Hallo,
Op mijn gs 1150 zitten 17 duims velgen, daar heb ik pilot roads 2 opgelegd. Op mijn vorige moto ( r1100s) vond ik die super, op de gs geven mij die geen "goed gevoel" bovendien doe ik maar max 10000 km met die banden. is er een alternatief dat jullie kennen met die maat velgen op de gs, die ook wat langer meegaat en liefst ook goed is bij nat weer...?
Volgens mijn garage is de anakee 2 niet verkrijgbaar in die velgmaat,... ?
Misschien is dit eerder iets voor het bandenforum, maar ik zie daar niet veel " bougeren"...
met vriendelijke groeten,
alvast bedankt
Hans
17duims velgen gs
Moderator: GVN
-
GS1995
Re: 17duims velgen gs
.
Laatst gewijzigd door GS1995 op 08 mar 2010, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
-
altijdwatverder
Het zal mischien inderdaad in de kop zitten, het feit dat ik er al een tap ingezet heb, zal er misschien ook voor iets tussen zitten. Zou de grip van een band die laat ons zeggen +- 18000 km meegaat zo veel minder zijn dan de pilot roads ... ? Ik heb nooit harde banden gehad, maar nu ik steeds maar verder en langer op reis ga, begin ik die banden een kostelijke affaire te vinden ( per jaar doe ik +- 30000 km waarvan +-12000 reiskm's ) heb je mischien een referentie... ?GS1995 schreef:Tiens, Pilot Roads komen in zowat elke test naar voor als goede regenband.
Nuja, als het in 't koppeke niet goed zit kijk je inderdaad best uit naar iets anders.
Als je echter nooit naast asfalt gaat zou het mijn inziens toch een beetje zonde zijn
om de stap te zetten naar Anakee : dat is immers een all road band, en hoe goed die ook is,
in vergelijking met een pure straatband zal hij op de weg waarschijnlijk toch net ietsje minder zijn.
Wat kilometrage betreft: 10.000km met een stel PR2 lijkt mij niet abnormaal; hardere banden
zullen het wel langer uithouden maar ook weer minder grip geven.
Voor een 120 70/17 heb je keuze zat; ik geloof uit zo'n 250 modellen. Een concrete suggestie heb ik echter niet.
bedankt reeds voor de gedeelde kennis
Met vriendelijke groeten,
Hans
-
GS1995
.
Laatst gewijzigd door GS1995 op 08 mar 2010, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
Ik heb ook 17-duimers onder de GS. Daar liggen 120 en 170 Dunlop Roadsmarts op. BRILJANTE band vind ik. Ze hebben me nog nooit verrast. Sturen heel neutraal, je legt hem intuïtief op elke hellingshoek die je wil. Over slijtage kan ik nog niks zeggen, en zal ik misschien nooit wat kunnen zeggen. Ik ben daar niet zo mee bezig. Op = op 
-
altijdwatverder
bedankt voor de tip, zal eens bij de bandenboer gaan luisteren, is hij ook goed bij nat weer trouwens, ... ?
-
altijdwatverder
superinformatie, bedankt...GS1995 schreef:Hoh, zóveel verschil zal dat wel niet maken, toch niet in 99% van de tijd bij een doordeweekse rijstijl. Het verschil wordt wél gemaakt bij bewust sportief rijden of onbewust eens in de fout gaan: daarbij kan dat beetje extra grip op de flanken wel degelijk het verschil uitmaken tussen rechtblijven en vallen.altijdwatverder schreef:Zou de grip van een band die laat ons zeggen +- 18000 km meegaat zo veel minder zijn dan de pilot roads ... ?
Sléchte banden worden er mijn inziens niet meer gemaakt : zo lagen er op de tweedehands gs die ik vorig jaar kocht splinternieuwe banden van het merk Shinko : volgens de eigenaar was de set voor én achter geplaatst voor minder dan 200€. Ik heb eens in mijn haar gekrabd, overwogen om ze er af te gooien, want ik had nog nooit van het merk gehoord, maar heb ze uiteindelijk toch laten zitten. Ondertussen zijn we 8.000km voornamelijk winterse kilometers verder, zijn ze ongelooflijk weinig profiel kwijt en hebben ze me met een tamelijk behoudende rijstijl nog geen enkele keer in de problemen gebracht.
Met mijn andere gs rij ik iets sportiever, vroeger met Anakees, nu met Conti Road Attack, en dan ervaar ik wél het nut van een "betere" band. Het eerste setje Conti's ging bij mij voorin 11.500km, en achter 13.000km mee. Die Conti's kun je ook krijgen in 120/70 17 en op een bredere achterslof.
Maar het blijft uiteindelijk een heel persoonlijke kwestie, waarbij ik denk dat je best een band kiest waarvan het concept aansluit bij je eigen rijstijl; waarbij je een pak kunt besparen door je banden heel goed op druk te houden (10% te weinig druk resulteert in een verkorte levensduur van 10% etc) en waarbij je van in het begin al een mooie besparing kunt realiseren door eens rond te bellen en prijzen te vergelijken.
groeten,
Hans