Claxon
Moderator: GVN
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Re: Claxon
Idem ditto hier Gaby.
Het antwoord is => STEBEL toeter monteren, tegenwoordig voor peanuts in GB te kopen tgv het lage pond...indien interesse kunnen we mss in groep aankopen.
Opletten met het aantal AMP dat die dingen trekken, nonkel Can-Bus houdt hier niet zo van, dus via relais aansluiten kan noodzakelijk zijn.
Het antwoord is => STEBEL toeter monteren, tegenwoordig voor peanuts in GB te kopen tgv het lage pond...indien interesse kunnen we mss in groep aankopen.
Opletten met het aantal AMP dat die dingen trekken, nonkel Can-Bus houdt hier niet zo van, dus via relais aansluiten kan noodzakelijk zijn.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Daar zou die PIAA misschien in't voordeel kunnen zijn, ik denk dat die als "drop-in" kan
beschouwd worden zonder extra maatregelen te moeten treffen. Omdat mijn motor
nog een tijdje in garantie is zou ik daar de voorkeur aan geven.
beschouwd worden zonder extra maatregelen te moeten treffen. Omdat mijn motor
nog een tijdje in garantie is zou ik daar de voorkeur aan geven.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
R1150RS ... R1150RT .... R1200RT .... en opnieuw een R1200RT ....
-
moh_fan
- Contacteer:
Kunt ook een 'gewone' Stebel, de Magnum monteren...
Is allemaal wat eenvoudiger dan de Nautilus.

Produceert blijkbaar in z'n eentje nog altijd 136dB! En het lijkt erop dat hij zonder
extra relais kan worden aangesloten. Goeie tip!
extra relais kan worden aangesloten. Goeie tip!
Ja dat klopt. Maar dan moet je kiezen tussen de lage of de hoge toon.moh_fan schreef:Kunt ook een 'gewone' Stebel, de Magnum monteren...
En je moet nog altijd een relais plaatsen. Kijk maar bij de technische voorschriften. 6 Amp single bij 12 Volt.
De canbus is maar goed voor max. 3 à 4 amp. en dan zegd hij foert.
Kijk hier maar. Maar vergeet uw geluid niet stiller te zetten of de buren zijn wakker.
http://www.stebel.it/stebel/index2009.htm
Je kan dan beter de originele van BMW gebruiken zoals vroeger op o.a de R1150RT stonden.
Ze worden ook in de auto's gebruikt de laatste jaren en zijn identiek en dezelfde bestelcode.
Kan rechtstreeks aangesloten worden en heeft de goede connector. Inpluggen en rijden maar.
De juiste bestelcode zijn voor lage toon - 61338381271 En voor hoge toon - 61337655882
http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/ ... el=R1200RT
Deze van BMW kan je overal bestellen. Zowel bij BMW auto garage als BMW moto garage.
Ik heb ongeveer 80 euro betaald een jaar geleden. Mss ook te vinden op autokerkhof.
Veel succes.
Mvg, Luc VG
.
Bedankt voor de info!
Ik zoek niet echt iets om andere weggebruikers van de weg te blazen, maar de claxon
die op mijn motor zit is belachelijk. Degene die vroeger op mijn K75 zat, dat was zo
ongeveer wat het mag zijn, wel opvellen maar niet voor een hartaanval zorgen
Bedoel je 80€ voor eentje of voor het stel (en kunnen ze ook samen nog zonder relais?)
Ik zoek niet echt iets om andere weggebruikers van de weg te blazen, maar de claxon
die op mijn motor zit is belachelijk. Degene die vroeger op mijn K75 zat, dat was zo
Bedoel je 80€ voor eentje of voor het stel (en kunnen ze ook samen nog zonder relais?)
Dat is wat ik allemaal bedoel en de prijs is idd. voor beide samen.Gaby schreef:Bedankt voor de info!
Kan zonder relais en geeft een luid signaal maar doet de andere weggebruikers hun broek niet afvallen.
Ik denk zelfs dat het dezelfde zijn zoals op uwe K75. Maar daar ben ik niet zeker van.
Mvg, Luc VG
.
