TT rider 1 probleem

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ronnyb

TT rider 1 probleem

Bericht door ronnyb »

Ben, als sinds enkele jaren gebruiker vd TTrider 1,nog nooit probs mee gehad tot nu.
Tijdens het rijden krijg ik regelmatig het bericht " na 10 sec (dan af tellend naar nul) wordt gps af gesloten" met eronder de keuze voor " annuleren". Als ik dan snel genoeg ben en op annuleren kan toutchen werkt hij terug voor enkele minuten met daarna dezelfde melding steeds weer....enz.
Dus veronderstel ik dat er steeds een kleine stroomonderbreking zich voordoet en dan weer niet.
Enfin ,niet te doen!!
Wat is er dan wel aan te doen??
Gr,
Ronnyb
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
Jan en Greet

Re: TT rider 1 probleem

Bericht door Jan en Greet »

Stroomonderbreking,zonder twijfel :!:
Maar als jij het afsluiten onderbreekt,gaat ie op zijn eigen,interne batterijspanning voort :arrow: als er daarna dan tóch weer spanning doorkomt schakelt de TT terug over op externe (lees batterij) spanning,dat doet hij ongemerkt :idea:
Heb je de aansluitng van de voedingsdraad aan batterij/of het punt waar jij aftapt al gechecked :?:
Zit het voedingsstekkerke goed vast in het huisje onderaan de cradle en is de bedrading niet ergens onderweg gekneusd :?:
Is de TT wel goed en voldoende stevig bevestigd in zijn cradle of zijn de contactpuntjes niet gecorrodeerd (zou niet mogen want gouden contactjes) :?:
Suc6 :wink:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
ronnyb

Bericht door ronnyb »

Jan en Greet schreef:Stroomonderbreking,zonder twijfel :!:
Maar als jij het afsluiten onderbreekt,gaat ie op zijn eigen,interne batterijspanning voort :arrow: als er daarna dan tóch weer spanning doorkomt schakelt de TT terug over op externe (lees batterij) spanning,dat doet hij ongemerkt :idea:

Heb je de aansluitng van de voedingsdraad aan batterij/of het punt waar jij aftapt al gechecked :?:
Dit heb ik nog te doen,in detail dan!
Zit het voedingsstekkerke goed vast in het huisje onderaan de cradle en is de bedrading niet ergens onderweg gekneusd :?:
Stekker zit mooi vast en heb er zelfs nog contactspray op gespoten,bedrading gekneusd,niet echt,hier en daar wat gedraaid,maar daar moet geen water door lopen hé.
Is de TT wel goed en voldoende stevig bevestigd in zijn cradle of zijn de contactpuntjes niet gecorrodeerd (zou niet mogen want gouden contactjes) :?:
Dit is allemaal nagekeken en dik ok,TT zit trouwens nog extra opgeklemd met rekker&haakjes.
Suc6 :wink:
Ik kan er echt niet goed aan uit :-x
Ronny
annebeer

Bericht door annebeer »

Probleem zit bij uw motor zelf.

Batterij is aan het begeven / niet meer 100%
Madam JH
ronnyb

Bericht door ronnyb »

Welke batt.? Van motor,moeilijk te geloven...start als vanzelf en TT zal wel geen energie te kort komen al rijdend dacht ik, zo veel verbruikt TT niet.
Of bedoel je batt.v.TT zelf,die werkt toch autonoom als hij aan een ander stroombron ligt.
ronnyb

Bericht door ronnyb »

Ik heb even de instellingen van TT nagekeken,bij het item "opstart inst" heb je de keuze tussen*gps uitschakelen bij wegvallen van externe voeding ofwel, niet ,aan of uit te vinken.
Stond dus wel aangevinkt en heb deze nu uitgevinkt.
Bij nader inzien had hij zijn kuren na een stop,waar ik het contact afgezet had...........zodoende??
Vrijdag rit naar de 1000 bochten doen en zal dan de test zijn.
Maar indien er al iemand het hierboven beschreven euvel confirmeerd kan mijn week toch al rustig beginnen :grin:
Ronny
ronnyb

Bericht door ronnyb »

ronnyb schreef:bij het item "opstart inst" heb je de keuze tussen*gps uitschakelen bij wegvallen van externe voeding ofwel, niet ,aan of uit te vinken.
Stond dus wel aangevinkt en heb deze nu uitgevinkt.

Ronny
Dat was wel degelijk de oorzaak van........, dus alles opgelost!
:grin:
fritz

Bericht door fritz »

Hallo,
ik had exact hetzelfde probleem, en dit was bij mij de oplossing:
http://www.gs-forum.eu/showthread.php?t=28143

let op, de veertjes springen veer en je vind ze echt niet meer terug.

groetjes

Fritz
fritz
Plaats reactie