Champagne streek

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
WimLT
Contacteer:

Champagne streek

Bericht door WimLT »

Heb voor mijn verjaardag toch wel een paar hotelovernachtingen in de Champagnestreek gewonnen zeker ! Nu is de vraag: is dat daar de moeite om een paar dagen rond te tuffen ??? Heeft iemand hier wat interressante aanrij- en routes van ? Mag zowat alles zijn, want ik kan alles omzetten voor welke gps dan ook :-P

Oh ja, dit is het hotel http://www.le-tadorne.com/

Dank bij voorbaat :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
MrUfip
Contacteer:

Re: Champagne streek

Bericht door MrUfip »

Het hotel ziet er prima uit!
Helaas kan ik je niet vertellen hoe het daar is om te rijden, aangezien ik er nog nooit geweest bent om te touren.
Maar ik kijk al uit naar de foto's van je trip, ben benieuwd.
Have fun!
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
benn

Bericht door benn »

Piney ligt echt wel in het onderste deel van de champagne streek.

Het Montagne van Reims is mooi om met de motor te doen : secundaire, bochtige wegen in heuvelachtig gebied. Je kan daar de verschillende premier cru en grand cru dorpen bezoeken, en hier en daar gaan proeven ...

Natuurlijk is ook Epernay en Reims een bezoek zeker waard, maar dat doe je beter te voet.

Maar ook de Loire streek en de noordelijke bourgogne ligt binnen handbereik : Auxerre, Chablis, Dijon, ...
Ook de Morvan ligt maar op een 200 km (en dat is pure fun met de motorfiets)
ybr125 => F650 funduro => F650 scarver => R1150R
Motorista7

Bericht door Motorista7 »

Wim, als mijn geheugen me niet in de steek laat, heeft er in M&T ooit eens een verslag gestaan van een rit (weekend?) in de Champagnestreek.
R1200R
TonTon

Bericht door TonTon »

WimLT schreef:Heb voor mijn verjaardag toch wel een paar hotelovernachtingen in de Champagnestreek gewonnen zeker !
moede gij uw verjaardagsgeschenk "winnen" :mrgreen:.... ...even serieus , je hebt mail :wink:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

't Ja 'gekregen' ware een betere woordkeuze geweest. Intussen zijn de routes binnen :thumright:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Zeppe

Bericht door Zeppe »

WimLT,

Wij (5 moto's) hebben vorig jaar (26/6 tem 29/6) de champagne-streek gedaan.
De weergoden hebben ons toen ook wel extra verwend. 4 topdagen!
Ik kan u verzekeren, dit is zeker een mooie streek om rond te tuffen. Heuvelachtig en heel veel mooie slingerbanen, zonder druk verkeer.
Tof was zeker toen we plots dwars door de druivenvelden zijn gereden (off-road, weet wel niet of we toen helemaal legaal bezig waren). Alsof de wereld een groot druiventapijt was : druiven voor, druiven naast en druiven achter u. Fenomenaal
Ook de aanrijroute en de terugreis waren picco bello (volledig over secundaire wegen, nooit 1 meter autosnelweg gereden, route uitgetekend in "on-route")
Onze overnachting lag in Epernay. Hotel was sober, een goed bed en douche en zeer verzorgd ontbijt. Wat moet je meer hebben!
Ook Reims, met een bezoek aan een van wereldgrootste champagne-huizen hebben we gedaan. Je moet het doen als je er toch bent, maar geef mij maar de omliggende dorpen met de kleinere wijnboeren (laten veel meer proeven en hebben onbekende en betaalbare toppers in hun kelders). Ondertussen zouden we bijna moeten teruggaan want onze aangekochte voorraad is al flink geslonken.
Mijn vrouw is verslaafd aan het spul!

Ik kijk vanavond nog even in mijn route's of ik ze heb opgeslagen,
als dat zo is, zal ik ze u doorsturen.
Alvast een heel fijne verjaardag en geniet van de champagne-streek
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
TonTon

Bericht door TonTon »

tricky schreef: Ik kijk vanavond nog even in mijn route's of ik ze heb opgeslagen,
als dat zo is, zal ik ze u doorsturen.
yo , je mag ze mij ook doorsturen als je wilt :wink:
mario
Contacteer:

Bericht door mario »

Hallo Wim heb je mail gestuurt (priveadres)
hopelijk kan je er iets mee doen ,,?

