Tractor geluid uit motor, versnellingsbak

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Beck

Tractor geluid uit motor, versnellingsbak

Bericht door Beck »

Komt er vandaag opeens een goed hoorbaar mechanisch geluid uit mijn versnellingsbak van mijn 1100 GS :-? tenminste ik denk dat het daar vandaan komt.
Maar als ik de koppelingshendel intrek dan is het geluid volledig weg,dan hoor ik enkel nog het uitlaat geluid.
verder schakelt de bak goed. misschien een lager kapot ?? is dit makkelijk op te lossen :?:
tweecilinderke

Re: Tractor geluid uit motor, versnellingsbak

Bericht door tweecilinderke »

dat zou inderdaad wel eens de lager van de primaire as kunnen zijn.
Zelf doen? hangt ervan af hoe handig je bent!
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Sorry, maar is dat niet normaal dat nen tractor (GS-A) een tractorgeluid maakt Afbeelding Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
webcommerce

Bericht door webcommerce »

Ik heb net hetzelfde met mijn 2008 R1200GS.
Stationair maakt hij echt een geluid als een tractor (warme motor en mooi rechtopstaand aan een rood licht...) en als ik dan mijn koppeling intrek verdwijnt het geluid, koppeling los en het is er terug. Ik heb hier eerder al een topic over geopend, toen had hij het alleen als hij op zijn zijpoot stond, nu eigenlijk altijd.
Na alle onzin die mijn mij probeert wijs te maken telkens er iets aan mijn GS mankeert doe ik nu zelfs geen moeite meer om er mee naar mijn dealer te rijden. Het antwoord is toch altijd hetzelfde, "is normaal mijnheer, valt perfect binnen de toleranties...., geen 2 boxers klinken hetzelfde"...
Paul vde

Bericht door Paul vde »

Hoi,

Als u twee handige handen heefd :wink: Laat de olie is af van de boitte.....en ziet deze grijs,mag je zekers zijn dat er iets loos is :shock:
Langs het forum kunnen we niet veel horen
Als dat zo is ,niet te lang wachten voor te herstellen.Want binnen in de boitte werkt dit ijzer gelijk een koffie molen en kunnen de kosten hoog op lopen,toch bij een bmw dealer.Die steekt niets liever als nieuw er in,brengt meest op.

Maar ja..... ken niets van BMW motors,doe maar als of :lol: :lol:

grts paul
geebee

Bericht door geebee »

grts paul[/quote]

Nie liegen he Paul, denk als er hier ene heel veel weet over bmw motors , da gij het wel zult zijn :-)
John
Contacteer:

Bericht door John »

Paul vde schreef:

grts paul
Zwanzer! :mrgreen: :wink:
Thorakan

Bericht door Thorakan »

Beck schreef:Komt er vandaag opeens een goed hoorbaar mechanisch geluid uit mijn versnellingsbak van mijn 1100 GS :-? tenminste ik denk dat het daar vandaan komt.
Maar als ik de koppelingshendel intrek dan is het geluid volledig weg,dan hoor ik enkel nog het uitlaat geluid.
verder schakelt de bak goed. misschien een lager kapot ?? is dit makkelijk op te lossen :?:
mijn broer heeft dit ook met zijn 850 cruiser. Deze is 10 jaar oud. Hij is naar de dealer geweest en heeft gezegt dat dit normaal is voor de "oudere" boxer motoren.

Maar mits het bij u plots is gekomen zou ik eerder denken dat het iets te maken heeft met de afstelling van de koppeling....

grtz
Ride to live, Live to ride

Vergelijk uw moto met uw lief en beschouw het warmdraaien als voorspel. Daarna staat ze dubbel zo heet en gaat ze eens zo hard.
Paul vde

Bericht door Paul vde »

Hoi,

Bij die motoren is geweten dat de boitte niet zo goed zijn ,lagers,vensters van de tandwielen die komen lam liggen.daarmee springen ze uit versnelling.En bij de eerste boitte van die modellen zitten conise lagers op de ingaan de as van de boitte en het zijn de die die rond u oren vliegen.Pas op....wil niet zeggen dat die andere niet stuk kunnen gaan.maar het zijn gewoonlijk die van de ingaan de as
Koppeling heefd daar totaal niets mee te maken,die slipt of niet. enkel kan je die regelen aan de hendel van het stuur of valt daar niets meer te regellen moet u dan kabel regelen aan de hendel die achterkant boitte zit.Dat is al.

grts paul
Beck

Bericht door Beck »

gisteren wat olie bijgevuld,maar zag dat het achteraf dat het toch wat teveel van het goede was :oops:
Een beetje olie heb ik afgelaten +/- 150 cl zag opeens in het olie opvangbakje een stukje staal liggen :shock:
wat moet ik hier nou mee ? is het slijtage heeft het te maken met traktor geluid,maar dat zou niet kunnen want dit stukje komt niet uit de versnellingsbak :?:
De dealer zegt dat er een speciaal vet tussen bepaalde lagers zit van de V-bak en dit door de geziene 85000 km er niet meer zit...hierdoor gaan die draaiende delen over elkaar schuren.... hmmm
John
Contacteer:

Bericht door John »

Hoe zag dat stukje staal er uit? Enheuuu...wie is die dealer als ik vragen mag. Mag ook per PBke hoor!
Plaats reactie