Testrit Corbin
Moderator: GVN
Testrit Corbin
Iemand die een R1200RT bezit met Corbin zadel ? Zou eens willen afspreken voor een test tussen standaard en comfort Corbin zadel ...
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
-
Re: Testrit Corbin
Heb er eentje laten namaken bij ARTISTIEK,voor ong 450€
Indien je hier interesse in hebt om het te proberen
Geef me maar een belleke
nr via PB
Luc
Indien je hier interesse in hebt om het te proberen
Geef me maar een belleke
nr via PB
Luc
Andalousie 09/2018
-
Goede avond,
Ik heb een corbin op de 1200rt liggen. Nu zondag ben ik op de BMWworkshop. Breng aub dat klein tanktasje eens mee. Dat ding ziet er interessant uit.
Let wel op, eens je een corbin gehad hebt, kan je nooit meer zonder. Het voordeel van deze corbin is, dat je niet noodzakelijk het tweede zadel ook moet aankopen ! Dus het kan vooraan corbin, achteraan origineel bmw zadel.
Frederik
ps ofwel ga je naar de invoerder en vraag je daar een testrit aan !
Ik heb een corbin op de 1200rt liggen. Nu zondag ben ik op de BMWworkshop. Breng aub dat klein tanktasje eens mee. Dat ding ziet er interessant uit.
Let wel op, eens je een corbin gehad hebt, kan je nooit meer zonder. Het voordeel van deze corbin is, dat je niet noodzakelijk het tweede zadel ook moet aankopen ! Dus het kan vooraan corbin, achteraan origineel bmw zadel.
Frederik
ps ofwel ga je naar de invoerder en vraag je daar een testrit aan !
Dank voor het aanbod, moest echter werken. Zal ook eens kijken bij de invoerder. En heb ook al een ritje met een 'namaak' op de agenda staan.
-
Informeer eens bij de invoerder in B of NL, misschien heeft die een tweedehands liggen. In D zijn de nieuwe véél goedkoper !
Voorheen heb ik ook op een Corbin zadel gereden. Zat echt niet slecht.
Echter ik heb sinds een jaar ongeveer een Yves Mallo zadel.
Is nog prettiger rijden en is de helft goed koper.
Heb er afgelopen jaar mee gerden,o.a naar Zuid Frankrijk,en heb absoluut
geen enkele dag zadelpijn gehad,ook niet een dagrit van 675 kilometer.
Kortom een echte aanrader.
Echter ik heb sinds een jaar ongeveer een Yves Mallo zadel.
Is nog prettiger rijden en is de helft goed koper.
Heb er afgelopen jaar mee gerden,o.a naar Zuid Frankrijk,en heb absoluut
geen enkele dag zadelpijn gehad,ook niet een dagrit van 675 kilometer.
Kortom een echte aanrader.
Elke fout lijkt ongelooflijk.dan als anderen hem maken!
Die zadels van Moillo zien er wel tof uit en prijs lijkt ook wel heel interessant. Ik zie alleen niet direct een mogelijkheid om het zadel dat je hebt samengesteld te bekijken alvorens je het bestelt
Wat wordt er trouwens bedoeld met hauteur d'assise origine? Bedoelt men hiermee de hoogte van de 'knik' in het zadel of de hoogte van het zadel vanaf de grond gemeten?
Idem voor '(-)large', '(+) haut de' en '(-) bas de'. Welke maten moet je hiervoor opgeven?

Wat wordt er trouwens bedoeld met hauteur d'assise origine? Bedoelt men hiermee de hoogte van de 'knik' in het zadel of de hoogte van het zadel vanaf de grond gemeten?
Idem voor '(-)large', '(+) haut de' en '(-) bas de'. Welke maten moet je hiervoor opgeven?
En op de website staan geen foto's van een R1200RT ?
Ik zou er graag eens een foto van zien, enkel de R1100 en R1150 zie ik staan. Is in de buur van Grenoble, wel een eindje weg
Ik zou er graag eens een foto van zien, enkel de R1100 en R1150 zie ik staan. Is in de buur van Grenoble, wel een eindje weg

-
- Contacteer:
Yep,
Ik heb afgelopen zaterdag mijn CORBIN zadel voor de R1200RT gaan afhalen,
met dank aan J en zijn medewerkers voor al hun moeite, bedankt

De bedrading voor de verwarming moet ik nog aansluiten, maar dat is voor één van de volgende weken
Meer foto's kun je HIER bekijken.
Houdoe
Ik heb afgelopen zaterdag mijn CORBIN zadel voor de R1200RT gaan afhalen,
met dank aan J en zijn medewerkers voor al hun moeite, bedankt

De bedrading voor de verwarming moet ik nog aansluiten, maar dat is voor één van de volgende weken

Meer foto's kun je HIER bekijken.
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L

-
- Contacteer:
@Patrick, de fichkes voor de zadelverwarming van Bmw liggen al klaar onder Uw zadel, maar ik denk dat Dhr C.Anbus nog moet wijsgemaakt worden wanneer ze je gaat gebruiken, denk ik...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
@ pvde:
Staat heel mooi op je motor.
Staat heel mooi op je motor.

