Vervangen van Michelin Pilot Road

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

xantingo
Contacteer:

Re: Vervangen van Michelin Pilot Road

Bericht door xantingo »

Staat er bij jou die "B" ook op, of heeft die bandenboer daar iets over vermeld?
Bij de Pan van mijn collega staat er ook geen code op, wel dezelfde gewichtsindex als bij mij...
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Néén, is de specificatie zonder "B", maar die bandenboer heeft al -tig Bmw RT's en Pan's & Co voorzien van de B-loze spec zonder probleem, hij ging de volgende lading wél met B-spec bestellen aangezien er zoveel naar gevraagd wordt -meestal na 't lezen op motor-gerelateerde-fora :lol: -

Hij wou ze wel bestellen voor me, aangezien ikzelf genoeg RT-rijders ken die met dit rubber rijden -zonder B-spec- maak ik me niet écht zorgen.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Ik heb een set zonder <B> gehad en rijd nu toevallig rond met <B>.
Qua rijgedrag merk ik geen verschil...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

(s)Campi Di Pampi schreef:Néén, is de specificatie zonder "B", maar die bandenboer heeft al -tig Bmw RT's en Pan's & Co voorzien van de B-loze spec zonder probleem, hij ging de volgende lading wél met B-spec bestellen aangezien er zoveel naar gevraagd wordt -meestal na 't lezen op motor-gerelateerde-fora :lol: -

Hij wou ze wel bestellen voor me, aangezien ikzelf genoeg RT-rijders ken die met dit rubber rijden -zonder B-spec- maak ik me niet écht zorgen.
Ik denk inderdaad ook dat het meer tussen de oren zit... vandaar mijn vraag :wink: .
Ik ben nu bezig aan mijn tweede stel PR2 en heb ook nog nooit ondervonden dat die band niet sterk genoeg zou zijn.

Ik heb ook op de site van Michelin gezocht en zowel de band met als zonder "B" zijn voorzien voor de RT (1150 en 1200).
Sergie

Bericht door Sergie »

Hallo iedereen,ben hier nieuw met een 1100 RT,vandaag een nieuwe achterband laten monteren Bridgestone BTO21 bij GDF in Aartselaar Prijs all in 191€
Sergie
"Never drive faster than your gardian angel can fly"
nonkel moto

Bericht door nonkel moto »

ik heb gisteren nieuwe voorband laten leggen een michelin pilot raod 2 en heb 136€ betaald al in
bij banden depot in temse
vorige was bt 020 en niet tevreden van, golvend middenloopvlak en blokkig zijvlak met wel 16000km :farao:
joehoe
rodenburg

Bericht door rodenburg »

(s)Campi Di Pampi schreef: Eveneens extra "hoekventiel" laten monteren, dat maakt het geklooi ivm op druk brengen van de achterband tot de VVT. (€7)

Afbeelding

D'as makkelijk, kun je dit op elke band monteren ? en wat is daar de meerprijs van ?
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

@ rodenburg: de meerprijs staat naast de foto (7€)... :wink:

@ sCampi: waarom heeft je bandenboer dat ventiel naar rechts gericht, aan de kant van de remschijf? Aan de linkerkant is het toch gemakkelijker bereikbaar? Of is er een andere reden?
rodenburg

Bericht door rodenburg »

xantingo schreef:@ rodenburg: de meerprijs staat naast de foto (7€)... :wink:

:oops: :oops: :oops:
Werner Von C.
Contacteer:

xantingo schreef:@ rodenburg: de meerprijs staat naast de foto (7€)... :wink:

@ sCampi: waarom heeft je bandenboer dat ventiel naar rechts gericht, aan de kant van de remschijf? Aan de linkerkant is het toch gemakkelijker bereikbaar? Of is er een andere reden?
Slimme vraag, reden is dat de warme uitlaat links staat en de koude jiffy ook, dus staat ie op z'n zijpikkel dan helt ie over naar links (gezien vanop je moto in de juiste richting, met je gezicht naar voor), dus is het meest praktisch dat je hoekventiel dan de andere kant uitwijst, meer ruimte en géén héte echappement (uitlaat), denk ik... :lol:
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

(s)Campi Di Pampi schreef:reden is dat de warme uitlaat links staat en de koude jiffy ook, dus staat ie op z'n zijpikkel dan helt ie over naar links (gezien vanop je moto in de juiste richting, met je gezicht naar voor), dus is het meest praktisch dat je hoekventiel dan de andere kant uitwijst, meer ruimte en géén héte echappement (uitlaat), denk ik... :lol:
Right, alleen hebben ze mij altijd geleerd van bandendruk te meten bij een koude band en dan is de uitlaat meestal ook koud (dacht ik zo...).
Ik zet mijn moto ook meestal op de middenbok, dus leek het mij handiger om links te kunnen meten; maar ik kan volgen in je verklaring :wink:

Overigens: er is bij ons vorige week een nieuwe vrachtwagen geleverd en daar zit een ventiel aan dat je aan twee kanten kan meten (een soort T vorm ipv een L vorm).
Lijkt me misschien ook wel interessant.
TonTon

Bericht door TonTon »

ik moet uitkijken voor een nwe achterband , momenteel ligt er een Michelin Macadam op in de maat 160/60ZR/18 , ik zou willen een Michelin Pilot Road II leggen maar die zou niet te krijgen in zijn in bovenstaande maat , volgens de bandenboer mag er evengoed een 170/60ZR/17 opgelegd worden.
klopt dit ? de prijs alles in zou 177 € zijn , ik denk een goeie prijs ?
RBee

Bericht door RBee »

Arnold schreef:ik moet uitkijken voor een nwe achterband , momenteel ligt er een Michelin Macadam op in de maat 160/60ZR/18 , ik zou willen een Michelin Pilot Road II leggen maar die zou niet te krijgen in zijn in bovenstaande maat , volgens de bandenboer mag er evengoed een 170/60ZR/17 opgelegd worden.
klopt dit ? de prijs alles in zou 177 € zijn , ik denk een goeie prijs ?
Dit kan nooit :!:
Hij zal wel een 170/60ZR/18 bedoelen(als dat er standaard opligt).
Met het eerste getal(de breedte)160 of 170 kan je wat "spelen", laatste getal is de velg diameter daar moet dus de juiste maat op.
Ik dacht dat 17 inch standaard is.
Laatst gewijzigd door RBee op 03 jun 2009, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Nascar
Contacteer:

Bericht door Nascar »

Zo dacht ik het toch ook :

160/60ZR/18

160 = breedte van de band
60 = hoogte/breedte verhouding
ZR = snelheidsindex
18 = velgmaat

Met de eerste 3 elementen kan je spelen maar de laatste hangt af van de velg
De snelheidsindex moet hoger zijn dan de maximale snelheid waarme het voertuig kan rijden (uitgezonderd winterbanden, maar dan mag je niet sneller rijden dan de index aangeeft) Bij ZR zal dat geen probleem zijn want daar staat geen maximum op :!:

Groetjes
Nascar
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
TonTon

Bericht door TonTon »

oké bedankt mannen , is een mail van m'n schoonbroer uit Frankrijk , toen we het over de banden hadden kwam naar voor dat het toch nogal wat scheelt in prijs , ik had hem daarom gevraagd om eens info in te winnen , waarschijnlijk heeft ie een typ fout gemaakt.
bedankt voor de info :wink:
even nagekeken : achterband : Michelin Macadam maat 160/60ZR/18....en gemerkt dat er eigenlijk niet zoveel plaats is tussen de band en het cardanhuis :roll: , ik weet het niet zo goed meer :-(
RBee

Bericht door RBee »

Arnold ik meen te mogen stellen naar aanleiding van je posts, dat je niet z'n vlieger/racer
of knee-down wannebee bent.
Ik denk dat iedere recente band aan jou(mijn) rijstijl voldoet.
Gewoon een gekend merk van banden en bij de standaard maten blijven denk ik dan.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
TonTon

Bericht door TonTon »

RBee schreef:Arnold ik meen te mogen stellen naar aanleiding van je posts, dat je niet z'n vlieger/racer
of knee-down wannebee bent.
Ik denk dat iedere recente band aan jou(mijn) rijstijl voldoet.
Gewoon een gekend merk van banden en bij de standaard maten blijven denk ik dan.
ik ben zeker geen hoogvlieger...maar ik heb zo eens rondgekeken en prijs gevraagd ( sommige vinden het zelfs de moeite niet om te antwoorden :-( ) voor een setje banden ofwel Michelin Pilot Road II , ofwel Bridgestone BT021 , ofwel Dunlop road smart ofwel de Avon storm st......
gemiddelde prijs alles in ( wielen eruit , banden eraf , banden erop , wielen er terug in , uitbalanceren ) rond de 385 à 400 €.
bij de bandenboer van mijn schoonbroer in Frankrijk voor een setje Michelins alles in 304 € , een verschil van 80 à 95 €, toch de moeite zou ik zeggen ?
Alx

Bericht door Alx »

Arnold,

Ik heb op mijn Honda'ken Pilot road 2 (achter 150/70-17) en Pilot power (voor 120/70-17) laten leggen bij lovania, 300 euro voor de set. Moto smorgens gaan afzetten en snamiddags weer ophalen. Maar jij zit wellicht al dichter bij frankrijk dan bij Herent.

Een goeie bandenboer is inderdaad geld waard :)
R850R '95 / Honda CB sevenfifty '92 / R1150R Rockster '03
st1100

Bericht door st1100 »

Onlangs onverwachts op mini-trip vertrokken :grin: . Maar moest dus snel nog andere banden hebben. PR2 laten steken bij BMW (ik heb geen middenbok en had :wink: geen paddock stand vandaar) en ze waren daar binnen. 550 € :-o plaatsing inbegrepen.
Nu bleek mijne maat waarmee ik op trip ging een week eerder exact dezelfde banden (maat en al) voor 360€ om had laten leggen. Ik voelde mij dus een beetje bedrogen en bel naar de bmw garage , allez ze gingen het eens nakijken. En een paar dagen laten bellen ze terug dat die achterband echt wel 260€ kost bij michelin en dus echt geen vergissing was. :pirat:

Dus als ik die prijzen hierboven lees begrijp je dat de bmw gagrage in bxl mij niet veel banden meer gaat verkopen .... ofwel is hun leverancier te duur ofwel nemen ze woekerwinsten en ik vrees het laatste eigenlijk. Ik had echt wel een meerprijs verwacht dat is volkomen te begrijpen maar 190€ op een 'normale prijs' van 360€ dat zijn toch iets te veel procenten voor mij.
TonTon

Bericht door TonTon »

st1100 schreef:ofwel nemen ze woekerwinsten en ik vrees het laatste eigenlijk. Ik had echt wel een meerprijs verwacht dat is volkomen te begrijpen maar 190€ op een 'normale prijs' van 360€ dat zijn toch iets te veel procenten voor mij.
alléé , ge zijt er ook achter gekomen :mrgreen: , ik denk dat ze er bij BMW de stelling op na houden dat BMW rijders sowieso kapitaalkrachtige mensen zijn dus er mag al een Euroke meer gerekend worden :roll:
In Extremo
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

Het zou plezant zijn als dit gebruik beperkt bleef tot BMW,
maar dat geld voor alle garages, zowel moto's als auto's.
Bandenhandelaren krijgen nu eenmaal interressante prijzen door hun grotere verkoop ...

Groetjes,
Michel
BMW-MCV-lid met een R1200 GS Adventure 07/2008, Garmin 2720, Autocom

My Facebook___
st1100

Bericht door st1100 »

In Extremo schreef:....Bandenhandelaren krijgen nu eenmaal interressante prijzen door hun grotere verkoop ...
Natuurlijk , krijgen de bandencentrale's een iets betere prijs en zal er een prijsverschil zijn dat is niet meer dan normaal. Maar het is naief te denken dat de inkoopprijs van uw garage hoger is dan de verkoopprijs van de bandencentrale want dan zouden ze toch gewoon hun banden daar afnemen. Dus we spreken hier over een inkoopprijs van ( ik ben bijna zeker veel ) minder dan 150€ en een winststmarge van een dikke 100€ (plaatsingskosten waren nog eens apart.)
Werner Von C.
Contacteer:

st1100 schreef:Onlangs onverwachts op mini-trip vertrokken :grin: . Maar moest dus snel nog andere banden hebben. PR2 laten steken bij BMW (ik heb geen middenbok en had :wink: geen paddock stand vandaar) en ze waren daar binnen. 550 € :-o plaatsing inbegrepen.
Nu bleek mijne maat waarmee ik op trip ging een week eerder exact dezelfde banden (maat en al) voor 360€ om had laten leggen. Ik voelde mij dus een beetje bedrogen en bel naar de bmw garage , allez ze gingen het eens nakijken. En een paar dagen laten bellen ze terug dat die achterband echt wel 260€ kost bij michelin en dus echt geen vergissing was. :pirat:

Dus als ik die prijzen hierboven lees begrijp je dat de bmw gagrage in bxl mij niet veel banden meer gaat verkopen .... ofwel is hun leverancier te duur ofwel nemen ze woekerwinsten en ik vrees het laatste eigenlijk. Ik had echt wel een meerprijs verwacht dat is volkomen te begrijpen maar 190€ op een 'normale prijs' van 360€ dat zijn toch iets te veel procenten voor mij.
Ga de volgende keer naar Lovania, vlak aan de ring in Leuven :wink:
Bob

Bericht door Bob »

In Extremo schreef:Het zou plezant zijn als dit gebruik beperkt bleef tot BMW,
maar dat geld voor alle garages, zowel moto's als auto's.
Inderdaad : ik reed met moto's van Honda, Yamaha en BMW. Auto's van Renault, Peugeot, Ford en Mercedes. Overal 't zelfde liedje : met allerlei doembeelden (schade aan cardan, lichtmetalen velgen, enzovoort) trachtte men me te overhalen om niét bij een bandencentrale maar wél bij de merkengarage om andere rubbers te gaan. Mij niet gezien. De reden van al die overtuigingsinspanningen is puur geldgewin. Prijsverschillen zoals hier in dit topic aangehaald verwonderen me dus geenszins. Een grote schande vind ik het anderzijds wel.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
p@rick

Bericht door p@rick »

Enkele jaren geleden...
'k Liet bij Quickly in Beveren nieuwe banden leggen. Twee weken later rij ik lek op de ring rond Brussel (kwam net terug van een clubrit). Ik reed toen nog niet met zo'n bandenrepairsetje rond, dus uit pure noodzaak BMW Mobility moeten bellen. Die hebben mijn moto getakeld en naar mijn dealer gebracht. Dinsdag mocht ik daar mijn moto gaan afhalen, maar... voor dezelfde voorband waarvoor ik bij Quickly 120 euro betaalde, mocht ik bij de dealer het niet onaardige bedrag van 185 euro neertellen vooraleer ik mijn moto terug mocht meenemen...
Namen noemen (van de dealer) is hier m.i. niet relevant, ze hanteren toch allemaal deze zelfde werkwijze.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Plaats reactie