, veel autosnelweg en wel eens goe snel...
mike gt

mike gt

Bericht door mike gt »

ik kan de bovenstaande reaktie beamen.Ben nooit onder de 6 liter geraakt,maar wel in de andere richting rond de 8 liter!Het beestje moet natuurlijk eten krijgen als je " GT " wilt rijden :wink:
Harald

Bericht door Harald »

G.T . wil dat niet zeggen "GROOT TOURIST "
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Frans

Bericht door Frans »

Juist Harald

Genoeg Tanken
Koen kapoen

Bericht door Koen kapoen »

Frans schreef:Juist Harald