BMW syst VI

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Kris adv

Re: BMW syst VI

Bericht door Kris adv »

de leveringen zijn begonnen :D

Afbeelding

Afbeelding
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Klopt, heb vandaag te horen gekregen dat mijn bestelde helm, een zilveren dan nog wel, binnen is :razz:

Eén dezer ga 'k erachter, kan ik 'm inrijden alvorens op verlof mee te gaan :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Nascar
Contacteer:

Bericht door Nascar »

Ziet er wel cool uit :wink:

Deed me even terugdenken aan robocop :mrgreen:

Groetjes
Nascar
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Toedel

Bericht door Toedel »

Hey mannen, laat dan ook weten hoe de helm bevalt, en wat de eventuele minpuntjes zijn ! Thanks !
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Wel, een eerste indruk dan maar.

Heb mijn zilveren 58/59 vandaag gaan afhalen, en vandaag dus zo'n 100Km mee gereden.

Wat ik reeds wist is dat hij als gegoten past, of 't nu die zwarte demo was, of deze blijft gelijk. Zelfs met m'n MP3oortjes in, wat ik vorige keer niet gecheckt had, geen probleem dus.
Anyway, afrekenen en de baan op.

En daar vallen direct enkele dingen op.
Ten eerste is 't zonnevizier eindelijk eentje waarvan ik gebruik ga kunnen maken. M'n zonnevizier van vb. mijn Shuberth J1 komt maar halverwege m'n zichtveld, en dit vind ik uitermate vervelend. M'n zicht wordt dan verdeeld tussen 't bovenste gedeelte wat wel verdonkerd is, en 't onderste gedeelte hetwelke dus niet verdonkerd is. Op de BMW sys6 is 't zonnevizier zo groot dat er onderaan amper één cm over schiet, waar ik wonderwel geen last van heb. Had ik niet op gerekend, en is dus een héél groot pluspunt.
Het tweede wat me positief opviel is de perfect werkende ventilatie op de helm bovenaan. Al enkele jaren roem ik de J1 als perfecte zomerhelm, grotendeels door z'n goed werkende verntilatie. Wel, die sys 6 moet zeker niet onderdoen. Ik kreeg 't op den duur zelfs wat koud aan m'n hoofd, als ik vergelijk met m'n ouwe Nolan N101 dan is dit bijna een airco op volle toeren.
De ventilatie op 't kinstuk heb ik ff getest, en geen effect van ondervonden. Ik veronderstel dat deze z'n functie heeft om 't vizier ietwat te ontwasemen.
Dit vizier is dus standaard voorzien van een pinn-lock, dewelke soms een ietwat vervelende verdraaiing van 't beeld kan opleveren, maar das nu éénmaal eigen aan de meeste pinn-lock's. Storend, maar alleen als je je erop focust, anders kijk je er zo doorheen. (is ook de bedoeling van een vizier me dunkt :roll: )

Soit, da's wat me tot nu toe is opgevallen, naarmate de km's vorderen zal ik nog wel een update geven, maar ik vind 'm nu al elke €cent waard.

Nu maar hopen dat hij in regenweer geen C3-omstandigheden tentoon stelt :clown:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Kris adv

Bericht door Kris adv »

En ten opzichte van mijn vorige Airoh Pr2000 scheelt het een enorm dat hij minder luidruchtig is :grin:
Toedel

Bericht door Toedel »

Hoi Philip! Bedankt voor de eerste ervaringen !
Ik heb gemerkt dat de ventilatie op het kinstuk van m'n C2 ook niet veel doet, maar da's als ik achter een GS scherm zit.
Rij ik met de Flowjet, da's zoals op een naked bike, dan voel je de ventilatie wél duidelijk.
Misschien bij jou ook zo ?
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Kris adv

Bericht door Kris adv »

Ja hallo...de system VI is nog maar uit en er is al een spyfoto van de VII
Harald

Bericht door Harald »

En hoe zit dat nu met de uitsparing van de neus in het zonnescherm.
Is die er nu of niet?

Op platte vis z'n foto's kan ik niets zien :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
VoskenGSA

Bericht door VoskenGSA »

Harald schreef:En hoe zit dat nu met de uitsparing van de neus in het zonnescherm.
Is die er nu of niet?

Op platte vis z'n foto's kan ik niets zien :wink:
Yep, uitsparing is er. Je kan ook een zonnevizier bestellen zonder uitsparing.
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
Brik

Bericht door Brik »

Eindelijk heeft BMW de helmen geleverd. Er is niets te veel beloofd, veel stiller en lichter dan de voorgaande. Ondertussen na een week proefrijden kunnen de vrouw en ik dit alleen benadrukken. Dit weekend heb ik de Autocom intercom ingebouwd. Het was even zoeken om alles geïnstalleerd te krijgen zonder maar iets aan de helm te veranderen, maar het is gelukt. Het was het wachten waard. BMW Belgium heeft wel niets gedaan om het lange wachten te verzachten. Wel jammer!
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Vandaag voor het eerst met mijn nieuwe BMW SYSTEEM ZES gereden.
Was al langer aan denken om terug een systeem helm te kopen na de BMW Enduro helm. Deze laatste is nog wel niet versleten maar heeft zijn beste tijd wel gehad. Begint wat groot te zitten wat de helm wat doet bewegen bij hogere snelheden.

Mijn bevindingen dan...
1)Zeer goede pasvorm (zeer persoonlijk natuurlijk) Zit als gegoten en is ongelovelijk goed afgewerkt.
2)Bij het rijden valt de stilte van deze helm onmiddelijk op.
3)Zonneschermpje is ook te gebruiken bij ritten op hogere snelheid (100plus) met open helm ipv een zonnebril
4)Met open helm is hij ook niet zwaar en heeft het ook geen invloed van de rijwind (bij een GSA)
5)Gesloten rijden is het zeer stil op de GSA een ware verademing.
6) Toch één minpuntje... Met gesloten kinstuk en open vizier gaat dit vanzelf dicht door de turbulentie op de GSA bij een snelheden vanaf een 100 per uur.
7)De verluchtings kanalen doen zeker en vast hun werk en houd het hoofd koel. Zeer frisse helm met open kanalen. Het was van de middag toch een 24 graden en zeer benauwd onweerachtig weer. Maw een dikke tien op tien.
8)Ik heb er ook even aan gedacht om een V te kopen maar vond de VI beter op vlak van comfort. De V gaf mij een zeer opgesloten gevoel wat bij de VI niet zo is.
9)Nog enkele bedenkingen... Ik ben eens benieuwd of de nieuwe een beter laklaag heeft dan mijn Enduro helm. Deze was van een kwaliteit om mee te schreeuwen. Die kweekte krassen alsof het niets was.

Nu nog een keertje mee in de regen rijden om eens te zien wat dat geeft.

Tot hiertoe een tevreden systeem zes rijder.

BTW Toch een kleine 30 Euro beterkoop bij de heimat :wink: Dus zij die naar Duitsland gaan in kort toch eens daar kijken.

GRTS Danny
dbr

Bericht door dbr »

Danny,

die 30 euro die je in de zak steekt, is dat gewoon omdat de prijs/btw in D anders is dan in B of gaat het om korting die je bij Kohl krijgt als lid van BMW-MC-VL ?
Hebben ze daar al wat meer stock dan in Belgie ?

Groeten,

(andere) Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Ze hadden wel wat in stock daar... enkel mijn maat leek vrij veel gevraagd want die waren bijna uitverkocht (59)
Maar ze wisten te vertellen dat er al een nieuwe lading onderweg was.
Dat die 30 BTW is wist ik ook maar het is toch 30 euro he. Niet dat je daar speciaal voor naar ginder kunt bollen maar als je er toch bent is het wel meegenomen en had ik nog wat over voor een terrasje.

GRTS Danny
dbr schreef:Danny,

die 30 euro die je in de zak steekt, is dat gewoon omdat de prijs/btw in D anders is dan in B of gaat het om korting die je bij Kohl krijgt als lid van BMW-MC-VL ?
Hebben ze daar al wat meer stock dan in Belgie ?

Groeten,

(andere) Danny
11rt

Bericht door 11rt »

Maakt de kinstukverluchting nog zoveel lawaai als op de oude Concept, het eerste model.Dat val mij altijd op, bij het toeklappen van het kinstuk op mijn oude concept duw ik de kinverluchting dikwijls ongemerkt open.Als ik even aan het rijden ben realiseer ik me door het lawaai, dat de kinverluchting open staat en kantel dat klepje dan dadelijk dicht.
Mijn, ook al oude System III (denk ik), heeft een andere kinverluchting dan de Concept,en maakt daar minder lawaai dan de Concept.
De "stadsstand" van het vizier, het vizier naar voor geduwd dus, op de oude Concept maakt ook veel lawaai aan wat hogere snelheid.Ik zag dat dat op de nieuwe alleen vanonder een beetje open staat.
Lijkt me beter?
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
De verluchting maakt geen extra lawaai als ze nu open of dicht is.
Als het vizier op een kier staat (stadssstand zoals u het mooi noemt) krijg je natuurlijk wel wat meer wind geruis binnen maar niet echt van dat niveau dat het storend is.
De hoofdverluchting werkt uitstekend en is snel al te fris, maar deze is ook eenvoudig te regelen.
Nog steeds een tevreden zes rijder dus.

