Verhoogde vervangruit - RT- nedplex

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
stefkebob

Verhoogde vervangruit - RT- nedplex

Bericht door stefkebob »

Ik lees hier veel en goeie tips.... hou met de deze ook maar even rekening, echt waar! Ik vond het origineel ruitje te klein: ben 1m76 en toch met laag zadel in laagste stand en scherm in hoogste had ik veel te veel last van lawaai op de helm( wind en turbulentie).
Ben via internet gevallen op NEDPLEX in Terneuzen. Je neemt een afspraak, rijdt naar daar en kan kosteloos een ruit testen...Hun ruit is écht waar perfect: geen enkele vervorming, glashelder, vibreert zo goed als niet meer tijdens het rijden: én: NIKS meer van turbulentie of lawaaierige wind op mijn helm...
Het kost je niets om eens te gaan proberen en diene jongen daar is supersymphatiek... diene kent zijn vak!.... Succes!

ps: vraag naar een demo ruit: die kosten maar 109 (119?) euro, en die kunnen een mini kraje hebben waardoor ze die niet meer als nieuw kunnen verkopen, want die nieuwe kosten toch een 150 euro.

stefkebob,
Focus

Re: Verhoogde vervangruit - RT- nedplex

Bericht door Focus »

Hallo,
ik kan dit enkel maar bevestigen.
Zelf rij ik nu reeds 3 jaar met 'n donkerscherm van Nedplex.
Grt,Bert.
Laatst gewijzigd door Focus op 05 sep 2009, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
frederik

Bericht door frederik »

Zo is dat, een super ruit !

Frederik
toefferke

Bericht door toefferke »

IK rij zelf met zo een ruit getint exemplaar echt super
spoorman

Bericht door spoorman »

stefkebob schreef:Ik lees hier veel en goeie tips.... hou met de deze ook maar even rekening, echt waar! Ik vond het origineel ruitje te klein: ben 1m76 en toch met laag zadel in laagste stand en scherm in hoogste had ik veel te veel last van lawaai op de helm( wind en turbulentie).
Ben via internet gevallen op NEDPLEX in Terneuzen. Je neemt een afspraak, rijdt naar daar en kan kosteloos een ruit testen...Hun ruit is écht waar perfect: geen enkele vervorming, glashelder, vibreert zo goed als niet meer tijdens het rijden: én: NIKS meer van turbulentie of lawaaierige wind op mijn helm...
Het kost je niets om eens te gaan proberen en diene jongen daar is supersymphatiek... diene kent zijn vak!.... Succes!

ps: vraag naar een demo ruit: die kosten maar 109 (119?) euro, en die kunnen een mini kraje hebben waardoor ze die niet meer als nieuw kunnen verkopen, want die nieuwe kosten toch een 150 euro.

stefkebob,
Over welk type van moto gaat het hier?of zie ik er over?
R1200GS.
frederik

Bericht door frederik »

Een R1200RT.

Frederik
toefferke

Bericht door toefferke »

Bij mij gaat het ook over een R1200RT
MGke

Bericht door MGke »

Geen fotos of website?

Mvg
MGke

stefkebob schreef:Ik lees hier veel en goeie tips.... hou met de deze ook maar even rekening, echt waar! Ik vond het origineel ruitje te klein: ben 1m76 en toch met laag zadel in laagste stand en scherm in hoogste had ik veel te veel last van lawaai op de helm( wind en turbulentie).

stefkebob,
R1100R van 2005 tot 2015.
R1200RT van 2016 tot
Gaby

Bericht door Gaby »

Zeker wel, wat dacht u van: Nedplex.com :grin:
Gaby
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
frederik

Bericht door frederik »

Een donkere zoals deze hier. Heel tevreden van.

Afbeelding
BMWF800R

Bericht door BMWF800R »

Eerst wou ik niet reageren op deze post maar ik kan mij niet houden.

Ik heb vorig jaar met een RT gereden. Ik had geen testrit gedaan en tijdens de rit naar huis vond ik dat het scherm nogal wat lawaai rond mijn kop veroorzaakte.

Na een tijdje ben ik beginnen te lezen over vervangschermen. Dan heb ik een V-Stream gekocht zonder te testen. Ik had vele forums gelezen en was ervan overtuigt dat dit scherm gewoon het einde was. Niet dus. Het was anders.
Omdat ik beter, lees stiller, wou maakte ik een afspraak met de zeer sympathieke Nedplex kerel. Sorry, ik ben zijn naam vergeten.
Na een testrit was het nog niet dat.
Maar 1 ding was duidelijk geworden. Nooit meer kopen zonder te testen. Te starten met de motor zelf.
Omdat ik de RT niet echt nodig had heb ik deze ingeruild voor een F800R ZONDER scherm. Veel beter qua geluid.

Ik vraag mij af waarom de RT 2010 een ander windscherm heeft. :idea: Zouden er misschien klachten geweest zijn :?:
Johan V

Bericht door Johan V »

Ik ben dit jaar overgestapt van een K1200R op een R1200RT , deels omdat de k1200r een beest van een moto is om mee te rijden, deels voor het lawaai en speciaal het gefluit rond je oren. Nu moet ik zeggen dat de RT een luxe is in vergelijking met de K1200R. Ik weet niet waarom sommige mensen nu wensen dat ze werkelijk niks meer horen op een moto.
K1600 GT
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

LOL !!!!

Groot gelijk Lange !!!!
Ik versta de motaars ook soms niet ze :-)
Da mag nie trillen.....
Da mag geen wind achterlaten.....
Da mag et zicht nie vervormen.....
Vraag me soms af waarom sommigen biken ????
Omda da in de mode is mss ????

Persoonlijk heb ik al bijna 600000 km op men teler, en rij al 30 jaar bmwRT (sinds ze eerst uitkwamen), voor mij is elke RT een dijk van een fiets, ondanks alle zogenaamde mankementen (die ik dan toevallig niet heb).....
Maar ik zal dan wss wel den oude zeveraar hier zijn :-) :-) :-)
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Gaby

Bericht door Gaby »

Oud, dat weet ik niet, zeveraar, toch niet vanwege het hierboven gestelde :wink:
Iedereen verwacht wel iets anders van het rijden, maar al naargelang kort/lang/dik/dun enz is
het gevoel op dezelfde motor toch anders en bijv. een flinke turbulentie rond de helm kan flink
ambetant worden op den duur. Bovendien, al die verschillende goestingen, goed voor het
bestrijden van de crisis :mrgreen:
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
motormus

Bericht door motormus »

Over welke ruit gaat het hier? Nedplex heeft twee groottes
Plaats reactie