garmin 2610 in de auto
Moderator: GVN
-
patrickvandenbranden
garmin 2610 in de auto
Hoi, ik bezit een garmin 2610. Thans heb ik een nieuw voertuig, Renault espace aangeschaft. Eén probleem, de garmin vindt zijn satellieten niet meer. Mogelijks is de warmtewerende voorruit hiervan de oorzaak???
Ik heb een antenne aangesloten , maar waar ik de antenne in het voertuig ook leg, geen ontvangst. Is er een oplossing, buiten een nieuwe GPS kopen. Op de moto doet de 2610 het nog altijd uitstekend.
Ik heb een antenne aangesloten , maar waar ik de antenne in het voertuig ook leg, geen ontvangst. Is er een oplossing, buiten een nieuwe GPS kopen. Op de moto doet de 2610 het nog altijd uitstekend.
Groeten
Patrick Beemer
Patrick Beemer
-
In Extremo
- Contacteer:
Re: garmin 2610 in de auto
... antenne aan de buitenkant plaatsen ?!
Ik veronderstel dat het hier een antenne betreft met een magneetvoetje.
Deur open en de antenne boven de A-stijl/voorruit plaatsen, deur dicht, perfecte ontvangst.
Groetjes,
Michel
Ik veronderstel dat het hier een antenne betreft met een magneetvoetje.
Deur open en de antenne boven de A-stijl/voorruit plaatsen, deur dicht, perfecte ontvangst.
Groetjes,
Michel
-
Sven 12RT
De extra antenne, is die magnetisch?
Indien ja, dan zal ze enkel werken als ze op een ijzerbasis staat. Dat mag een plaatje van iets groter zijn dan de antenne, dan werkt het zelfs binnenin.
Indien ja, dan zal ze enkel werken als ze op een ijzerbasis staat. Dat mag een plaatje van iets groter zijn dan de antenne, dan werkt het zelfs binnenin.
-
Jo De Paepe
Yep,
bij warmtewerende voorruiten is er een soort metallic laag aangebracht tussen de ruiten.
In de linker beneden hoek zou er een uitsparing moeten zijn van 5 op 5 cm . Daar zou je ontvangst moeten hebben. Deze uitsparing dient voor het plaatsen van een magneetkaart voor peage of tol overgangen.
Een magneet antenne hoeft niet noodzakelijk op een metalen basis , ik heb ze in de wagen gebruikt gewoon los achter de voorruit
bij warmtewerende voorruiten is er een soort metallic laag aangebracht tussen de ruiten.
In de linker beneden hoek zou er een uitsparing moeten zijn van 5 op 5 cm . Daar zou je ontvangst moeten hebben. Deze uitsparing dient voor het plaatsen van een magneetkaart voor peage of tol overgangen.
Een magneet antenne hoeft niet noodzakelijk op een metalen basis , ik heb ze in de wagen gebruikt gewoon los achter de voorruit
'k Rij ook met een Espace en had in het begin hetzelfde probleem, weliswaar met een Mio Digiwalker ipv een Garmin 2610. Ik heb toen de GPS links op het dashboard geïnstalleerd, zo dicht mogelijk bij het driehoekige venstertje. Daar is wel voldoende ontvangst. Het duurt wel even voor de GPS voldoende satellieten gevonden heeft, maar één keer dat gebeurd is blijft alles perfect werken. Misschien die opstelling ook eens proberen. Als 't lukt moet je geen bijkomende kosten doen voor een externe antenne.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Ja, andere auto kopenpatrickvandenbranden schreef: Is er een oplossing, buiten een nieuwe GPS kopen.
Sorry, kon't even niet laten
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Heb vroeger ook hezelfde probleem gehad bij mn Espace, had gelukkig een panoramisch dak en heb daar dan mijn externe antenne tegengeplaatst.
Daarna geen enkel probleem meer met de ontvangst.
Groeten,
Renaat
Daarna geen enkel probleem meer met de ontvangst.
Groeten,
Renaat
Hey,
De ingebouwde antenne van de 2610 is niet echt gevoelig te noemen.
Als je dan ook nog een wagen hebt met een warmtewerende voorruit, dan haal je echt geen ontvangst.
Het toestel plaatsen bij het kleine driehoekig ruitje links zal ook geen oplossing bieden omdat de 2610 niet zo'n schitterende interne antenne heeft.
Zelf gebruik ik 'm in de wagen met een externe antenne op het dak. (gewoon het kabeltje tussen het rubber van het kofferdeksel naar buiten).
De ontvangst is fenomenaal te noemen !
Waar ik voorheen in een stad of onder het bladerdek van een bos geen ontvangst meer had, blijft het nu altijd vollen bak in mijn bakske.
Doen dus, zo'n externe antenne !
Groetjes,
STelo

De ingebouwde antenne van de 2610 is niet echt gevoelig te noemen.
Als je dan ook nog een wagen hebt met een warmtewerende voorruit, dan haal je echt geen ontvangst.
Het toestel plaatsen bij het kleine driehoekig ruitje links zal ook geen oplossing bieden omdat de 2610 niet zo'n schitterende interne antenne heeft.
Zelf gebruik ik 'm in de wagen met een externe antenne op het dak. (gewoon het kabeltje tussen het rubber van het kofferdeksel naar buiten).
De ontvangst is fenomenaal te noemen !
Waar ik voorheen in een stad of onder het bladerdek van een bos geen ontvangst meer had, blijft het nu altijd vollen bak in mijn bakske.
Doen dus, zo'n externe antenne !
Groetjes,
STelo
R1200RT
-
patrickvandenbranden
Maakt dat geen schade op het koetswerk? Hoe breng je de kabel van de externeantenne naar buiten, gewoon langs de rubber van de deur of kan dit permanent?
Groeten
Patrick Beemer
Patrick Beemer