Wie heeft jou dat wijsgemaakt ??? Ben toch eens benieuwd naar hoe en wat. Ik meen te weten dat jij ook bij ons bent geweest, maar ik kan me vergissen ?
Ik zorg steeds voor de laatste firmware en eventuele text updates + uiteraard alle flitspalen voor gans Europa (service, weet u) en ik kijk persoonlijk ELK toestel na, dus de doos gaat open, toestel wordt ingesteld en ontvangst vezekerd, controle op werking, enz... Daarna wordt alles op het toestel gezet en nogmaals opgestart. Dan pas gaat toestel in de doos en wordt op naam klant weggezet of in stock geplaatst. Als wij stock hebben, vervangen wij een toestel meteen indien een grote fout (na telefoontje met Formar). Dus wat jij meemaakt zou niet mogen, en zeker niet met uitleg 'alles wordt tegengehouden'. Er is een reukje aan... just my two (euro)cents... "service does matter", niewaar Wim
Verder nog dit (info v3.1): Gespeeld met wat routes in Mapsource en deze naar toestel geladen, speciaal trachten uit te lokken of 660 er iets anders van zou maken, maar neen, de routes worden netjes in de lijst gezet 'onaangeroerd' en zijn identiek aan die uit de computer -> eindelijk !!
Alleen wanneer ze naar een SD-kaartje worden gestuurd en dan worden geïmporteerd, dan wordt er nog berekend met de gangbare instellingen in het toestel (en kunnen de routes afwijken).
Wanneer je een route nu naar het toestel zelf verstuurd vanuit Mapsource (dus op het interne geheugen) dan staan zowel de waypoints (favorieten) als de route(s) zelf meteen in de juiste locatie en moet er 'niks' meer worden geïmporteerd of berekend. Je kan meteen navigeren. En alles blijft behouden zoals op de computer. (Onder de voorwaarde dat het kaartmateriaal identiek is op beiden).
Behalve dat het probleem met de routes dus opgelost is, kan ik ook melden dat de Jabra BT3030 nu netjes wordt herkend en geen problemen meer vormt. Ook lijkt de stabiliteit van het toestel iets beter, ik moet nog wel testen wat en hoe met de audio van de stemmen in combinatie met MP3's, want dat durfde ook al eens mislopen.
We staan toch weer een heuse stap dichter bij een goed product. Tip, een goed Garmin service punt of verkooppunt licht je hierover in, zorgt voor een toestel dat voldoet aan deze dingen (juiste firmware, eventueel textfile geoptimaliseerd voor de taalfouten) en dan pas verkopen aan een klant. Je vindt ze echter weinig, een doos verkopen kan iedereen...
janneman schreef:ZUMO terug binnen gebracht vandaag.
Blijkbaar zijn al de ZUMO 660's tegen gehouden sedert vandaag en ben ik waarschijnlijk geen alleenstaand geval.
Schoon reklam voor GARMIN