Verdekke, ik had er beter afgevezen
En al goed dat de broeken blijven hangen, 't is meestal toch geen gezicht zonder
Ik zal mijn licht eens opsteken bij de Knalpot, die heeft altijd wel wat liggen! Bedankt voor de tip!
Als ik er die van de K opzet heb ik nog eens iets wat me bekend is aan mijn nieuwe, al de rest is anders!
En al goed dat de broeken blijven hangen, 't is meestal toch geen gezicht zonder
Ik zal mijn licht eens opsteken bij de Knalpot, die heeft altijd wel wat liggen! Bedankt voor de tip!
Als ik er die van de K opzet heb ik nog eens iets wat me bekend is aan mijn nieuwe, al de rest is anders!
Volgens NippyNormans moet er bij een enkele Magnum geen relais tussen:
http://www.nippynormans.com/prodinfo.as ... =2&mitem=9
Enig idee wat de beste keuze is, hoge of lage toon.
Valkmotorparts lijkt enkel de duo's te aan te bieden
Iets dat 5 à 6 amp trekt moet altijd via een relais om geen problemen te hebben.Gaby schreef:Volgens NippyNormans moet er bij een enkele Magnum geen relais tussen:
Trouwens ik herhaal het. De CanBus geeft maar 3à 4 amp. Dus.................
Je mag altijd doen wat je zelf het beste lijkt natuurlijk.
Mvg, Luc VG
-
®win
- Contacteer:
Ik heb de stebel magnum op mijn gsa geplaatst, zonder relais. geen enkel probleem!!
Overigens vind ik zelfs dat geluid nog tegenvallen. ik denk dat ik binnenkort toch de nautilus compact ga kopen en deze met een relais ga aansturen.
Overigens vind ik zelfs dat geluid nog tegenvallen. ik denk dat ik binnenkort toch de nautilus compact ga kopen en deze met een relais ga aansturen.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
Vind je die Magnum niet erg veel luider dat de standaar badeend?
Of waren de verwachtingen misschien hoger (zoals al gezegd wil ik niemand de schrik op 't lijf jagen maar wel gehoord worden.
Of waren de verwachtingen misschien hoger (zoals al gezegd wil ik niemand de schrik op 't lijf jagen maar wel gehoord worden.
-
®win
- Contacteer:
Ik heb op mijn GT de dubbele claxon van de R1200RT van voor 1-1-'06 gehad, en die is dus 2x zo luid (139 dB). Geluid van de magnum doet me denken aan een peugeotje. 't Is overigens al beduidend luider dan dat pathetische ding waarmee de motor standaard wordt uitgerust, maar het geeft nog niet het schrikeffect wat ik wil (want schrikken = uitwijken).
Groet,
Erwin
Erwin
En die vroegere claxon van de RT doet dat wel? Dan is de oplossing misschien (zoals reeds geopperd denk ik) simpel,
vooropgesteld dat Mr.Canbus geen bezwaren maakt, voorlopig zou ik de installatie van de motor ongemoeid willen laten.
vooropgesteld dat Mr.Canbus geen bezwaren maakt, voorlopig zou ik de installatie van de motor ongemoeid willen laten.
-
frederik
De originele 2de claxon van bmw zit er nu een tweetal jaar op. Geen miserie, enkel een perfect werkende claxon. Heb die al een paar keer in een extreme situatie echt nodig gehad (een aanvallende hond kunnen overtuigen van zijn ongelijk door een dubbele luide claxon) en vond toen dat ik die meerprijs eigenlijk al terug gewonnen had.
Hou het bij originele bmw stukken. Altijd een pluspunt bij eventuele technische problemen !
Dit moest ik even kwijt.
Frederik
r1200rt
Hou het bij originele bmw stukken. Altijd een pluspunt bij eventuele technische problemen !
Dit moest ik even kwijt.
Frederik
r1200rt
Onderetussen ook dit gevonde:
http://www.bmwlt.com/forums/showthread.php?t=44431
Wijst erop dat het inderdaad mogelijk is om gewoon de beide claxons van een 2005 te monteren.
Gaby
http://www.bmwlt.com/forums/showthread.php?t=44431
Wijst erop dat het inderdaad mogelijk is om gewoon de beide claxons van een 2005 te monteren.
