Waar berg je de papieren op van de moto?

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

IMAGE23
Contacteer:

Waar berg je de papieren op van de moto?

Bericht door IMAGE23 »

Ik heb nu kleuren fotocopie's gemaakt van mijn kentekenbewijs en verzekering (met duidelijke vermelding erop dat deze copies zijn) en hou deze nu bij onder mijn zadel die op slot is.
Had die ervoor steeds in mijn jas bij maar als ik van jas verander durf ik die wel eens vergeten. Ook zijn die papieren dan na verloop van tijd verfrommeld...
Wat is uw ideale oplossing en wat doe je als je op reis gaat?
Graag uw input.
Thx,

Eugene
Iron Gonzo

Re: Waar berg je de papieren op van de moto?

Bericht door Iron Gonzo »

nooit zeggen waar je ze steekt
en zeker nooit in de motor verbergen, ook geen copie

beter is een copie in ieder motorjas steken :idea:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
frank

Bericht door frank »

Simpel en diefstalveilig...
Inschrijving,gelijkvormigheidsattest,verzekeringskaart = alles wat je meeneemt!
Steek die 3 dokumenten in een plastic afsluitbaar zakje.(tegen het vocht)
Zo...kan alles in de binnenzak van je motorvest.
Doe net hetzelfde met autopapieren!
Nooit boorddokumenten opbergen op je motor.
Off dokumenten thuis laten en kopie's meenemen = onwettig!/ongeldige dok.
Een 2 of 4 wieler word ook gestolen zonder papieren en verkocht in onderdelen!
R erik RT

Bericht door R erik RT »

Voor mijn boorddocumenten heb ik een binnenzak met rits van mijn vest gereserveert.Deze blijven daar ook altijd zitten. Nooit documenten bij het voertuig.

Groetjes,
:clown:
Als je je kont verbrandt heb je geluk dat je niet andersom stond!
haté

Bericht door haté »

Is volgens de letter van de wet zeker niet wettelijk, maar ik bewaar - uiteraard geplooid - copies van de zogenaamde wettelijke documenten in mijn portefeuille die daardoor niet echt te dik wordt (dure bmw ???) en zonder portefeuille ga ik nooit buiten, dus...ik respecteer de geest van de wetgeving.
Ben al eens tegengehouden, en moest mij nadien met de orignele documenten gewoon even melden bij de plaatselijke politie...vraag mij niet waarom, want die mannen wisten ook niet wat ze moesten doen vermits er géén enkele registratie was gebeurd, maar ze konden het gebaar van hun kollega's en mijn "eerlijkheid" wel apprecieren.
Misschien ben ik redelijk blauw tegengekomen, ik bleef in overtreding, zij begrepen ook mijn argumentatie, maar zij konden mij geen beter alternatief bieden.
Dus ik blijf het risiko lopen, maar liever dat en een eventuele boete dan mijn originelen of copies bij de moto te laten.
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Ik steek de papieren in een luchtledige zak (is ook waterdicht) en dat zakje gaat bij de rugbescherming.
Aldus zit dat nooit in de weg, en je hebt het toch bij.
Willy

Bericht door Willy »

Ik heb ook nog geen problemen gehad met kopies, ook niet bij een controle van de auto in Frankrijk (was wel per vergissing, in 't buitenland probeer ik altijd de originelen bij te hebben).
Bij een controle stel ik dat ik wel iets moet doen aangezien de staat pertinent weigert om een handje
te helpen om diefstal "onaantrekkelijker" te maken (zoals een inschrijvingsbewijs in 2 delen zodat er
één deel thuis of in de kluis kan blijven).
Om zeker te zijn dat ik altijd iets van papieren bij heb stop ik in elke motorjas een (kopie)set.
Willy
frederik

Bericht door frederik »

En dan wordt je motorvest gestolen, of meegenomen door een andere motorrijder met dezelfde vest ...

F
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

En zo kunnen we blijven babbelen :wink:

Bougimain :-o

frederik schreef:En dan wordt je motorvest gestolen, of meegenomen door een andere motorrijder met dezelfde vest ...

F
Afbeelding
frederik

Bericht door frederik »

:grin:
Relax

Bericht door Relax »

Ik neem niks mee.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Cindy

Bericht door Cindy »

Is dit nu een typische domme mannenvraag of gewoon tijdverdrijf? :-P
Je bergt je papieren toch waar je ze het makkelijkst weg kan niet?En ga je het hier vertellen dan maak je potentiele stelers het nog makkelijker.
Enfin,ik heb er voorlopig nog geen last van want mijn eerste motor moet nog komen.

Groetjes
Cindy
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Wat doe jij dan op een Motorforum ?? :-? :-?

Bougimain :roll:

Cindy schreef:Is dit nu een typische domme mannenvraag of gewoon tijdverdrijf? :-P
Je bergt je papieren toch waar je ze het makkelijkst weg kan niet?En ga je het hier vertellen dan maak je potentiele stelers het nog makkelijker.
Enfin,ik heb er voorlopig nog geen last van want mijn eerste motor moet nog komen.

