Hoi,
Beste mensen ik heb jullie hulp nodig, maar eerst mijn naam die is Beck en ik woon in lanaken.
Ik heb al diverse motors gehad en sinds een jaar rijdt ik een K 100 RS 16v en was af en toe aktief op het forum http://home.hetnet.nl/~meijerink.ln/index.htm
Nu heb een een proefrit gemaakt op een GS 1100, man.. had nooit gedacht dat hij zo lekker zou sturen deze wil ik me nu gaan aanschaffen wel helaas met inruil van mijn Ktje maar goed...ik ga er op vooruit ( vind Ik ) sorry K lovers
Mijn vraag is nu, wat zijn de zwakke kanten van de GS 1100 uit 1995, waar moet ik op letten bij aankoop.
De pre 98 modellen sukkelen nogal eens met een versnellingsbak die uit 3de springt bij hevig accelereren.
voorts de plastic tank , daarvan kunnen de stickers ,of soms de lak blaasjes vertonen.
Voor de rest weinig zwakke punten , vooral letten op de algemene toestand van de motorfiets gelet op zijn ouderdom en km stand
mercikes Jo voor je commentaar, durft niemand anders iets negatiefs te zeggen...of is hij gewoon net zo goed als een K serie
zeg Jo die blaasjes is dit erg ? want dat heeft deze ook.
Mooi, ik ga er maar vanuit dat hij dan verder ok is, ik heb nog een ander vraagje ....kun je van een jonger model de koplamp omzetten ?? ik vind die mooi met dat dubbel lampke. het is geloof ik van de 1150
Dat zal moeilijk gaan , de complete voorkant is anders . Snavel, ruit ,dashbord en voorframe zal je moeten veranderen .
Alternatief is een dubbele koplamp van Touratech , af en toe komt die eens voorbij op E-bay duitsland.
Anders eens informeren op het GS forum van onze noorderburen. naar een B-beak .
Ik heb een paar jaar met een K100 rondgereden en ook bij Bert op het forum gezeten.
De overstap naar een 1100GS was ook een openbaring voor mij, gewoon een groots verschil in rijden.
Ook ik heb dan na een maand al de pech gehad van een gangspringer in derde versnelling (1.000 pleuro kosten)
Nu 15.000 km verder schakelt de bak nog steeds zoals hij moet, en die 1000 euro zijn lang vergeten.
Pasop, zeker niet elke 1100 heeft er mee te maken, maar zij die het voor gehad hebben schrijven dat dus wel op het forum, zij die nooit problemen hebben zwijgen dus in alle talen.
Mocht ik van u zijn ik kocht mij een GS van 97 of jonge, in ’97 is de versnellingsbak aangepast om deze problemen te proberen voorkomen.
Ook ik kocht mij een ’97 model, wist ik toen veel dat hij in maand 10 van ’96 gebouwd was met nog de oude versnellingsbak in.
Verder rijd hij nu geweldig voor een moto van al meer dan 10 jaar oud.
Mijn GS heeft ook een metalen tank, handig om er eens een kleine magneet tanktas op te plaatsen..
Hallo Beck,
Sinds 2 jaar rij ik met een 95 R1100GS, voornamelijk woon-werk. 3 weken per jaar gaat hij een beetje kris kras door Europa mee op reis. Dat brengt het totaal op +/- 25.000 per jaar.
De blanke alu spaakwielen slaan reeds wit uit wanneer ze nog maar denken dat er zout in de buurt is.
De speling op de rechter gasklep heb ik ook moeten wegwerken, wegens enerverend klepperen.
De Bosch bougies heb ik vervangen door NGK.
Versnellingsbak nog steeds ok na 140000 Km.
Het ABS systeem is aangepast zodat het accu-probleem zich niet meer voordoet.
De gasklephuizen zijn ook helemaal gereinigd. Afregeling, stellen en synchro vanaf basic uitgevoerd. Hierdoor is het verbruik steeds onder de 5 liter, was eerst +/- 6,5.
Ben nu tevreden met deze toestand. Motor doet het goed. Heb geen KFR, maar durft wel eens bokkig te doen onder de 2000 toeren in te hoge versnelling. Laten we dat maar op het karakter gooien. Het is elke keer weer feest om er mee op pad te gaan.
Trek hem in zijn twee en drie maar eens goed aan zijn oor, dan heb je kans de slechte versnellingsbak er uit te halen.
Verder heel goed opletten en testen, want ze hebben allemaal wel wat bij verkoop. Het is alleszins een goed sleutelbaar model.
Veel succes.
Ik ben uiteindelijk gezwicht voor de 1150GS omdat deze een 6e versnelling heeft. Dat rijdt comfortabeler op de autosnelweg. doe je geen autosnelweg, dan is dit geen punt.
Ik heb nooit met een 1100 gereden dus ik kan niet vergelijken, maar er zijn er op het forum die de 1100 verkiezen omdat deze (nog) leuker rijdt.