Gaby
-
bougimain
- Contacteer:
Ik heb er bij valkmotors 2 gekocht eene voor de auto en eene voor den beemer en ze gaan luid zeer luid.
en ik had zelfs de relais niet nodig

bougimain
en ik had zelfs de relais niet nodig

bougimain
Luc VG schreef:.
Is hier te koop.
http://www.valkmotorparts.nl/index.php? ... acb2484b8b
Mvg, Luc VG
.
De Stebel Magnum van Nippy Normans op m'n R12GS werkt al 3 1/2 jaar probleemloos.
Hij wordt alleen gebruikt om anderen op mijn aanwezigheid te wijzen, en daarvoor geeft hij genoeg geluid.
EDIT : ik heb bewust voor deze claxon gekozen omdat deze geen impact heeft op het canbus-systeem.
Een zwaardere toeter vraagt om relais, extra bedrading en dergelijke, en daar had ik geen zin in.
Hij wordt alleen gebruikt om anderen op mijn aanwezigheid te wijzen, en daarvoor geeft hij genoeg geluid.
EDIT : ik heb bewust voor deze claxon gekozen omdat deze geen impact heeft op het canbus-systeem.
Een zwaardere toeter vraagt om relais, extra bedrading en dergelijke, en daar had ik geen zin in.
Laatst gewijzigd door Toedel op 28 mei 2009, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
@Bougiemain: het gaat om een Nautilus Compact? Van welk jaar is uw motor? Hangt niet te zwadderen (ziet er nogal zwaar uit)
Ziet er wel een deftige toeter uit, het voordeel zou kunnen zijn dat ik niks of weinig
moet afbouwen om een andere claxon op dezelfde plaats dan de originele te zetten.
Gaby
Ziet er wel een deftige toeter uit, het voordeel zou kunnen zijn dat ik niks of weinig
moet afbouwen om een andere claxon op dezelfde plaats dan de originele te zetten.
Gaby
-
bougimain
- Contacteer:
Hij is van 2004 en ziet er op de foto zwaar uit maar is het helemaal niet en hangt niet te zwadderen is gewoon gezichtsbedrog, hij hangt zeer stevig vast en enkele van de forum hebben hem al gehoord en en het enige wat ze konden zeggen was "WAUW ZO LUID" heeft mij al goed geholpen in het brusselse en in de tunnels O JAAAAAAAA
Bougimain
Bougimain
Gaby schreef:@Bougiemain: het gaat om een Nautilus Compact? Van welk jaar is uw motor? Hangt niet te zwadderen (ziet er nogal zwaar uit)
Gaby
-
mecapuet
Heb de Bougi zijne toeter ook eens gehoord en heb er nu ook een drie tal weken op mijne Gs "zo"eentje op gezet...
Alleen de mijne hangt recht en die van de Bougi hangt scheef...
Gr, meca.
Alleen de mijne hangt recht en die van de Bougi hangt scheef...
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Als je een 1200 RT koopt en op de verkoopsvoorwaarden staat vermeld duo tone, dan moet je naar de daeler gaan en deze claxons vragen of eisen, want nu staat er maar een enkele gemonteerd. Staat het niet vermeld, dan heb je weinig kans. De plaats en bedrading zijn nog steeds voorzien voor de twee luchttoeters, zoals ze op de eerste 1200 RT werden verkocht. Er wordt één geplaatst, op de plaats van de reeds bestaande en de andere komt links achter de oliekoeler(gezien als men op de motor zit). Het kan toch niet van een motor van z'on prijsklasse, dan nog een toetertje moet bijkopen, dat is natuurlijk mijn mening.
Klopt, ik vraag me ook nog altijd af waarom die badeend gemonteerd wordt.
Zou het iets te maken kunnen hebben met gewijzigde normen?
BMW zou in dat geval conform zijn en toch ruimte laten om achteraf makkelijk een deftige toeter te plaatsen.
Gaby
Zou het iets te maken kunnen hebben met gewijzigde normen?
BMW zou in dat geval conform zijn en toch ruimte laten om achteraf makkelijk een deftige toeter te plaatsen.
Gaby