snelheidsmeter k1200 lt

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
danny tax

snelheidsmeter k1200 lt

Bericht door danny tax »

onlangs zijn we naar de Vogezen in FRANKRIJK geweest en bij aankomst ginder bleek ik nogal wat kilometers meer te hebben dan mijn collegas
nu heb ik mijn gps eens opgezet en wat blijkt,als ik 130 rijd blijkt dit effectief maar 120 te zijn ,is dit normaal voor een lt of waar zou dit aan kunnen liggen.
Gr Danny Tax
Pollt

Re: snelheidsmeter k1200 lt

Bericht door Pollt »

Dat is normaal en niet alleen bij een LT ook als u hem in de auto zet is dat zo
bert111bel

Bericht door bert111bel »

danny tax schreef:onlangs zijn we naar de Vogezen in FRANKRIJK geweest en bij aankomst ginder bleek ik nogal wat kilometers meer te hebben dan mijn collegas
nu heb ik mijn gps eens opgezet en wat blijkt,als ik 130 rijd blijkt dit effectief maar 120 te zijn ,is dit normaal voor een lt of waar zou dit aan kunnen liggen.
Gr Danny Tax
is normaal en zelf verplicht , een teller MOET pikken ,in verband met boetes enz.... dat je het niet kunt verhalen op de construkteur van de machiene , normaal gezien bij 130 op de teller kunnen de broeders van liefde je nooit flitsen , met de auto zit je dan op 121 km/h , let wel , dit gaat evenredig op of af , tis te zeggen , bij 60 op de teller zit er maar 5 km verschil op en op de franse wegen mag je nog een beetje sneller dan 140 km/h om safe te zitten .
Was K1600 GT 2012 ...Is nu R1200RT LC 2015 - K1200 GT 2007 + zijspan Hannegan
BMW-4-Ever

Bericht door BMW-4-Ever »

Bij mij is de afwijking hetzelfde, 130 km. op de teller is 120 op de gps.
Geheel normaal zoals mijn voorgangers ook al bevestigden.

Groeten,
Erik
Jan Lt

Bericht door Jan Lt »

Bij mij ook ik reed 210 op de teller en de gps gaf 192 aan
zie je wel beetje liegen doen ze allemaal

groeten
jan
lt:lekker toeren
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Een beetje elektrotechnicus kan daar eenvoudig wat aan doen. Kost je wat soldeerwerk op een printplaat en een tupperwareparty:

http://www.bmwlt.net/ubbthreads/showthr ... d&sb=5&o=0
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

bert111bel schreef:
danny tax schreef:onlangs zijn we naar de Vogezen in FRANKRIJK geweest en bij aankomst ginder bleek ik nogal wat kilometers meer te hebben dan mijn collegas
Gr Danny Tax
is normaal en zelf verplicht , een teller MOET pikken ,in verband met boetes enz.... dat je het niet kunt verhalen op de construkteur van de machiene , normaal gezien bij 130 op de teller kunnen de broeders van liefde je nooit flitsen , met de auto zit je dan op 121 km/h , let wel , dit gaat evenredig op of af , tis te zeggen , bij 60 op de teller zit er maar 5 km verschil op en op de franse wegen mag je nog een beetje sneller dan 140 km/h om safe te zitten .
Dat is toch afhankelijk van auto tot auto zenne... Mijne Corolla thuis rijdt 121 op GPS als ik 130 op teller rij. Mijne C4 Picasso rijdt 125 op GPS als ik 130 op teller rij. Er gaat ook een verschil zijn als je met nieuwe banden of versleten banden rijdt...
Het klopt dus niet als je zegt dat je altijd 121 rijdt als je 130 op je teller ziet staan... ;) 't is maar dat ge het weet he...
Het klopt WEL dat alle wagens en motos meer gaan aangeven dan ze effectief rijden om de reden die hierboven gegeven is...
Daar kan wel iets aan gedaan worden met een speedo healer als je dat echt belangrijk vindt... :D
GS staat voor geil speelgoed
bert111bel

Bericht door bert111bel »

Smullie schreef:
bert111bel schreef:
danny tax schreef:Dat is toch afhankelijk van auto tot auto zenne... Mijne Corolla thuis rijdt 121 op GPS als ik 130 op teller rij. Mijne C4 Picasso rijdt 125 op GPS als ik 130 op teller rij. Er gaat ook een verschil zijn als je met nieuwe banden of versleten banden rijdt...
Het klopt dus niet als je zegt dat je altijd 121 rijdt als je 130 op je teller ziet staan... ;) 't is maar dat ge het weet he...
Het klopt WEL dat alle wagens en motos meer gaan aangeven dan ze effectief rijden om de reden die hierboven gegeven is...
Daar kan wel iets aan gedaan worden met een speedo healer als je dat echt belangrijk vindt... :D
Ja is goed mogelijk , zal wel wat verschil op zitten van voertuitg tot voertuig...
Was K1600 GT 2012 ...Is nu R1200RT LC 2015 - K1200 GT 2007 + zijspan Hannegan
danny tax

Bericht door danny tax »

ok bedankt voor de reacties allemaal ,dan weet ik dat ze me normaal niet gaan flitsen,want ik houd me nogal redelijk aan de snelheidsbeperkingenBedankt!!!
Plaats reactie