vervangzadels

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
SVDAB

vervangzadels

Bericht door SVDAB »

Hallo,

Na een 72.000 km is het tijd mijn zadel te vernieuwen. Er zijn blijkbaar mogelijkheden zat...
- Laten mousse vervangen,
- Enkel of dubbel zadel van Wünderlich,
- Idem Touratech,
- Top saddelry,
- Bagster,
- Corbin,
- enzovoorts...

Zijn er mensen die ervaring hebben met dergelijke nieuwe (liefst betaalbare) zadels? Initieel denk ik slechts een enkel zadel nodig te hebben, maar indien echt goed, zou ik een dubbel ook wel overwegen...)

Alle info is welkom!!

Groeten,

Steven
Suz GS450L - Kawa GPX600R - Suz RF600R - BMW R850GS
10.000 km - 20.000 km - 70.000 km - 40.000 and counting (too slowly...)
TonTon

Re: vervangzadels

Bericht door TonTon »

yo , deze ook eens in overweging nemen : http://www.artistiek.be/zadelstoffeer.asp
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Zeer zeker de moeite. Heeft dat van mijn R1150RT ook gedaan en was écht perfect 8-)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
TonTon

Bericht door TonTon »

WimLT schreef:Zeer zeker de moeite. Heeft dat van mijn R1150RT ook gedaan en was écht perfect 8-)
Wim , ik zou van m'n R1100R alleen het voorste (piloot) gedeelte willen laten verhogen omdat ik toch wat last heb van opgeplooide knieën , wat moet ik me ongeveer voorstellen van de prijs ?
Relax

Bericht door Relax »

Stuur die mens (Luc) gewoon een mailtje, waarin je zo exact mogelijk omschrijft wat je wil. Je prijs zal daarnaar zijn.

'k Heb er trouwens een uurtje geleden m'n motor achtergelaten voor aanpassing van m'n zadel.
I respect your opinion. But I don't give shit.
jakke

Bericht door jakke »

Arnold schreef:
WimLT schreef:Zeer zeker de moeite. Heeft dat van mijn R1150RT ook gedaan en was écht perfect 8-)
Wim , ik zou van m'n R1100R alleen het voorste (piloot) gedeelte willen laten verhogen omdat ik toch wat last heb van opgeplooide knieën , wat moet ik me ongeveer voorstellen van de prijs ?
Als je daar een prijs van hebt, had ik er ook graag het fijne van geweten!! Ik zit namelijk een beetje met hetzelfde probleem. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Arnold schreef:Wim , ik zou van m'n R1100R alleen het voorste (piloot) gedeelte willen laten verhogen omdat ik toch wat last heb van opgeplooide knieën , wat moet ik me ongeveer voorstellen van de prijs ?
Je kan dat proberen met een mailtje zoals Relax zegt of je kan nog beter gewoon eens langsrijden. Luc maakt dan op twee minuten een totaal vrijblijvende offerte. Zélf kan/mag ik daar niks gaan opplakken omdat het bij mij de grote werken waren, hé. Alleen de grondplaat van de zadels bleef behouden en de ruggesteun werd zelfs nog vergroot. De mousse en overtrekken werden dus veranderd en opgefleurt met een gele bies. Dan kwam ik op een totaal van 550 €. Veel en niet veel als je vergelijkt met standaardzadels van andere merken én dat je hier tegelijk toch enkele persoonlijke voorkeuren kan aangeven: kleur, antislip of leder, corbinknik, hoger-lager-breder-smaller. Jij fantaseert het en hij verwezenlijkt het op voorwaarde dat het niet indruist tegen zijn kwaliteitsprincipes :idea:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
VFooR

Bericht door VFooR »

www.rayz.nl
Even bellen en bespreken, dat zadel opsturen en wordt COMPLEET herwerkt met enkel behoud van de grondplaat. Zeker voor ophoging is hij top.

Heb dit laten doen voor nog geen €400 voor het zadel. TOP
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

Ik was eigenlijk van plan om het te laten doen door Tijgerleathers in den Haag... Ik heb daar vorig jaar offerte laten maken voor mijn zadel (2 delen) van de GS voor stevigere vulling en nieuwe bekleding en kwam toen een heel pak goedkoper uit (minder dan de helft) dan de andere zaak waar ik info gevraagd heb. Door omstandigheden is het niet doorgegaan, maar begint terug te kriebelen om het alsnog te laten doen... Zeker nu ik ook opgemerkt heb dat ik een klein scheurtje in de duozit blijk te hebben... :-?
Ik heb echter enkel een offerte van vorig jaar, dus ik ga hier geen prijzen neerzetten.
Ik zou zeggen: google er eens naar en laat er ook eens een offerte maken voor je elders een zadel bestelt... ;) 't kan gene kwaad he...
GS staat voor geil speelgoed
PaulM

Bericht door PaulM »

Eind deze maand gaat de mijne binnen bij RayZ (heeft liefst de motor ook) Offerte 385€. Heeft mooie voorbeelden staan op zijn site.

Paul
Your heart is free, have the courage to follow it!

Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
WILBIKE

Bericht door WILBIKE »

Hallo,

Wij hebben een 'Touratechzaal' na eerst te hebben proefgereden bij Kohl in Aachen voor onze 1200 RT aangeschaft.
Voor ongeveer € 500 had ik een volledige zaal in twee delen die mijn eega en mezelf na meer dan 10000 km zéér goed bevallen. Ze past perfect, zit harder, schuift niet en ziet er nog goed uit ook. Je kan ze krijgen in verschillende hoogtes.
Hét grote pluspunt is dat je ter plaatse kan proefrijden en indien het je niet bevalt demonteer je alles en rij je met je eigen zaal terug naar huis. Bij aankoop kan je je eigen zit overlaten aan een schappelijke prijs en keer je huiswaarts met je nieuwe ding...

Groetjes ;)
Wilbike
Lid BMW MC Vlaanderen...
SVDAB

Bericht door SVDAB »

Alvast bedankt voor de vele reacties.

Ik weet weet waar naar gesurft...

Indien toch nog iemand verdere ervaring heeft met de dubbele zadels voor de GS850 (was ik in mijn eerste mail vergeten te vermelden :oops: :oops: )

Bedankt om in de pen te kruipen!!

Groeten,

Steven
Suz GS450L - Kawa GPX600R - Suz RF600R - BMW R850GS
10.000 km - 20.000 km - 70.000 km - 40.000 and counting (too slowly...)
CAT

Bericht door CAT »

Net dat van mijn R1100S boxercup vervangen. Als je hetzelfde zadel wil is BMW zelf het goedkoopst volgens mijn onderzoek. Wil je iets speciaal dan is artistiek zeker de moeite. Hebben mijn Duc duo zitje ook eens gedaan in 2 kleuren. :wink:
Epica rocks my world
Relax

Bericht door Relax »

Motor net afgehaald en twee uurtjes op gereden, met twee erg korte onderbrekingen.
Luc heeft het zadel erg afgeplat en dat laat zich onmiddellijk voelen. Of liever: niet voelen. M'n staartbeen raakt niks meer, dus één van de twee (de meest irritante) pijnpunten is weggenomen.
Ik voelde m'n kont wel weer, maar dat kan ook liggen aan het feit dat die zich nog niet hersteld heeft van de DolleMietenrit, waar ik van de in totaal 3200 km er 2800 km pijn van had en 400 km rechtstond.
Ik laat m'n bevindingen achter na een tijdje WW-verkeer en een flinke rit.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie