hij is af!

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

dirkdeKman

Re: hij is af!

Bericht door dirkdeKman »

Ik wil nu niet de "tegenpruttelaar" gaan uithangen...... dit is niet slecht gedaan, maar lees ik hier niet wat overdreven reacties :magnifiek -- af -- prachtig --- en ga zo maar verder. We zitten hier toch niet in de kleuterklas waar elke kleuter proficiat gewenst wordt omdat hij "in" het potje heeft geplast.

Wat je op de bijeenkomst van de "seventies cycle run" te zien krijgt, da mag wel eens bestempeld worden als "af". Deze bmw is goed gedaan maar zo erg speciaal is da no ook niet zeker.... Wat er zeker nog zou mogen veranderen: special paint (wat striping zou geen kwaad kunnen), de wielen (sorry maar een caferacer moet gespaakte wielen hebben), kleinere tank of zo'n lange aluminiumtank, wat meer chroom ............

Sorry, dit is niet bedoeld als negatieve commentaar, wel als opbouwende kritiek. Dus als ik zou punten mogen geven: zou dit een 7.5 op 10 zijn, die winnaar van de seventies van vorig jaar kreeg van mij een 9 op 10. Indien hij er ook ander voetsteuntjes op zou zetten zou hij een 10 hebben gekregen

Afbeelding
De K100 is de max
albatros

Bericht door albatros »

Deze is zeker niet mis maar mijn voorkeur gaat nog steeds naar die van "desertfreak". Maar smaken verschillen gelukkig he :wink:
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
TonTon

Bericht door TonTon »

dirkdeKman schreef:Ik wil nu niet de "tegenpruttelaar" gaan uithangen...... dit is niet slecht gedaan, maar lees ik hier niet wat overdreven reacties :magnifiek -- af -- prachtig --- en ga zo maar verder. We zitten hier toch niet in de kleuterklas waar elke kleuter proficiat gewenst wordt omdat hij "in" het potje heeft geplast.
reageer dan liever NIET i.p.v. iemand zijn vele werk af te kraken :-?
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

dirkdeKman schreef:Ik wil nu niet de "tegenpruttelaar" gaan uithangen...... dit is niet slecht gedaan, maar lees ik hier niet wat overdreven reacties :magnifiek -- af -- prachtig --- en ga zo maar verder. We zitten hier toch niet in de kleuterklas waar elke kleuter proficiat gewenst wordt omdat hij "in" het potje heeft geplast.

Wat je op de bijeenkomst van de "seventies cycle run" te zien krijgt, da mag wel eens bestempeld worden als "af". Deze bmw is goed gedaan maar zo erg speciaal is da no ook niet zeker.... Wat er zeker nog zou mogen veranderen: special paint (wat striping zou geen kwaad kunnen), de wielen (sorry maar een caferacer moet gespaakte wielen hebben), kleinere tank of zo'n lange aluminiumtank, wat meer chroom ............

Sorry, dit is niet bedoeld als negatieve commentaar, wel als opbouwende kritiek. Dus als ik zou punten mogen geven: zou dit een 7.5 op 10 zijn, die winnaar van de seventies van vorig jaar kreeg van mij een 9 op 10. Indien hij er ook ander voetsteuntjes op zou zetten zou hij een 10 hebben gekregen

Afbeelding
ik begrijp maar al te goed de reactie.
smaken verschillen en moeten we mee leven
zo een sobere cafe-racer is echt wel af.
kijk maar eens naar de tijd van toen.
veel tunning zat daar niet op.
en als er dan al aan getunned werd was het niet echt zichtbaar.
ik heb de seventies cycle run gekend van bij de opstart in Eeklo op de parking van het sparrenhof.
er is veel gevolueerd tot nu op gebied van cafe-racers
de cafe-racer van carlito is ook prachtig

je moet eens gaan naar leuven under the bridge treffen in puure rocky billy stijl vol cafe racers :idea:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
rafe56

Bericht door rafe56 »

"je moet eens gaan naar leuven under the bridge treffen in puure rocky billy stijl vol cafe racers "

vraagje, wanneer gaat dit door, ?????
ook Classic Races in Zolder vind ik niet terug in de kalender; Als iemand me daar de datum kan van geven.

baai the wee,
desert freak's bike - heel goe gedaan.
het exemplaar hierboven - idem.
ondanks het feit dat het twee verschillende stijlen zijn.....