GRTS Danny
frederik

Bericht door frederik »

In zwarte versie kost die in D, juist "geen" 500 euro.

Frederik
R1200RT
Jochen1200

Bericht door Jochen1200 »

Vandaag Nolan N 103 met Nolan Blue tooth systeem gekocht. Mooie helm, netjes afgewerkt en nu gaan we die testen op de baan.

Systeem 6 ook geprobeerd, was m n eerste keuze, maar ja de audio set kan je pas eind dit jaar aanschaffen. Tijdelijk kan je je oude scala overbouwen maar dan moet je aan de kunststof van je helm prutsen. Eigenlijk is de lancering van de Systeem 6 een grote flop als je het mij vraagt. Het lijkt wel of het door Italiaantjes georganiseerd is, ik reed voordien Ducati.......Had men de Systeem 6 en de audio-kit samen op de markt gezet dan was m n keuze gemaakt, ging ik doelbewust voor Bmw gekozen, maar ja wat ben je met een halve helm :-( ...... ?

Groeten
props-n-blades

Bericht door props-n-blades »

Zaterdag een System VI gaan halen en zondag al direct eens getest in verschillende omstandigheden.

Eerst een half uur in de regen:
Geen aandamping van het scherm maar ... er komt wel wat water binnen langs de bovenkant van het scherm.
Na een tijdje stond er wat water in de hoek van het mondstuk vooraan.
Ik ben er zeker van dat het scherm goed dicht geklikt zat dus daar zit toch wel ergens een lekje...! Op te volgen dus ...

Daarna in het droge:
Stil, heel stil, ... zowel met open als gesloten scherm (mondstuk altijd gesloten). Die stilte is wel relatief natuurlijk. Afhankelijk van de pasvorm, scherm op de motor, wat je gewend bent van je vorige helm, ... Het origineel gemonteerde kinstuk zit er nog in (het stilste) en dat is vrij dik. Misschien wel wat te warm in de zomer.
Het scherm is in open stand altijd zichtbaar (één klikje meer omhoog zou beter geweest zijn) maar dat is een kwestie van wennen veronderstel ik.

Daarna in de zon:
Het zonneviezier leek eerst een beetje wazig te zijn, waarschijnlijk van in de regen te rijden een tijdje voordien. Na enkele 100m was dit opgelost. Het zonneviezier is goedgeplaatst en net groot genoeg om het hele gezichtsveld te bedekken.

Door de goede pasvorm heb ik wel de verluchting nodig, zowel vooraan als bovenaan. Ik was gewend wat meer luchtcirculatie te hebben in mijn vorige helm (HJC FS-Max)

Volgende week de headset inbouwen, ben benieuwd hoe gemakkelijk dat zal gaan. Mocht hier al iemand ervaring mee hebben, graag wat info.
Laatst gewijzigd door props-n-blades op 16 jun 2009, 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
frederik

Bericht door frederik »

Diegene die hun ervaring met een sys VI neerschrijven, kunnen die niet even hun vorige helm meevermelden, zodat de anderen een vergelijking kunnen maken. Dank U.

Iemand die van een sys IV naar een VI overstapt is ?

Mvg,

Frederik
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Vraagje: kan je het zonnescherm combineren met een (normale) bril? Bedankt :wink:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
RUSOR

Bericht door RUSOR »

K1200GT schreef:Vraagje: kan je het zonnescherm combineren met een (normale) bril? Bedankt :wink:
Jep, dat is geen probleem.... ik rij soms met mijn bril met oranje glazen bij betrokken weer en als de zon er dan toch plots doorkomt dan doe ik gewoon het zonnescherm naar beneden. Maw geen probleem bril en zonnescherm samen.

GRTS Danny
props-n-blades

Bericht door props-n-blades »

Ik draag altijd een bril, dat is net de reden waarom ik zo'n zonnevisier nodig heb.
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
Tazke
Contacteer:

Bericht door Tazke »

props-n-blades schreef:Ik draag altijd een bril, dat is net de reden waarom ik zo'n zonnevisier nodig heb.
Idem bij mij, maar dan voor korte ritjes of als de zon plots opkomt.
As ik lange afstand doe & heel de dag zon, dan zet ik mijn sport-zonnebril op mijnen kop.
Net iets beter dan het zonnevizier vind ik.
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Vandaag nieuwe helm gaan af halen. Twijfelde in eerste instantie tussen de Nolan 103 en de System VI.
Heb de beide op mijne kop gehad en de Nolan 103 paste mij toch beter.
Bij het naar huis rijden viel me op dat hij nog stiller is als mijne vorige, de 101. En die was al veel stiller als de Shuberth 1.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Plaats reactie