weg vallen van stroom ??

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
rogerdeklerk

weg vallen van stroom ??

Bericht door rogerdeklerk »

Hallo allemaal ,
reeds enkele maanden rij ik op mijn r1150rt rond met een zumo 500 deluxe , heb deze aangesloten op de zijstekkers , maar plots krijg ik geen stroom meer naar de zumo ! Ik heb natuurlijk eerst gaan kijken bij de zekeringen ( welke zekering is de juiste voor de zij stekkers ?), maar zie op het eerste gezicht geen probleem .
Dan draad en aansluitingen nagekeken , zie zo direct niks verkeerd . Heeft iemand een idéé wat het probleem zou kunnen zijn , of bij wie ik ten rade kan gaan ?

Alvast bedankt voor jullie reacties ,

Rogero
John
Contacteer:

Re: weg vallen van stroom ??

Bericht door John »

Is de zekering van je zumo stekker nog wel goed?
rogerdeklerk

John schreef:Is de zekering van je zumo stekker nog wel goed?
Zie er toch niets verkeerd aan ! En ik vermoed dat het ook niet aan de zumo ligt , want als ik deze aan de computer aansluit , lijkt ook hier alles normaal ! Begrijp er niets van ,
John
Contacteer:

Bericht door John »

Als het goed is zit die zekering in het kabeltje. Bij de auto-aansluiting zit die zekering in de stekker.
Heb je de BMW stekker ergens laten aansluiten zit die zekering waarschijnlijk ook in die stekker.
Laatst gewijzigd door John op 06 jun 2009, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Heb je een ander toestel welk je in de stekker kan inpluggen, een lader of eender wat?
Anders de stekker een uitmeten met een voltmeter.
Dan weet je al iets.

Kan je de stekker eens proberen op een andere motor/auto?
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Vergeet niet de simpele dingen ook na te zien. Overlaatst had ik het ook voor, stroom die af en toe wegviel, tot hij wegbleef. Toen ik eens wat beter keek naar de koperen pinnetjes die beneden op de houder staan, bleek er eentje een beetje scheef te staan, toen ik dit terug een beetje recht had geduwd, was mijn stroom terug, dus ik neem aan dat dit de stroomvoorziening stoorde.

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
rogerdeklerk

Allen bedankt voor jullie reactie , ik ga alle suggesties een uit voeren , en zie dan hoe ver ik kom .
Betreft de zekering in de draad , als ik deze bekijk , en zie dat de draadjes die je door het doorzichtig zekeringetje ziet , heel zijn , vermoed ik toch dat deze OK is , of niet ? Weet iemand welke zekering in de zekeringkast ,onder het zadel dat voor de twee zij stekkers gebruikt wordt ? Wat de pinnetjes betreft , deze waren wel licht aangetast door oxidatie , maar verder OK , dus verdere suggesties ,altijd nog welkom !
rogerdeklerk

Blijkt nu dat het probleem aan de zumo ligt , onder aan het apparaat zitten allerlei kontactpuntjes , en een ervan is nu zwart !
Heb het apparaat terug naar de winkel gebracht , is noch in garantie .
Ik hoop eigenlijk dat ik een nieuw toestel mag ontvangen , blijkbaar is de service van Garmin goed .
Plaats reactie