Hechlingen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

nopper
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 jan 2008, 21:03

Hechlingen

Bericht door nopper »

Hello,
Ik zou graag eens een 2-daagse offroad-cursus volgen bij BMW Hechlingen. Zijn er misschien nog mensen dit van plan? Alleen is namelijk maar alleen.

www.enduropark-hechlingen.de
S|empr3
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 sep 2004, 15:38
Locatie: Middelkerke
Contacteer:

Re: Hechlingen

Bericht door S|empr3 »

Wij gaan reeds met drie in de maand september (reeds voor de tweede maal)

We weten wel nog niet welke datum ( zal wel in de week zijn en geen weekend)

Laat het je anders wel weten

Groeten Kris
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Re: Hechlingen

Bericht door Frank K »

Ik heb mij ingeschreven via de club voor het weekend van 5 en 6 september. Er zou vertrokken worden op 4 september en terugkomst is voorzien op maandag 7 september, dus drie overnachtingen ter plaatsen. Ben al volop aan het aftellen, hopelijk hebben zich genoeg kandidaten opgegeven of gever er zich nog kandidaten op zodat het zeker kan doorgaan.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
ECM
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 nov 2006, 12:32
Locatie: Zoetermeer, NL
Contacteer:

Re: Hechlingen

Bericht door ECM »

16 en 17 september ben ik er met een paar maten.

Heeft iemand een overnachtingstip terplekke??
Thorakan
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 okt 2008, 00:43
Woonplaats: Grobbendonk
Locatie: Antwerpen

Re: Hechlingen

Bericht door Thorakan »

Frank K schreef:Ik heb mij ingeschreven via de club voor het weekend van 5 en 6 september. Er zou vertrokken worden op 4 september en terugkomst is voorzien op maandag 7 september, dus drie overnachtingen ter plaatsen. Ben al volop aan het aftellen, hopelijk hebben zich genoeg kandidaten opgegeven of gever er zich nog kandidaten op zodat het zeker kan doorgaan.
Marc Van Camp en ik zullen er ook zijn op 5 en 6 september :)

grtz
Ride to live, Live to ride

Vergelijk uw moto met uw lief en beschouw het warmdraaien als voorspel. Daarna staat ze dubbel zo heet en gaat ze eens zo hard.
nopper
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 jan 2008, 21:03

Re: Hechlingen

Bericht door nopper »

Ik heb wel zin om mee te gaan.

Via BMW Motor club Vlaanderen ???

Is er een verschil met als ik me gewoon inschrijf? Krijgen clubleden korting ofzo? Ik ben (nog) geen lid, maar overweeg het wel.

Alvast bedankt.
Thorakan
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 okt 2008, 00:43
Woonplaats: Grobbendonk
Locatie: Antwerpen

Re: Hechlingen

Bericht door Thorakan »

nopper schreef:Ik heb wel zin om mee te gaan.

Via BMW Motor club Vlaanderen ???

Is er een verschil met als ik me gewoon inschrijf? Krijgen clubleden korting ofzo? Ik ben (nog) geen lid, maar overweeg het wel.

Alvast bedankt.
maak je maar snel lid dan :). je kan jezelf online inschrijven voor lidmaatschap op http://www.bmw-mc-vl.be/be/nl/

Van die korting weet ik eigenlijk niet. Maar dan leer je ook al mensen van de bmw club kennen en word het een eens zo gezelligere boel :D

grtz
Ride to live, Live to ride

Vergelijk uw moto met uw lief en beschouw het warmdraaien als voorspel. Daarna staat ze dubbel zo heet en gaat ze eens zo hard.
S|empr3
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 sep 2004, 15:38
Locatie: Middelkerke
Contacteer:

Re: Hechlingen

Bericht door S|empr3 »

ECM schreef:Re: Hechlingen
door ECM » 09/06/09 12:48
16 en 17 september ben ik er met een paar maten.