-
- Contacteer:
Yep,(s)Campi Di Pampi schreef:@Patrick, de fichkes voor de zadelverwarming van Bmw liggen al klaar onder Uw zadel, maar ik denk dat Dhr C.Anbus nog moet wijsgemaakt worden wanneer ze je gaat gebruiken, denk ik...
Ik heb stadaard zadelverwarming met originele BMW fische, dus de bekabeling ligt er, maar de Corbin heeft van die rode ronde steckverbindingen

Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L

-
Eén vraagje over uw corbin ! Waarom het volledige zadel, en niet enkel deze van de bestuurder.
Frederik
Frederik
Voor madam natuurlijk. 

-
Voor madam ? Laat je die dan niet thuis ?
Natuurlijk, voor de vriendin, dat kan natuurlijk niet geschreven worden hé ! (zie dat madam ook aan het meelezen is !)
f
Natuurlijk, voor de vriendin, dat kan natuurlijk niet geschreven worden hé ! (zie dat madam ook aan het meelezen is !)

f
-
- Contacteer:
Yep,frederik schreef:Eén vraagje over uw corbin ! Waarom het volledige zadel, en niet enkel deze van de bestuurder.
Frederik
frederik, natuurlijk voor mijn madam

Als zij gene Corbin zou gekregen hebben dan had er ook gene mogen kopen, wie denk je heeft mij diene nieuwe RT gekocht

PS: hedde gij geluk dat ze juist niet over mijn schouders heen, aan het meelezen was

Houdoe

-
Oké oké, je deed dus een kleine investering om een nieuwe r1200rt cadeau te krijgen. Het is ons dus nu allen duidelijk. Je deed een goede investering !
Frederik
ps heeft ze nog zusters ?
Frederik
ps heeft ze nog zusters ?
-
- Contacteer:
Yep,frederik schreef:ps heeft ze nog zusters ?
Neen, mijn vrouw is enig kind

Houdoe

-
allee gij waard ook zo slimpvde schreef:Yep,frederik schreef:ps heeft ze nog zusters ?
Neen, mijn vrouw is enig kind![]()
Houdoe

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Mijn test van het corbin zadel sloeg dik tegen, het vrouwtje daarentegen is in de wolken met haar zitje. Ik zat wel in een zetel, maar een zetel die veel te laag is zelfs mijn origineel zadel in hoogste stand is hoger dan het corbin zadel dus hier klopte iets niet. Nu blijkt dat ik het verlaagde zadel van J heb, dus slechte start en zadel terug netjes in de doos en nog even wachten op het juiste zadel om een deftige test te doen.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 04 nov 2018, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.

@pvde: wat zijn de ervaringen tot nu toe met het corbin zadel?
groeten
harald
groeten
harald
-
- Contacteer:
Yep,
Het is momenteel nog wat te vroeg om iets te kunnen vertellen over het corbin zadel.
Hopelijk wordt het volgende week iets beter weer
Houdoe
Het is momenteel nog wat te vroeg om iets te kunnen vertellen over het corbin zadel.
Hopelijk wordt het volgende week iets beter weer

Houdoe

-
Correct, heb vandaag mijn Corbin achterzadel binnen, kan u mij het schema van aansluiting draden laten geworden, waarvoor grote dank.pvde schreef:Yep,(s)Campi Di Pampi schreef:@Patrick, de fichkes voor de zadelverwarming van Bmw liggen al klaar onder Uw zadel, maar ik denk dat Dhr C.Anbus nog moet wijsgemaakt worden wanneer ze je gaat gebruiken, denk ik...
Ik heb stadaard zadelverwarming met originele BMW fische, dus de bekabeling ligt er, maar de Corbin heeft van die rode ronde steckverbindingen![]()
Houdoe
ziehier situatie schema bij mij, indien u mij zou kunnen helpen met schema verbinding (doorverbinding draden Corbin-BMW zadel)

Corbin;
2 uitgangen
-eerste purperdraad vrij, bruine doorverbonden met eerste uitgang bruin
-2de uitgang, gele draad vrij, blauwe draad vrij, bruine draad vrij
Origneel achterzadel BMW;
4 draden
-bruine draad
-groen-witte draad
-geel-witte draad
-blauw-witte draad
greetz, Jo