oostenrijkse panne

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Boxeur GS

oostenrijkse panne

Bericht door Boxeur GS »

Na 850 km waarvan 300 in kletsende regen gingen we ons opwarmen in een tankstation nabij Imst. Na een uurtje wilde ik terug starten waarne de R1100 Rt niet mee wilde. Startmotor draaide maar kreeg motor niet aan de praat.Kaarsen vervangen zonder resultaat, wat eigennaardig was dat de toerenteller zonder reden naar 1500 a 2000 toeren steeg zonder dat de moter draaide, kontakt stond dan wel op. Na toch maar proberen te starten opeens luide knal. Dan maar de ontsteking testen, ik had zelfs een vonk zonder te starten?? Dan alles gedemonteerd (tupperware) en touring gebeld laten wegslepen (200 €) en met de trein naar huis. Gisteren gaan halen met aanhangwagen en vandaag even getest en bij wonder starte hij en loopt weer normaal. Heeft iemand enig idee wat dat kan zijn, waarschijnlijk de vocht.Nu heb ik de bobijn nagezien en de bekabeling maar ben er niet gerust in voor de toekomst.
may day, may day...
Ittie
Contacteer:

Re: oostenrijkse panne

Bericht door Ittie »

Waarschijnlijk als ik het zo lees heeft je hallgever het begeven.
Deze zorgt voor de ontstekings tijdstip.
Hier wat meer info http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... =hallgever.
Vele zijn je voor gegaan :(

FreekC op het Nederlandse GS forum reviseert ze, misschien kan je iets met hem regelen?

Jammer van je trip.
troll

Bericht door troll »

Denk ook dat je probleem in de hall gevers zit , heb hetzelfde voorgehad met een R1100S .
De luide knal die je gehoord hebt , zijn onverbrande gassen die in je uitlaat die tot ontsteking komen , bij mij is een cat vervanger gemonteerd ,dus ook nog eens een flinke steekvlam
Als je eeen beetje handig bent kan je je hall gevers uittesten op volgende manier http://users.rcn.com/dehager/service/oi ... ensors.pdf
tevens zeker de bedrading nakijken , bij mij was de bedrading van de hall gevers verduurd waardoor bij nat weer regelmatig kortsluiting .
dit was ik nog vergeten , je zegt dat de motor terug start , maar het probleem met een defecte hall gever is dat het probleem soms verdwijnt als deze is afgekoeld
het probleem kan terugkomen als de motor terug op temperatuur komt .
Laatst gewijzigd door troll op 23 jul 2009, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Ik verdenk ook in de eerste plaats de Hallgevers. Verdomde elektronica...
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Johannetje

Bericht door Johannetje »

Van Moffaert Jacques schreef:Na 850 km waarvan 300 in kletsende regen gingen we ons opwarmen in een tankstation nabij Imst. Na een uurtje wilde ik terug starten waarne de R1100 Rt niet mee wilde. Startmotor draaide maar kreeg motor niet aan de praat.Kaarsen vervangen zonder resultaat, wat eigennaardig was dat de toerenteller zonder reden naar 1500 a 2000 toeren steeg zonder dat de moter draaide, ...
Hoi Jacques,

Als ik dit lees moet ik denken aan mijn rit van vorig jaar naar Italie, waarbij mijn motor in Frankrijk panne kreeg.
Precies, maar dan ook precies dezelfde symptomen en dezelfde tips op dit forum en wat was het uiteindelijk bij mij?

Een accu waarin kortsluiting zat. Dan doet hij het soms wel en soms niet en gaat je toerenteller, die electronisch is, rare dingen doen......

Vervang de accu en ik denk.....dat het probleem dan over is. Niet te geloven maar wel waar:

Kijk maar eens naar mijn topic van vorig jaar: http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... johannetje

Succes met je zoektocht, ik hoor graag wat het was. :cheese:

Groetjes

Johan
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
Plaats reactie