Heeft iemand een overnachtingstip terplekke??
http://fnxs187.kundenfenster.de/fileadm ... rsicht.pdf

denk dat ze hier allemaal staan

greetz
Kris
ECM
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 nov 2006, 12:32
Locatie: Zoetermeer, NL
Contacteer:

Re: Hechlingen

Bericht door ECM »

Hey thanks!
Had zelf zeker niet goed op hun site gekeken.. :oops:
In Extremo
Berichten: 248
Lid geworden op: 07 apr 2008, 18:54
Woonplaats: Hasselt
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Re: Hechlingen

Bericht door In Extremo »

Thorakan schreef:
Frank K schreef:Ik heb mij ingeschreven via de club voor het weekend van 5 en 6 september. Er zou vertrokken worden op 4 september en terugkomst is voorzien op maandag 7 september, dus drie overnachtingen ter plaatsen. Ben al volop aan het aftellen, hopelijk hebben zich genoeg kandidaten opgegeven of gever er zich nog kandidaten op zodat het zeker kan doorgaan.
Marc Van Camp en ik zullen er ook zijn op 5 en 6 september :)
Ikke ook :-)

Zal maar beginnen met wat conditie/powertraining ...

Groetjes,
Michel
BMW-MCV-lid met een R1200 GS Adventure 07/2008, Garmin 2720, Autocom

My Facebook___
Thorakan
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 okt 2008, 00:43
Woonplaats: Grobbendonk
Locatie: Antwerpen

Re: Hechlingen

Bericht door Thorakan »

In Extremo schreef:
Thorakan schreef:
Frank K schreef:Ik heb mij ingeschreven via de club voor het weekend van 5 en 6 september. Er zou vertrokken worden op 4 september en terugkomst is voorzien op maandag 7 september, dus drie overnachtingen ter plaatsen. Ben al volop aan het aftellen, hopelijk hebben zich genoeg kandidaten opgegeven of gever er zich nog kandidaten op zodat het zeker kan doorgaan.
Marc Van Camp en ik zullen er ook zijn op 5 en 6 september :)
Ikke ook :-)

Zal maar beginnen met wat conditie/powertraining ...

Groetjes,
Michel
ah nice,

bwa da powertrainen...laat de GSA een paar keer vallen en dan terug oprapen, je zal wel snel genoeg wat kracht krijgen ;):p

grtz
Ride to live, Live to ride

Vergelijk uw moto met uw lief en beschouw het warmdraaien als voorspel. Daarna staat ze dubbel zo heet en gaat ze eens zo hard.
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Hechlingen

Bericht door J »

Zou je er ook een 450 kunnen vragen om het weekend mee te rijden?

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Thorakan
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 okt 2008, 00:43
Woonplaats: Grobbendonk
Locatie: Antwerpen

Re: Hechlingen

Bericht door Thorakan »

J schreef:Zou je er ook een 450 kunnen vragen om het weekend mee te rijden?

J
Als ik de site goed bekijk, niet. Je kand de G 650 X..., F 650 & 800 GS, R 1200 GS(A) huren.

grtz
Ride to live, Live to ride

Vergelijk uw moto met uw lief en beschouw het warmdraaien als voorspel. Daarna staat ze dubbel zo heet en gaat ze eens zo hard.
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Re: Hechlingen

Bericht door Frank K »

Thorakan schreef:
J schreef:Zou je er ook een 450 kunnen vragen om het weekend mee te rijden?

J
Als ik de site goed bekijk, niet. Je kand de G 650 X..., F 650 & 800 GS, R 1200 GS(A) huren.

grtz
Heb je goed bekeken.... ik huur de GSA aangezien dit mijn dagelijkse motorfiets is en ik daar extra ervaring mee wil opdoen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thorakan
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 okt 2008, 00:43
Woonplaats: Grobbendonk
Locatie: Antwerpen

Re: Hechlingen

Bericht door Thorakan »

Frank K schreef:
Thorakan schreef:
J schreef:Zou je er ook een 450 kunnen vragen om het weekend mee te rijden?

J
Als ik de site goed bekijk, niet. Je kand de G 650 X..., F 650 & 800 GS, R 1200 GS(A) huren.

grtz
Heb je goed bekeken.... ik huur de GSA aangezien dit mijn dagelijkse motorfiets is en ik daar extra ervaring mee wil opdoen
ik de F 800 GS, mits ik dat offroad monster toch wel eens wil testen 8-)

grtz
Ride to live, Live to ride

Vergelijk uw moto met uw lief en beschouw het warmdraaien als voorspel. Daarna staat ze dubbel zo heet en gaat ze eens zo hard.
In Extremo
Berichten: 248
Lid geworden op: 07 apr 2008, 18:54
Woonplaats: Hasselt
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Re: Hechlingen

Bericht door In Extremo »

Frank K schreef:
Thorakan schreef:
J schreef:Zou je er ook een 450 kunnen vragen om het weekend mee te rijden?