Groetjes
Cindy
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Cindy schreef:Is dit nu een typische domme mannenvraag of gewoon tijdverdrijf?
Ja, dom zijn wij wel. Allé ikke toch, want ik moest dat al twee keer lezen voor ik begreep wat er stond door de verkeerde zinsbouw. Voor die papieren zijn er vele oplossingen. Evenveel als er al topics over geopend zijn. Er staat ook nooit een goeie tussen dus doe gewoon wat jij het beste vind en hoop vooral dat je motor nooit gestolen wordt en jij nooit de bak invliegt omdat je op een bepaald moment niet kan bewijzen dat het jouw motor is. Hoop doet de zotten in vreugde leven ... of zoiets :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
John
Contacteer:

Bericht door John »

Dan ben ik ofwel goe zot of heb ik te veel hoop :mrgreen:
Cindy

Bericht door Cindy »

bougimain schreef:Wat doe jij dan op een Motorforum ?? :-? :-?

Bougimain :roll:

Cindy schreef:Is dit nu een typische domme mannenvraag of gewoon tijdverdrijf? :-P

Groetjes
Cindy
Ik ben op zoek naar een motor en probeer hier info te verzamelen.
Heb ik trouwens al gedaan ook.Bedankt voor de verwelkoming Bougimain.Zulke uitspraken geven me een gevoel van scheer je hier weg je hebt hier niets te zoeken.
Die dommemannenvraag wordt hier nogmaals bevestigd hoe attentvol sommige mannen wel kunnen zijn. :drunken: :lol:
Mijn verontschuldiging voor het off-topic
Groetjes
Cindy
John
Contacteer:

Bericht door John »

Cindyke, probeer te begrijpen dat je hier zo goed als in een mannenwereld terecht bent gekomen. Dus verdere uitleg is overbodig zeker? :wink:
Er is zeker niks verkeert aan forums af te schuimen om info. Doch... :wink:
Alles OK voor de rest? :-)
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Nee ne de moet de rollen niet omdraaien, gij hebt een raar antwoord gegeven aan iemand die gewoon een (niet domme) vraag steld van de motorpapieren en nee scheer je hier NIET weg maar aan u antwoord was het precies dat wij hier domme mensen zijn en Welkom op deze Forum, Nu Goe :grin: :grin: :grin: met glimlach
En bij ons zeggen ze = domme vragen bestaan niet maar wel domme antwoorden.

Bougimain
Afbeelding
ReeF

Bericht door ReeF »

Ik ga de goede tips mooi niet opvolgen, laat de papieren steken waar ze altijd zitten.
Zeker dat ik ze anders kwijt.
I respect your shit. But I don't have an opinion.

Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
Cindy

Bericht door Cindy »

't Is nikske hoor Bougimain,soms zijn vrouwen al eens licht geraakt hé ;)
Ik zal het anders omschrijven, ik vind het een domme vraag want een ieder weet toch dat je deze papieren moet/kan wegbergen op een zo veilig,weersbestendige en onverslijtbare manier naargelang ieder zijn eigen opbergmogelijkheden.
Groetjes
Cindy
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Geen probleem Cindyke nen dikke Afbeelding van mij en we zwijgen erover :lol:

Bougimain
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Cindy schreef:hoe attentvol sommige mannen wel kunnen zijn. :drunken: :lol:
Dien tijd is voorbij kinneke: M!LF ... M!LF ... M!LF ! ! ! :clown:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Ti's dat wat je bedoeld dan Wim Afbeelding

Bougimain :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

Cindy schreef:'t Is nikske hoor Bougimain,soms zijn vrouwen al eens licht geraakt hé ;)
Ik zal het anders omschrijven, ik vind het een domme vraag want een ieder weet toch dat je deze papieren moet/kan wegbergen op een zo veilig,weersbestendige en onverslijtbare manier naargelang ieder zijn eigen opbergmogelijkheden.
Groetjes
Cindy
:roll:
Ge zijt hier op zoek naar een moto en ge komt hier om info vragen. Awel, dat is dan een even domme vraag, want ieder weet toch dat je de beste moto moet kopen die het beste bij uw rijstijl past binnen het vooropgestelde budget en die kwa grootte goed bij je eigen fysieke eigenschappen past. :roll:

Om maar eens on topic te blijven en (zoals al enkelen me voorgedaan hebben) een CONCREET antwoord te geven: ik stop mijn papieren altijd in een plastic mapje, draai dat dan nog eens in een plastic zakje en stop dat dan in de binnenzak van mijn vest, waar ze het minste kans hebben om nat te worden. Ik heb trouwens ook meestal enkel kopies mee. Ik ben al een paar keer tegengehouden geweest en ze hebben daar nog nooit moeilijk over gedaan als je van bij het begin duidelijk maakt dat het kopies zijn omdat je in weer en wind rijdt... Ik heb wel altijd de originelen bij als ik naar het buitenland ga... :wink:
GS staat voor geil speelgoed
albatros

Bericht door albatros »

Zitten altijd veilig weggeborgen in een waterdicht zakje en dan in mijn motorpak :wink: Nooit op de moto zelf...
Natuurlijk wel niet vergeten ze te verwisselen als je een ander motorpak aantrekt :-?
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
Plaats reactie