extra 12 volt voeding voor gps

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
marcel8420

extra 12 volt voeding voor gps

Bericht door marcel8420 »

Hallo,

Zijn er misschien mensen welke mij enkele tips kunnen geven voor het plaatsen van een extra 12 volt stopcontact (voor gps) in een BMWR1150RT.

Welk stopcontact en waar best te plaatsen en waar aan te sluiten.

Dank u

GRTZ
Marcel
FILIPPO

Re: extra 12 volt voeding voor gps

Bericht door FILIPPO »

Marcel,

Ik heb een korte voedingskabel (+/- 40 cm) en ik zal een extra aansluiting op mijn dashbord naast de mistlicht schakelaar laten steken tijdens mijn groot onderhoud met een extra aansluiting met een zekering naar mijn batterij. Voor het ogenblik heb ik zelf iets in elkaar gestoken en heb een aftakking gemaakt van mijn radio aansluiting (heb zelf geen radio).

Indien je een langere voedingskabel hebt kan je eventueel de kabel onder de benzinetank leiden naar een plaatsje onder je zadel. Vandaar kan je een verloopstuk gebruiken (groot naar de kleine aansluiting van BMW) en dan aansluiten naar de dubbel aansluiting onder je benen.

Ik weet dat WimLT ergens een foto handleiding heeft. Deze heb ik al ergens op deze site gevonden ofwel zal Wim misschien de link nog eens posten.

Groetjes

filippo
Deauville - R1150RT
p@rick

Re: extra 12 volt voeding voor gps

Bericht door p@rick »

Ik heb het destijds gewoon zo opgelost :

Afbeelding

Enne, 'k weet zelf ook wel dat de moto er toen maar vuil bijstond maar 't was toen de periode van de maartse buien, dus weinig zinvol om de moto dagelijks te kuisen :oops:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Plaats reactie