J
Als ik de site goed bekijk, niet. Je kand de G 650 X..., F 650 & 800 GS, R 1200 GS(A) huren.

grtz
Heb je goed bekeken.... ik huur de GSA aangezien dit mijn dagelijkse motorfiets is en ik daar extra ervaring mee wil opdoen
Ook mijn gedacht, kan je direct het "geleerde" omzetten op dezelfde fiets.

Groetjes,
Michel
BMW-MCV-lid met een R1200 GS Adventure 07/2008, Garmin 2720, Autocom

My Facebook___
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Hechlingen

Bericht door J »

ik rijd met de gsa elke dag in Brussel en de rand en dat lukt al aardig.
Met mijn GSa zal ik toch nooit het offroad werk meer doen dan wat we daar gaan zien.
Met mijn 450cc heb ik nog heel wat te leren. Om die reden zou ik daar graag met een 450 het weekend doen.


J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Thorakan
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 okt 2008, 00:43
Woonplaats: Grobbendonk
Locatie: Antwerpen

Re: Hechlingen

Bericht door Thorakan »

J schreef:ik rijd met de gsa elke dag in Brussel en de rand en dat lukt al aardig.
Met mijn GSa zal ik toch nooit het offroad werk meer doen dan wat we daar gaan zien.
Met mijn 450cc heb ik nog heel wat te leren. Om die reden zou ik daar graag met een 450 het weekend doen.


J
Dan zou ik in u plaats de G 650 Xchallenge huren :)

Ik denk dat ze bewust de 450 niet in hun gamme hebben gezet omdat dit eigenlijk een crossmoto is. En mits het niet de bedoeling is om overal door te crossen deze eruit hebben gelaten. En derbij, heb van horen zeggen dat de 450 een goeie 10.000 km doet en dan op is....

grtz
Ride to live, Live to ride

Vergelijk uw moto met uw lief en beschouw het warmdraaien als voorspel. Daarna staat ze dubbel zo heet en gaat ze eens zo hard.
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Hechlingen

Bericht door J »

Awel we zijn terug thuis.

Met een man of 14 van de club naar Hechlingen geweest.

Een prachtige ervaring gehad en het was een bijzonder fijne groep.
Heel samenhangend en we hebben allemaal enorm, maar dan ENORM veel geleerd en genoten.
Nooit gedacht dat motoren dergelijke stoten aan zouden kunnen, :shock: :shock: en dat het zelfs helemaal niet moeilijk is als je precies volgt wat de instructors je uitleggen. Het weekend is voorbij gevlogen en ik heb met drie motoren mogen rijden. De 800gs, de X650chalenge, en als laatste de X450 Enduro.

Aangezien ik maar van gestalte een 'vernepelingske' ben heb ik me prachtig geamuseerd met de 450 Enduro.

Prachtige streek, fijn hotel, mooie organisatie en goede accommodatie op het terrein (warme douches, kluisjes, prive kast) alles was dik in orde.

We werden in drie groepen verdeeld, starters, middengroep en gevorderden.
Alles werd langzaam opgebouwd, met ochtendgym inclusief. Nadien evenwichtsoefeningen op rijdende motor tussen de keien. Vervolgens kleine baantjes om zo verder afdalingen, klimmen, zandbak, bochten op helingen, remmen op helingen, al driftend achtjes maken etc etc, -teveel om op te noemen- te leren.
Voor mensen die graag eens een deftige opleiding willen volgen op hun eigen niveau en zeker willen zijn dat er echt iets bijleren is dit een aanrader.

Goed dat dit georganiseerd werd door de club.

Thanks aan de mede enduristen van de club en dit moet nogmaals georganiseerd worden.
De foto's volgen.