Mvg Mario
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Yep en ze passeert nog aan "ons" hotel ook :-P

mario
Contacteer:

Bericht door mario »

Ja dat klopt !! das wel toeval ,en als je mag kiezen op welk moment je gaat is het zeker aan te raden in de eerste weken van sept.
daar ze dan de pluk en de verwerking van de druiven doen eens de moeite om dit te zien

Mvg Mario
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
WILBIKE

Bericht door WILBIKE »

Hallo Wim,

Enkele jaartjes terug hadden wij een verblijf met de club in Troyes, hotel Le Royal. De archivaris beschikt normaal over enkele mooie roadboeken ter plaatse én de eraan gekoppelde GPS-files. Als lid van de club kan je ze verkrijgen. Mocht je problemen ondervinden geef me dan eens een PM-eke.

Groetjes ;) Wilbike
Lid BMW MC Vlaanderen...
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Die hele trip heb ik reeds in bezit en ga ik meer dan waarschijnlijk ook gebruiken temeer daar dat hotel Le Royal héél dicht bij het "mijne" ligt en de routes daardoor heel makkelijk aan te passen zijn :wink:

Zeppe

Bericht door Zeppe »

Aan de Champagne-toeristen,

Helaas, helaas, met schaamte moet ik bekennen,
ik heb nog enkel een toerrit van in de champagne-streek zelf (wie ze wil kan ze krijgen)
maar de door ons bereden heen- en terugreis zit niet meer in mijn bestanden

mvg
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Hmm is de champagne streek niet in noord frankrijk.. verdun en zo..
Dan zou je de lac en abdij route kunnen rijden...
Bezoek brengen aan het ww1 monument in verdun is ook indrukwekkend, zeker voor kinderen.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

WimLT schreef:Oh ja, dit is het hotel http://www.le-tadorne.com/
Hotel ligt al vast van 19/07 tot 22/07. Zag net in het clubjournaal dat die daar terzelfdertijd waarschijnlijk ook wel in de buurt zullen zitten :-P Wel iets noordelijker (Reims t.o.v. wij aan Troyes). Daarna steek ik waarschijnlijk door naar de Vogezen (Diefenbach-aux-Val) naar een chambre d' hote die wij nog kennen van enkele jaren geleden Les Trois Pierres. Ook een echte aanrader, hoor. Nog wat wijnroute rijden en dan stilaan richting huis 8-)

WILBIKE

Bericht door WILBIKE »

Wim,

Indien je Les Riceys passeert (zit in één van die roadboeken ter plaatse) moet je achter de kerk (nadat je het water overreed) eens binnenrijden bij Champagneboer MOREL. Deze kerel heeft rosé de Riceys wat op zich al uniek is en al zijn bubbels hebben de beste prijzen op diverse concours. Destijds hadden wij er een tussenstop en mochten op zijn uitnodiging een glaasje drinken. Hij is zelf een fervente motard en vlamingliefhebber, doe de familie zeker de groeten vanwege de BMW club vlaanderen!

Wilbike :wink:
Lid BMW MC Vlaanderen...
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

WILBIKE schreef:Indien je Les Riceys passeert
Zag het waypoint staan, maar wist niet wat het betekende. Nu dus wél ! Thanks :wink:

MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Yep en ik was daar bij ... Met bezoek aan P.H. hoofdhuis ... Ken wel de routes niet meer ...
Ik ben ervan overtuigd, Wim, dat oprijden via Dinant -> Givet -> en zo Frankrijk binnen erg mooie wegen voorschotelt ... Die kant is leuk om te bollen en je kan de lijn doortrekken richting Reims. Ps, heb iets in uwen meel-bak gedropt ... tof ritje naar ginder (en eventueel terug).
Motorista7 schreef:Wim, als mijn geheugen me niet in de steek laat, heeft er in M&T ooit eens een verslag gestaan van een rit (weekend?) in de Champagnestreek.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik zal zien. De kans zit er dik in dat ik zo "Snelste Route" mogelijk naar Troyes rijd om daar eerst nog een namiddagje te toeristen voor ik naar ons hotelletje rijd. Ben ik daar al vanaf en kan ik mij voor de rest van het verblijf rustig concentreren op de routes en de natuur :wink:

Plaats reactie