R 1200 S

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

erictdm

Re: R 1200 S

Bericht door erictdm »

bikes at work schreef:nog ff afwachten wat het weer betreft... ik stel voor om vrijdagvoormiddag de knoop door te hakken om al of niet te rijden.

hoi, mannen, op mij hoef je alvast niet meer te rekenen, ik heb zojuist het vervelende bericht gekregen dat ik dit weekend moet werken, collega is ziek geworden en ik moet hem vervangen :-(

Een volgende keer dan maar, amuseert jullie in ieder geval!
if cycling was easy, they would call it f**tb*ll.

http://www.basfmotorvrienden.be
karoshi

Bericht door karoshi »

fris en wisselvallig...

Andere datum prikken of het erop wagen?
bikes at work

Bericht door bikes at work »

hey karoshi,

Ik zou het erop durven wagen. Best nog ff afwachten tot het weerbericht van vanavond en dan best per SMS elkaar op de hoogte houden of we wel of niet rijden. Bezorg je mij de gsmnrs? Als ik goed heb geteld, zijn we met 3?
SBK_Mario

Bericht door SBK_Mario »

Voor mij om het even sluit me aan bij de meerderheid!!!!!!!!!

:D :D :D :D :D

GRTZ Mario.
karoshi

Bericht door karoshi »

Heb effe gekeken en net waar we gaan rijden ziet het er niet al te goed uit...
Beter effe kijken voor een andere datum.

bikes @ work ik wacht nog effe tot je hier post en anders stuur ik je wel een sms ;)
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Ik kan de meest commentaren alleen maar beamen. Eén uitspraak is redelijk 'to the point': je kan deze motor haast onmogelijk met iets anders vergelijken en dat maakt 'm weer zo typisch BMW. Waarom: omdat de combinatie ergonomie, afwerking en rijplezier erg hoog scoort. Inderdaad minder extreem als een superbike (fireblade, r1, zx10) maar sportiever als een sporttoer fiets.

De combinatie vermogen, koppel en rijwielgedeelte maken het voor mezelf een pracht van een combinatie. Deze motor heeft een leeggewicht dat slechts een paar kg boven dat van een 1000cc hypersport blijft. En het gewicht rijklaar is meteen aardig in de buurt van de meest sportieve motoren. Hij heeft ook een prachtige grondspeling en een zeer stabiel rijwielgedeelte.

Verder toont de motor imposanter dan een superbike, heeft een iets langere wielbasis, maar laat zich heel vlot van het ene op het andere oor leggen waarbij de sportieve toeristische kant ook best gesmaakt kan worden. Het is dan ook een zeer onderschatte fiets waar je erg hard mee kan gaan maar tevens ook langere dagetappes kan mee afleggen.

Voor mezelf ook een geweldige combinatie.
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Dat is zo ... heb er ook zo eentje van die mannen op de mijne ...
Afbeelding
-Fred- schreef:Met een ander kroonplaat is het een feest op zo'n beest.
R1200S
Contacteer:

Bericht door R1200S »

Vorige week nieuwe slofkes om m'n S-je gelegd: BT-016 van Bridgestone.
Super rubber! Nog niet uitgeprobeerd in de regen, maar na +- 200 km op droog wegdek wekken ze zeker veel meer vertrouwen dan de standaard metzlers.
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Die lagen 'af fabriek' op de Honda CB1000R en zijn in het droge erg goed. Alleen haalde ik er maar 2800 km's mee. Dan was het achterste rubber echt "op". Daarna maar een sportieve 'tour'band gelegd, en die grip is voor straatgebruik meer dan voldoende...
R1200S schreef:Vorige week nieuwe slofkes om m'n S-je gelegd: BT-016 van Bridgestone.
Super rubber! Nog niet uitgeprobeerd in de regen, maar na +- 200 km op droog wegdek wekken ze zeker veel meer vertrouwen dan de standaard metzlers.
R1200S
Contacteer:

Bericht door R1200S »

Ik gebruik mijn S sinds anderhalf jaar enkel nog recreatief. Snellere slijtage maakt me nu zoveel niet meer uit, plezier aan de fiets (en de bandjes) des te meer :grin:

Ik zou deze S ook onmiddelijk opnieuw aanschaffen, heb zeker geen spijt dat ik voor deze gegaan ben in 2007. Ik heb sterk staan twijfelen tussen de S en de ST. De motor was toen voorzien voor woon-werkverkeer.

Enkel 't vrouwtje houdt er niet van, veel te hard om duo op te rijden. Misschien komt er ooit dus nog een tweedehandse RT of ST in de garage te staan voor de gezamelijke ritjes.
Plaats reactie