BMW spreekt van "Unstoppable", deze ervaring mogen ze er zeker bijrekenen.

ps
fijn om 'In Extremo' te leren kennen.
Vele clubleden leren kennen ook (zitten wel niet op het forum)

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Re: Hechlingen

Bericht door Frank K »

Ook terug thuis na een fantastisch weekend. Maandag wel eerst 900 km gereden naar Frankrijk om het vrouwtje te vervoegen in een bed en breakfast.... en vanmiddag eindelijk terug in een bekende omgeving.
Wel naar de huisdokter moeten gaan om de nodige pijnstillers te laten voorschrijven na mijn val in het enduropark afgelopen zaterdag. Zwaar gekneusde ribben en een geknelde zenuw in mijn linkerarm.
Een keer gevallen maar toch de pech gehad verkeerd terecht te komen. Met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht voor de zekerheid maar de diagnose was mij al op voorhand bekend... Zondag toch maar terug deelgenomen na het innemen van de nodige pijnkillers. Wel een uurtje in de namiddag de activiteit stopgezet toen ik even een beetje teveel schrik kreeg om terug te vallen. Na een uurtje rusten toch maar terug op de fiets gekropen om een laatste maal te rijden in het fantastische park. Op het einde kregen enkele van ons de mogelijkheid om in een X3 een mafte rit mee te doen in het enduropark. En ik die dacht dat zo'n X3 een wagen was voor de betere begoede af en toe naar de kapper te rijden...niet normaal wat zo'n ding kan...
Foto's volgen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Hechlingen

Bericht door J »

Om de andere geen schrik aan te jagen voor volgend jaar.
Frank is ongelukkig gevallen. We zijn allemaal minstens 5 keer op onzen bek gegaan (ik was de recordhouder), maar nooit heeft er iemand zich bezeerd.
Frank heeft gewoon geen geluk gehad.

ps Mijn moto was zeker niet te hoog, het waren enkel mijn benen die te kort waren. (en bij de gevorderden hebben we redelijk wat grenzen verlegd)

prachtig weekend,

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
In Extremo
Berichten: 248
Lid geworden op: 07 apr 2008, 18:54
Woonplaats: Hasselt
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Re: Hechlingen

Bericht door In Extremo »

Ik kan alleen maar beamen wat Jo en Frank hierboven al geschreven hebben.
We hebben daar veel waar voor ons geld gekregen.

Wat hebben we geleerd ? Met een R1200GS(A) kan je, off-road, machtig veel uitsteken en een X3 brengt
je naar de kapper en staat off-road meer dan aardig zijn mannetje. :wink:

Voor de rest, een goed gezelschap en hopelijk volgend jaar, of zo, een herhaling bij de gevorderden ...
Tegen dan zullen Frank's ribbekes wel genezen zijn. :-P

Groetjes,
Michel
BMW-MCV-lid met een R1200 GS Adventure 07/2008, Garmin 2720, Autocom

My Facebook___
AdventureQ
Berichten: 202
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:58

Re: Hechlingen

Bericht door AdventureQ »

Frank K schreef: Wel naar de huisdokter moeten gaan om de nodige pijnstillers te laten voorschrijven na mijn val in het enduropark afgelopen zaterdag. Zwaar gekneusde ribben
Mocht het een troost voor je zijn, ik heb net hetzelfde voor na een serieuze enduro crash afgelopen zondag. Sinds vandaag kan ik al zonder pijn ademen, maar hoesten of niezen doet ongelooflijk zeer.
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Hechlingen

Bericht door J »

heb het al dikwijls gehad, wacht maar tot iemand u eens aan het lachen brengt, het zal rap over zijn :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


toch veel sterkte gewenst.
Hopelijk heb je geen hooikoorts of een verkoudheid erbij. :-?

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
de-kleine
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jan 2005, 15:48
Locatie: Sint-Truiden

Re: Hechlingen

Bericht door de-kleine »

voor de kerels die de smaak te pakken hebben en niet altijd ver willen rijden,

wij organiseren 24oktober een off-road rit voor all-roads , zelfs met gewone wegbanden is deze rit goed te doen.

deze herfst-editie komt er in navolging en op algemene aanvraag van de lente editie.

foto's en filmpjes

http://www.endurofun.be/lens.html

de info over de off-road voor all-roads "herfst editie" vindt je op:

http://www.endurofun.be/activit.html

tot binnenkort
G650xchallenge RALLY-- R1200GsA--KTM990adventure S
Plaats reactie