Hallo,
Ik heb wat problemen met het "hard schakelen " van mijn BMW rt 1100 van '97. Heeft hier iemand ervaring met het mengen van VB olie met 50% atf?
Ik kom uit de garage wereld en daar werd dit veel gedaan bij minder goed schakelende wagens. Deel van de VB olie aflaten en bijvullen met ATF met zeer goed resultaat. Vraag me af of dit ook werkt met motoren, iemand ervaring???
Graag ook nog info over welke olie te gebruiken bij VB olie wissel en cardan olie wissel
versnellingsbak olie met ATF olie?
Moderator: GVN
-
John
- Contacteer:
Re: versnellingsbak olie met ATF olie?
Ik ga dan eerder proberen met wat dikkere olie. Maar we zijn nooit te oud om bij te leren dus doen zou ik zeggen!
Wel laten weten of het inderdaad iets uithaalde hé!
Wel laten weten of het inderdaad iets uithaalde hé!
-
mecapuet
Hoi,
Die ervaring heb ik ook uit de garage wereld. Mercedes boiten werden daar dikwijls 100 percent mee voorzien.
Heb het ook eens gedaan bij mijn 508 mercedes, terug er uit gedaan, zingen...
Heb onlangs ergens een draadje gelezen van iemand met een 1100, waar ATF in gedaan was. Deze boit maakte toch ook een zingend lawaai, rollagers?
De 1100 schakkelt stroever, persoonlijk zou ik de ATF niet gebruiken.
Zal eens kijken als ik thuis ben welke olie ik juist gebruik voor boit en poin...zit nu op werk.
Gr, meca.
Die ervaring heb ik ook uit de garage wereld. Mercedes boiten werden daar dikwijls 100 percent mee voorzien.
Heb het ook eens gedaan bij mijn 508 mercedes, terug er uit gedaan, zingen...
Heb onlangs ergens een draadje gelezen van iemand met een 1100, waar ATF in gedaan was. Deze boit maakte toch ook een zingend lawaai, rollagers?
De 1100 schakkelt stroever, persoonlijk zou ik de ATF niet gebruiken.
Zal eens kijken als ik thuis ben welke olie ik juist gebruik voor boit en poin...zit nu op werk.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
transmissie olie van SWEPCO werkt altijd bij stroeve gearboxes
Volvo gebruikt al eeuwen lang ATF olie in manuele versnellingsbakken, het maakt het schakelen bij lage temperaturen makkelijker. Maar ik denk dat een bak min of meer de olie nodig heeft waar bij het ontwerp vanuit gegaan is, er is nogal een stevig verschil tussen de gangbare viscositeit(en) voor versnellingsbakken en ATF!
Gaby
Gaby
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
-
John
- Contacteer:
Anders dit eens proberen?
Dit spul heet Castrol differential sae 75w-140 api gl5 mil-l-2105d; bmw ls zf te-ml 05d 12d 16 g.
Dit spul heet Castrol differential sae 75w-140 api gl5 mil-l-2105d; bmw ls zf te-ml 05d 12d 16 g.