Hoi
Voelt aan gelijk een k1200s kwa power en stuur zoals een GS
Enkel de verkeersdrempels zijn niet zoals een GS te nemen.
Met het klein schermpje is het wel afzien en na een ritje van een half uur poeieren kan je aan je enkels krabben zonder te bukken
Vandaag ook eens gaan kijken. Cool dat wel... zit ook wel lekker. Stuur zit op de juiste plaats. Maar iets té qua vermogen = flits, flits en nog eens flits
Blijkbaar nog niet veel beweging hier op dit forum wat betreft de K1200R !
Ik rij nu sedert een week met dit "beestje" rond en heb er al meer dan 700 Km mee gereden.
Ik heb vastgesteld dat de spiegels goed de trillingen absorberen. Wel is het zo dat je op een bepaald moment toch af te rekenen krijgt met trillingen. Op de K1200R ligt dit punt in zijn vijfde en dit rond de 5000 toeren. Wat dit zou geven op een boxer -->no idea ! Ik ben overgestapt van een R1150R naar deze K en kwa motortrillingen is het precies of ik van nen tracteur overgestapt ben naar een sportvoiture. Onlangs heb ik de gelenheid gehad om eens met een ST te rijden en het staat me voor dat deze spiegels bijna identiek zijn als deze van de K1200R.
En Rockinfil,hoe zit het met de rijwind tegen 120km/uur...?Meer of minder dan op de R1150r ?
Steekt er bij u zo'n standaardkopscherm op of zo'n sportscherm ?
Ik persoonlijk ondervind minder last van de rijwind op deze R dan op mijn R1150R. Op de R1150R was de ideale snelheid ergens tussen de 130-140.
Op deze K stel ik vast dat de ideale toersnelheid autosnelweg tussen de 140-150 ligt. Alles wat je harder rijdt, hou je niet lang vol, een kwartierken misschien en dan val je automatisch terug op een lagere snelheid.
By the way, ik ben van principe dat een "naked bike" echt naakt moet zijn, dus niet teveel poeha met al die windschermen ! Bij mij staat dus het miniscule standaardschermpje gemonteerd.
volledig gelijk
als je van die test verslagen leest vinden de meeste op een naked-bike de windbescherming slecht???
waarom kopen ze dan een naked??????
Vorig weekend even gekeken hoe ie zat in vergelijk met mijn r1100s. Wil graag iets minder voorover hangen, en wat meer vermogen kan ook nooit kwaad. Zithouding voor mij was prima, echter mijn vrouw klaagde vreselijk over de duozit. Deze is veel smaller dan de 1100s, en tevens zit er in het midden een vreemde bobbel aan de voorkant van het duogedeelte. Hoop maar dat toeleveranciers andere zadels aanbieden in de toekomst, want met dit standaard zadel kan ik het wel vergeten
Eergisteren even de tijd gehad om met dit monster te rijden. Duidelijk geen roadster zoals de R1150R, andere zithouding, betere windbescherming en een massa aan PK's. De ESA ophanging is idd fenomenaal. Maar ik denk dat dit toch geen fiets is voor alledaags gebruik zoals mijn R. Als funfiets, wauw !
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander.