Even voorstelen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
pat
Berichten: 235
Lid geworden op: 20 mei 2005, 17:53
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Even voorstelen

Bericht door pat »

Hallo,


Mijn naam is Patrick en woon in het Antwerpse ( Wilrijk ).
Door de werken aan de ring ben ik vorig jaar beginnen te rijden met een (ja,ja ik hoor jullie al lachen ) 100cc scooter.
Aangezien dit een aantal beperkingen heeft kwa komfort en snelheid sta ik op het punt een RT 1100 aan te kopen ( op aanraden van mijn broer die zelf een GT heeft ). Een goed begin is alles en daarom heb ik dan ook eerst een opstapcursus gevolgd bij VZW Stam en waar ik zeker geen spijt heb. Aangezien ik nog maar weinig ervaring ( enkel stam opleiding ) wou ik eens bij jullie horen of een RT als eertse aankoop een goede keuze is.

Groeten en alvast bedankt
Pat
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

Beste pat
ik zou niet twijfelen
voor een beginend motorrijder is dit een uitstekende moto.
onderschat evenwel niet de power tegenover de scooter.
ook de 1100RT is niet zo duur meer in aankoop.
als je eventjes rondneust zal je er algouw nen helen oop vinden.
SUC6
en laat u maar ne keer goe goan hier op dit knotsgeke forum.
al uw vragen zullen worden beantwoordt
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
scooterke
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 mar 2005, 17:35
Locatie: Hoboken

Bericht door scooterke »

Hallo Pat,

Welkom op het forum het is hier echt een toffen bende en als het nodig is krijg je echt goede raad.

Groetjes :wink:
BMW R1200RT
Lid BMW club vlaanderen sinds april 2005
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Beste Pat,

Welkom in ons aziel.. we zijn hier allemaal prettig gestoord... :P :) van BMW natuurlijk :wink:

Tja, een RT zou ik nu niet direct als "opstapper" beschouwen, daarom heb ik mijn rijbewijs afgelegd met een F650GS, deze is ideaal als opstapper. Daarna was ik gék van een GS, maar ik ben dan gegaan voor een Roadster. Daar heb ik al énorm veel plezier mee gehad, alsook ervaringen. In het begin verschiet je je van alles rot en doe je bijna in je broek op het zadel, maar hoe langer je rijdt en hoe meer kilometers en verschillende wegen je doet, hoe meer je alles "gewoon" wordt.

Of ik een RT als opstapper zou gekozen hebben ? Niet écht, leek me op dat moment "gevoelsmatig" een zware motor. Nu, uit ervaring weet ik dat een RT als bij wonder heeeeel handig kan bereden worden.
Hij is dan ook de handigste in zijn klasse.

Of ik nu spijt heb geen GS te hebben gekocht van in het begin, tja.. misschien had ik dan nog meer terughoudendheid, misschien was ik al verder, wie zal het zeggen. Wat je keuze ook mag worden, laat je niet beïnvloeden, volg je eigen gedacht, doe desnoods testrit bij een BMW dealer, en vooral, laat je niet opjagen en volg je eigen tempo en leercurve :wink:

Veel succes 8)
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Bericht door RUSOR »

Hallo Pat
Welkom op het forum... toffe gasten zitten hier :P
Mocht je ons eens in levende lijven willen ontmoeten ben je altijd vrijblijvend welkom op één van onze regionale ontmoetings avonden.

zie ook
http://www.bmw-mc-vl.be/ned/forum/viewtopic.php?t=1969

GRTS Danny
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Een RT als opstapper lijkt me geen probleem. Ik kocht m'n eerste motor 1 jaar en 9 maand geleden: een R1150RT. Eerste paar 1000 km alleen gereden, dan 1000 met duo, dan motorreis rond Frankrijk (mét Alpen), héél rustig aan. Een Zundapp scheurde me voorbij als 't bergaf ging. Een fietser net niet. :)
Dan cursus gevolgd in Brugge (één dag, halve prijs :) ).
Ben wel voortdurend blijven rijden (geen ww-verkeer, only fun) en steel ook veel met m'n ogen van anderen. Gewoon verstand gebruiken.

Nu: 45.000 km later en geniet steeds meer.

Succes!!
Chrisser
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 apr 2005, 21:05
Locatie: BREE

Bericht door Chrisser »

Ook ik heb vorige maand (zonder ooit op een motor gereden te hebben) en een 4-tal uren les te hebben gevolgd van de eerste keer een Roadster 1150R gekocht. Ik heb er nu een paar duizend kilometer opzitten (alleen). Ik kan je verzekeren dat er in het begin (de eerste honderd kilometer) heel wat gewenning bij komt kijken maar tegelijkertijd voel je de fun-factor met de kilometer stijgen! Ik heb er dan ook absoluut geen spijt van om ineens een zwaardere moto gekocht te hebben. Ga ervoor zou ik zeggen maar doseer vooral!

Succes.

Chrisser [/b]
Lex
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:09
Woonplaats: Tessenderlo
Locatie: Tessenderlo
Contacteer:

Bericht door Lex »

Welkom op het forum en nog veel plezier met de moto.
Iedere meter rijden is puur passie.
Cheers.....
http://www.starcom1.eu

Ook ik ben lid...
mario
Berichten: 416
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:04
Woonplaats: Zedelgem
Locatie: Zedelgem
Contacteer:

Bericht door mario »

Hoi Pat !!!
Welkom op het forum,
zou het zeker niet laten om 1100 rt te kopen het is een pracht van bike en niet laten afschrikken hoor want is zeker geen lompe bike om mee te rijden en zeker geen schrik hebben omdat je eerste is ,ben zelf beginnen rijden met suzuki gsx-f 750 had nog nooit met brommer gereden voordien en na een 50 tal km te hebben gesukkeld met de gas en koppeling om de juist trendt te vinden waren we vertrokken en de rest moet je toch zelf ondervinden en het spreekwoord zegt al doende leert men , heb zelf na een 4tal weken een gsx-r 750 gekocht omdat ik vond dat het niet rap genoeg ging om zo naar een 900rf te gaan en via gw 1500 daar de boetes te hoog opliepen en mijn en anders leven ingevaar :oops: :oops: kwamen naar BMW over te stappen nu al 2 r 1150 rt 's gehad om nu met k 1200 tl te rijden , zo zie je maar niet laten afschrikken en zelf ondervinden en even uit proberen met wat je liefst en best kan omgaan !!!!!!!
Mvg Mario :wink: :wink:
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
Koen kapoen
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 mar 2005, 14:46

Bericht door Koen kapoen »

:arrow: Welgekomen, welgekomen op het gezelligste forum dat een Beemer-rijder zich inbeelden kan :wink:

Beste Pat,
10 jaar geleden heb ik mijn rijbewijs voor de motorfiets afgelegd.
Pas nu heb ik een eerste motor: r1150rt
:arrow: 'tis een dijk van een fiets.
:arrow: 'tis gelijk wat je koopt, rustig aan in het begin en je zal merken dat naargelang de Km's oplopen de fun factor mee oploopt :D

:idea: Suc6 met uw keuze en hou ons op de hoogte.
Groeten, Koen
pat
Berichten: 235
Lid geworden op: 20 mei 2005, 17:53
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bedankt

Bericht door pat »

Bedankt iedereen voor het positieve advies, dit neemt dan ook de laatste twijfels weg om een van deze weken te gaan kijken naar een RT. Eigenlijk heb ik er al eentje op het oog : RT 1100 Titaan grijs, 3 koffers, 35.000km, en een jaar garantie.

Als ik hier en daar informeer wordt er mij soms de 1150 aangeraden wegens betere techniek en de volledige ABS maar dan heb ik de indruk dat men zich kan blijven verbeteren en daarom lijkt de 1100 RT voor een beginner als ik niet slecht.

Groeten Pat
Walt
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 okt 2004, 21:15
Locatie: Aalst

Re: Bedankt

Bericht door Walt »

Pat schreef:Bedankt iedereen voor het positieve advies, dit neemt dan ook de laatste twijfels weg om een van deze weken te gaan kijken naar een RT. Eigenlijk heb ik er al eentje op het oog : RT 1100 Titaan grijs, 3 koffers, 35.000km, en een jaar garantie.

Als ik hier en daar informeer wordt er mij soms de 1150 aangeraden wegens betere techniek en de volledige ABS maar dan heb ik de indruk dat men zich kan blijven verbeteren en daarom lijkt de 1100 RT voor een beginner als ik niet slecht.

Groeten Pat
De 1100 Rt is een pracht van een motor.
Veel suc6 :wink:
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Trilithon
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:18
Locatie: Groningen

Re: Even voorstelen

Bericht door Trilithon »

Voor mij was de RT ook de eerste motor. In het begin voorzichtig en ruim de bochten genomen. Vooral het gewicht van de motor is even wennen. Je leert het vanzelf dat vooruit op de motor rijden bij bijzondere verrichtingen eenvoudiger is dan de motor vooruit of achteruit te duwen. Ook het even ergens de motor neerzetten (licht op, of aflopend) is het gewicht even wennen, maar dat krijg je ervaringswijs vanzelf onder de knie :D Na verloop van tijd merk je dat de motor als een mes door een pakje botor kan snijden (met 1 hand zelfs). In het begin het zadel op de laagste stand geeft het meeste (knie) contact met de motor, waardoor je echt 1 wordt met je stalen ros.

Succes met je aankoop! Ik heb er tot op heden nog geen moment spijt van gehad en rij vol trots op mijn eertse motor de R 1100 RT.
chiepe
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 sep 2023, 16:19
Woonplaats: Roeselare

Bericht door chiepe »

Jup,
Eerst en vooral, tof je er hier bij te hebben op het forum, doch veel sterkte en moed...
Heb zelf met een 1100RT gereden ( tot op circuit) en het is echt
"een dijk van een motor" voor wat jij er mee wil doen!
Niet twijfelen...
Amicaal
Chiepe
Alain
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:51
Locatie: Tremelo

Bericht door Alain »

Welkom in de wondere wereld van BMW !!!

Mijn 1100 RT is ook mijn eerste motor. Na 4 uurtjes les ben ik met knikkende knieen begonnen aan het beter leren kennen van mijn metgezel. Nu 2 jaar en 15000 km verder moet ik zeggen dat ik absoluut geen spijt heb van mijn keuze. De eerste maanden was het voorzichtig verkennen, en dan langzaam de grenzen verleggen. Vooral de trage manoevers zijn in het begin niet zo evident, maar beetje bij beetje gaat dit beter. Mijn metgezel is ondertussen 9 jaar oud, en heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Inderdaad een dijk van een motor dus !!!
1200 GS, 2014 / Zumo 340
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
bart1100lt
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 apr 2005, 22:14
Locatie: waarschoot

Bericht door bart1100lt »

Ik zou ook niet twijfelen, ben zelf opstapper op K1100LT en heb het mij nog geen seconde beklaagd. Het is in het begin uiteraard even wennen maar rijplezier verzekerd. :P
pat
Berichten: 235
Lid geworden op: 20 mei 2005, 17:53
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bijna zover

Bericht door pat »

Wel allen dank nogmaals voor de positieve reakties. Het uur van de waarheid begint te naderen want heb gisteren onder lichte druk van mijn vrouw een RT 1100 vastgelegd en wordt volgende week bij mij thuis geleverd. Ik geraakte er gisterenavond niet van in slaap, is da nog wel normaal???!!!


Groeten Pat :D
chiepe
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 sep 2023, 16:19
Woonplaats: Roeselare

Re: Bijna zover

Bericht door chiepe »

Pat schreef:Wel allen dank nogmaals voor de positieve reakties. Het uur van de waarheid begint te naderen want heb gisteren onder lichte druk van mijn vrouw een RT 1100 vastgelegd en wordt volgende week bij mij thuis geleverd. Ik geraakte er gisterenavond niet van in slaap, is da nog wel normaal???!!!


Groeten Pat :D
Neen :lol: :lol: :lol:
pat
Berichten: 235
Lid geworden op: 20 mei 2005, 17:53
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pat »

Jawel
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Re: Bijna zover

Bericht door JüRgen »

Pat schreef:Ik geraakte er gisterenavond niet van in slaap, is da nog wel normaal???!!!
Pat,

Proficiat met je aankoop, en dat je vele gezellige duo-kilometers mag rijden. Tot ziens misschien eens op een rit van onze Club.

Geniet van alle momenten enne, dat slapen is het begin van de motormicrobe :) :P :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
pat
Berichten: 235
Lid geworden op: 20 mei 2005, 17:53
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Mijn eertse week

Bericht door pat »

Vorige week is hij geleverd en na het in orde maken van de paperassen al enkele oefenritjes gemaakt. Het begind stilaan los te komen : schakelen, op zijn poot plaatsen enz...
Eenmaal inde garage verkeerd van zijn poot gezet en gelukkig zonder schade tegen de muur gelegd ( was bekleed met isomo ) en langs de andere zijde terug recht gezet. oef!!
Deze week met mijn broer die een GT heeft een rit gemaakt naar Bornem en bij het zeer langzaam ( bijna vanuit stilstand) afdraaien naar rechts hem niet meer kunnen houden en hem dan maar langzaam neergelegt en gewacht op mijn broer, gelukkig zonder schade. oef!!
Nu enkele dagen later geen probemen meer gehad en na iedere rit voel ik de ervaring en beheersing van de motor toenemen hoewel ik nog steeds zeer voorzichtig blijf.
Groeten Pat / BMW R1100RT
Hans
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:01
Locatie: het Brusselse

Bericht door Hans »

Nu komt het erop aan véél te rijden, Pat. Ervaring opdoen !
Elke vrije moment op die fiets kruipen ('t is laat donker, profiteer ervan), toerkes doen, eerst alleen, dan met duo. Zelfvertrouwen aankweken. En blijven cursussen volgen : ge leert er altijd bij.

Nog veel motorplezier toegewenst !
Hans
Afbeelding
pat
Berichten: 235
Lid geworden op: 20 mei 2005, 17:53
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pat »

Bedankt Hans,

Vanaf morgenvroeg begin ik hem ook te gebruiken voor het werk ( om 5h is het nog lekker rustig op de baan).
Voor de cursussen heb ik er al eentje gezien bij VZW Stam ( daar heb ik mijn opstapcursus gevolgd ) in augustus, betreft een basis cursus waarvoor men al een keine rijervaring moet voor hebben.
Tegen die tijd zal dat waarschijnlijk geen probleem meer zijn.

Groeten Pat
Plaats reactie