Kleurcodes

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Lacrimosa

Kleurcodes

Bericht door Lacrimosa »

Iemand van jullie een idee wat de juiste BMW kleurcodes zijn voor dat Oranje waarin sommige rockster onderdelen gespoten zijn, en van het blauw waarin zichtbare Rockster frame delen zijn afgewerkt?

Geen gemakkelijke vraag, ik weet het...
"Practice does not make perfect, perfect practice makes perfect!"
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

gewoon naar een leverancier van lakken gaan en die kan dmv een laserapparaat de samenstelling van de lak vaststellen en aanmaken. zo gefikst. kostprijs ongeveer 15 €.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
RoXter

Bericht door RoXter »

Vroeger werd hier reeds een thread aan versleten (zie: http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =kleurcode). Kleurcodes kwamer er wel niet uit... Ben ook geïnteresseerd om zo'n motorspoiler mat zwart met orange strepen te spuiten...

Greetz - Alain
El Barto

Bericht door El Barto »

Morgen geef ik ze door. Ik heb ze nl. zelf laten maken. Enkel het zwart is niet te maken en moest ik dus zelf samenstellen.

Afbeelding
R1150R Rockster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster

Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
w

Bericht door w »

http://www.glasurit.com/COLOR/COLOR-Search

Typ BMW in het eerste veldje en code 837 in 2de veldje (837 is de BWM code). Bestaat zowel op waterbasis als normale synt lak.
Je kan in elke zaak die Glasurit heeft deze code geven en dan heb je de juiste verf

Samenstelling voor 200 g (glasurit basis codes)
352-91 34,9 gr
A929 85,7 gr
M25 79,4 gr
Lacrimosa

Bericht door Lacrimosa »

Merci voor de info he mannen!!
Nu nog wachten op dat Schnitzer spoilerke 8)
El Barto

Bericht door El Barto »

het blauw is 'Ferro-metal', code 488, met satijn-vernis.
R1150R Rockster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster

Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
Lacrimosa

Bericht door Lacrimosa »

Moest er nu nog iemand weten hoe dat matte zwart noemt dan ben ik helemaal gesteld se...

Komaan he mannen, nadenken, ik weet dat ge het weet :x
El Barto

Bericht door El Barto »

Lacrimosa schreef:Moest er nu nog iemand weten hoe dat matte zwart noemt dan ben ik helemaal gesteld se...

Komaan he mannen, nadenken, ik weet dat ge het weet :x
Neen, jong. Spijtig genoeg niet. Ik heb er zelfs uren voor gebeld naar Duitsland, maar niemand kan/wil helpen.
Bij BMW Belgium weten ze het zéker niet want de bedoeling met de 'Black Rockster' was hem helemaal zwart te spuiten, maar aangezien ze de verf niet hadden, hebben ze dat dan maar in 'Ferro' gespoten.
(Zo zeggen ze toch tenminste). BMW mat zwart kan je bij sommige verffabrikanten terugvinden, maar geen enkele is perfect. Zelf heb ik verf laten maken bij PPG, MaxMayer, Glassurit en Sikkens. Uiteindelijk heb ik dan maar 2 soorten bij elkaar gegoten tot het beste resultaat. Dat heeft natuurlijk etelkens een pak geld gekost, want je hebt de verf nodig, met de gepaste verdunner en de matte vernis, met verdunner en verharder.
Daarbij komt nog dat ik géén enkele vernis zó mat als de originele kreeg. Met accelerator ipv verdunner kan je hier al een beetje mee foefelen, ook met meer verharder, maar dan springt de verf af na een tijdje.
Kortom, heeft me naast geld, ook nog grijs haar bezorgd en een resultaat van 90% voldoening.
Voor meer uitleg, altijd welkom.
R1150R Rockster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster

El Barto

Bericht door El Barto »

by the way: zwart heet : softline matt schwarz
R1150R Rockster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster

Philip&C°

Kleurcode

Bericht door Philip&C° »

In mijn geval van een 1150R :
Zadel opheffen,
Stickertje op het chassis of op de elektriciteitsdoos.
In mijn geval : 911 = bordaux rood (min of meer).

Succes,

Philip & C°
w

Bericht door w »

El Barto schreef:by the way: zwart heet : softline matt schwarz
Kleurcode "Mat zwart" is 121 of 668. Ge zult zelf eens moeten gaan kijken bij de verfboer welke v/d 2 het eigelijke zwart is dat ge moet hebben, want 121 werd gemaakt tot 2005 en 668 loopt volgends de bmw info tot 2006
Plaats reactie