Als ik goed begrepen heb, is de bedrading en plaats nog steeds voorzien op R1200RT (bj 2008) om een tweede toeter, in mijn geval heb ik een chrome Nautilus aangeshaft, achter het linkerpaneel bij te plaatsen.bandit schreef:De plaats en bedrading zijn nog steeds voorzien voor de twee luchttoeters, zoals ze op de eerste 1200 RT werden verkocht. Er wordt één geplaatst, op de plaats van de reeds bestaande en de andere komt links achter de oliekoeler(gezien als men op de motor zit). Het kan toch niet van een motor van z'on prijsklasse, dan nog een toetertje moet bijkopen, dat is natuurlijk mijn mening.
Indien dit zo is, kan iemand mij informeren;
-kunnen beide terzelfdertijd functioneren (oude badeend tesamen met nautilus)?
-moeten beide achter de bijgeleverde relais?
-wat is bij de R1200RT van toepassing
"schema de montage avec bouton de commande au positif"
of
-"schema de montage avec bouton de commande au masse"?
-waarvoor dient die schakelaar die ik zie op het schema, plaatsing tesamen met de oude toeter erbij, en kan die schakelaar worden weggelaten?
-is het voldoende alleen het linkerpaneel te verwijderen voor het plaatsen en aansluiten van de 2de toeter (nautilus)?
-indien zo, wat dient er allemaal worden losgemaakt en gedemonteerd om dit paneel te kunnen verwijderen?
-last but least, kan er iemand een simpel schema tekenen (eventueel zonder die schakelaar), en dit hier plaatsen, met voldoende opmerkingen, zodoende een leek deze toeter kan plaatsen (heb wel 2 rechte handen om wat te sleutelen).
mvg, Jo