F800R
Moderator: GVN
-
john_malkovic
F800R
Heb een testritje gedaan met de 800R, nu is mijn vraag: zou de GS 1200 méér rijplezier bieden? Die 800 met zijn 87 pk's vond ik wel goed, maar heb toch een beetje mijn twijfels. Zou dit wel een moto zijn om Europa rond te toeren?
Je kan er koffers op plaatsen maar een echte touring is het niet... 
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Re: F800R
De F800R is een leuke motorfiets ! Licht, makkelijk wendbaar en krachtig ! 86Nm / 87 pk... meer dan een R1150R dus !
Als opstapper een énorme aanrader, als funbike of als stadsfiets.
Of je daar nu direct gepakt en gezakt op reis mee kan gaan om Europa rond te toeren... dan zou ik toch eerder de voorkeur geven aan een GS, RT of GT...
Uiteraard is alles mogelijk, en ben jij de beslisser !
Testrijden is de boodschap ; de F800R heb je gehad, nu effe vergelijken en afwegen.
Of je daar nu direct gepakt en gezakt op reis mee kan gaan om Europa rond te toeren... dan zou ik toch eerder de voorkeur geven aan een GS, RT of GT...
Testrijden is de boodschap ; de F800R heb je gehad, nu effe vergelijken en afwegen.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

De R 1150 R heeft idd 2 Pk minder dan de F800R (85Pk dus), maar stelt daar wel 98Nm tegenoveren dat is wel voelbaar meer dan 86Nm... Er is dus wel degelijk een voelbaar verschil zenne...JüRgen schreef:De F800R is een leuke motorfiets ! Licht, makkelijk wendbaar en krachtig ! 86Nm / 87 pk... meer dan een R1150R dus !
Ondanks het "mindere" koppel (minder omdat dit eigenlijk nog altijd een redelijk hoog koppel is) ga je daar zeker en vast niet het gevoel bij hebben dat je te weinig vermogen hebt zenne...
Echter, wat je zeker en vast ook goed zal voelen is het verschil in gewicht... 177kg tov 238kg (drooggewichten)
(gegevens gevonden op http://www.motorbikes.be)
Er zijn op het net enorm veel verhalen te vinden van mensen die grote reizen met hun moto gemaakt hebben en er zitten er daar een hele hoop tussen die dat gedaan hebben met een moto die heel wat minder comfortabel of praktisch zijn dan die F800R.
Ik persoonlijk zou dan voor een GS kiezen, wegens het comfort... Heb ik trouwens ook gedaan en ik heb er nog geen seconde spijt van.
EDIT: uiteraard zal je ook wel een groot verschil zien tussen de prijzen van die moto's... speelt natuurlijk ook wel hard mee he...
GS staat voor geil speelgoed
-
john_malkovic
Ok, ben er nu uit. Ik ga zeker een 800 kopen, heb nu nog twijfel tussen de 800r en de 800st. Persoonlijk vindt ik de 800r mooier, maar ik vermoed wel dat de st meer touring is dan de r. Heb nog niet met st gereden...