Ritje Antwerpen - Gerolstein

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
kurt1973

Ritje Antwerpen - Gerolstein

Bericht door kurt1973 »

Hej,

Eind volgende week ga ik met een vriend een toertje maken richting Gerolstein, en dit vanuit het Antwerpse. Bedoeling is dat we tot daar rijden, overnachten, en de volgende dag terugkeren, uiteraard via de leukste weg als het even kan. Voor ik zelf begin met zoeken daarom even een vraag, is er iemand die een leuke route tot ginder heeft liggen voor de zumo, dit hoeft niet per se tot in Gerolstein te zijn, in de buurt is ook al goed?

Bedankt,

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
John
Contacteer:

Re: Ritje Antwerpen - Gerolstein

Bericht door John »

Ik denk dat je dan beter gewoon de autobaan neemt tot Verviers en dan pas de kleine baantjes gaat verkennen. Want eerlijk gezegd is het nog geen 230 Km tot ginder. Dat rij je op je gemak in één dag over en weer. Ginder zijn genoeg plaatsen in de buurt die meer de moeite zijn dan bvb de kleine wegen rond Grobbendonk. Mijn gedacht hé! :wink:
De Bitburgerstrasse niet vergeten! (heb sterk de indruk dat het reisje eentje is om de lokale biertjes te gaan proeven :mrgreen:
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Ja lap, betrapt 8-) De bedoeling was om inderdaad de snelweg te nemen tot ergens in de Ardennen, en dan vanaf daar de kleine weggetjes in te duiken, ik hoopte dat iemand een parcours had liggen of zo.

Kurt
John schreef:Ik denk dat je dan beter gewoon de autobaan neemt tot Verviers en dan pas de kleine baantjes gaat verkennen. Want eerlijk gezegd is het nog geen 230 Km tot ginder. Dat rij je op je gemak in één dag over en weer. Ginder zijn genoeg plaatsen in de buurt die meer de moeite zijn dan bvb de kleine wegen rond Grobbendonk. Mijn gedacht hé! :wink:
De Bitburgerstrasse niet vergeten! (heb sterk de indruk dat het reisje eentje is om de lokale biertjes te gaan proeven :mrgreen:
To moto dus

F800r
RopaS

Bericht door RopaS »

Zit dat niet in de Kurventour im Vulkaneifel van vorig jaar in oktober?
BMW,
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
op mijn R1100RS - R1200 R CLASSIC
'UNITED WE CONQUER'
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

RopaS schreef:Zit dat niet in de Kurventour im Vulkaneifel van vorig jaar in oktober?
Ik kan daar niets van terugvinden op google, en ik ken het ook niet, is dat een tour in Duitsland of zo?

Kurt
To moto dus

F800r
RopaS

Bericht door RopaS »

.....dit was een Clubrit in oktober 2008, terug te vinden in de ledenzone met GPS download!
Marc L.
BMW,
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
op mijn R1100RS - R1200 R CLASSIC
'UNITED WE CONQUER'
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Aha, vandaar, kben geen lid, daarmee dat ik het niet kon vinden, dan zoek ik nog wat verder, of ik knutsel er zelf eentje in elkaar. Toch bedankt,

Kurt
To moto dus

F800r
altijdwatverder

Bericht door altijdwatverder »

Hallo,

Ik ken Gerolstein van het sportklimmen, ( mooie rotsmassieven ) Als ik ging klimmen naar Gerolstein ging ik eerst langs Berdorf ( L ) binnendoor natuurlijk, vandaar naar Igel en Trier, zo naar Gerolstein. Stuk voor stuk prachtige wegen, en natuurgebieden. Heel veel campings en vriendelijke mensen. Ken de wegen niet bij nummer of naam, maar als je deze dorpen verbindt op de landkaart, zal het wel snor komen...

Groeten,

Hans
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Tnx voor de tip, ik ga straks de dorpen eens opzoeken op Mapsource, en verbinden met elkaar via een leuke route, nu heb ik een startpunt he. Moest er nog iemand suggesties hebben, laat dan maar volgen.

Kurt
To moto dus

F800r
Plaats reactie