Hallo beste forummers,
Mijn K75S uit 1992 verspreidde een sterke benzinegeur. Aan de linkeronderzijde van de benzinetank is het trillingabsorberend materiaal dat daar tussen de bezinetank en het frame gekleefd is doorweekt met benzine.
Controle van de aansluitingen van de leidingen leverde niets op. Benzinetank dan maar gedemonteerd: een kleine oppervlakte (ong. 3 bij 4 mm) van het aluminium is veranderd in een soort dicht poeder. Met een schroevendraaier kan ik er zo doorprikken.
Iemand enig idee hoe dit gat in de aluminium brandstoftank kan gedicht worden? Is dit zelf uit te voeren?
Alvast bedankt,
Johan.
Lekke brandstoftank K75
Moderator: GVN
Re: Lekke brandstoftank K75
Of op de sloop zoeken naar een tank. IK hoop dat dit soort corrosie niet doorzet over de rest van de tank.
Lassen aan tanken wordt niet zo graag gedaan ivm explosie gevaar.
Je moet eerst de tank helemaal leegmaken, dan de pomp en slangenwerk er uit halen.
Benzine leidingen afsluiten.
Vullen met water, en dan op zijn kop leggen om te lassen.
Lassen aan tanken wordt niet zo graag gedaan ivm explosie gevaar.
Je moet eerst de tank helemaal leegmaken, dan de pomp en slangenwerk er uit halen.
Benzine leidingen afsluiten.
Vullen met water, en dan op zijn kop leggen om te lassen.
Laatst gewijzigd door CeesBmw op 22 mei 2009, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Klopt, al het binnenwerk moet eruit, maar het lassen op zich is geen probleem of gevaar. Ik heb het bij mijn K75 twee keer moeten laten doen. Wel vraag ik me nog altijd af hoe het zou komen, die lekken. Bij mij zaten ze telkens op de laagste punten van de zijkanten en naar wat ik zoal lees is dat de favoriete plek. Toch raar, een alu tank die lekt, ze lijkt nog geanodiseerd ook en er is constant circulatie van de inhoud. Of zou het een galvanisch verschijnsel zijn ?
Gaby
Gaby
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Bedankt voor de reacties !
@Gaby: waar heb je de brandstoftank toendertijd laten lassen? Na wat rondbellen blijkt dit niet eenvoudig te zijn, een goed adres is altijd welgekomen.
Groeten,
Johan.
@Gaby: waar heb je de brandstoftank toendertijd laten lassen? Na wat rondbellen blijkt dit niet eenvoudig te zijn, een goed adres is altijd welgekomen.
Groeten,
Johan.
De eerste keer heb ik de tank laten lassen bij Frank Soete, de tweede keer bij Jan Bevers in Wuustwezel.
Gaby
Gaby
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Het grootste probleem met het lassen van alu is dat je de legering moet weten.
Je kunt dus niet zomaar een willekeurige alu las draad pakken. Je zou eens bij de importeur moeten horen welke legering die tank is.
Dan kun je bij een goede plaatwerkerij wel terecht.
Verder staan er op ebay.com een aantal. Vanaf 99 dollar...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-K75- ... ccessories
Je kunt dus niet zomaar een willekeurige alu las draad pakken. Je zou eens bij de importeur moeten horen welke legering die tank is.
Dan kun je bij een goede plaatwerkerij wel terecht.
Verder staan er op ebay.com een aantal. Vanaf 99 dollar...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-K75- ... ccessories