Gr Rafe,
loose-fur

Bericht door loose-fur »

dirkdeKman beklaagt zich hier over het feit dat het er een beetje als in de kleuterklas aan toe gaat, en hij heeft gelijk, bij 80% van de internetforums wordt er geleuterd en gekleuterd dat het een lieve lust is. Des te groter was de verbazing dat ie op het eind van zijn betoog plots met punten begint te zwaaien, zoals het alleen een groot kleuterleider past.
Sorry Dirk: 4/10, gebuisd. Maar misschien raak je toch geslaagd wanneer je kunt verklaren waarom een caféracer verplicht is gespaakte wielen te hebben.
http://www.flickr.com/photos/12011031@N ... 969046266/
http://www.flickr.com/photos/12011031@N ... 969046266/
(beide 9/10, ventieldopjes met een teerlingmotief zou hen 10 punten opleveren)
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Eerlijk gezegd vind ik hem ook wat té sober, maar 'k wou de reeks euforische posts in eerste instantie niet verstoren :roll: Daarbij werd het oordeel gevraagd van de kenners en dat ben ik niet. Persoonlijk zie ik ook liever wat meer stripings en wat meer chroom :wink: Belangrijkste is dat desertfreak hem mooi vind ... toch :cyclops:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,

die van desertfreak vind ik mooi ,zo zou ik in eerste instantie zelf ook te werk gaan.
Maar persoonlijk wil ik niet weten wat die anderen geinvesteerd hebben .
Die van desertfreak lijkt mij best een betaalbare basis om daar met de jaren beetje bij beetje aan verder te perfectioneren .
Tenslotte is een cafe racer eentje voor erbij ,als hebbeding, om af en toe eens een ritje op te maken
desertfreak
Contacteer:

Bericht door desertfreak »

Afbeelding
Afbeelding
voor de liefhebbers? dit is een andere creatie van mijn hand, een /7 dus wel met spaakwielen en een sobere jaren 60 kleurstelling
de reden waarom mijn moto's sober en zonder franjes zijn is gewoon omdat ik ze simpel wil houden en het caferacers zijn, en wat was de formule van een cafe racer? juist strippen strippen en nog es strippen
al wat je niet nodig had smeet je er af en al wat van de fabriek niet deugd verbeter je zelf
bij deze zwarte/7 is 40kg af (voor de puristen,muggezifters en azijnpissers onder jullie :lol: dat is ongeveer he ) weegt nog 190kg
remmen serieus verbetert, nen duizend van gemaakt,RS koppen,dellorto's, korte gearing en andere nokkenas,dat is voor mij veel belangrijker dan een streepke alhier en een chrome dopje aldaar
Anyway dezen gaat harder dan de standaart 1150 GS en op circuit staat ie zn mannetje
De grijze is meer bedoelt voor op straat en voor classic treffens
ADV 2014
R100/7 caferacer
R100GS padak
R100GS padak marlboro
dirkdeKman

door Arnold » 15/05/09 14:41

reageer dan liever NIET i.p.v. iemand zijn vele werk af te kraken
Sorry Arnold, volgens jou mogen we enkel postitieve kritiek geven en geen negatieve ? Goed zo. Als je goed leest dan kraak ik 'm niet af hoor, ik probeer enkel te "te optimistische reacties" te relativeren. Uiteindelijk heeft het misschien toch iets uitgehaald want er zijn nu toch nog mensen die met hun voetjes op de grond blijven staan.
door WimLT » 16/05/09 14:58

Eerlijk gezegd vind ik hem ook wat té sober,

En dan nog dit:
door loose-fur » 16/05/09 11:25

dirkdeKman beklaagt zich hier over het feit dat het er een beetje als in de kleuterklas aan toe gaat, en hij heeft gelijk, bij 80% van de internetforums wordt er geleuterd en gekleuterd dat het een lieve lust is. Des te groter was de verbazing dat ie op het eind van zijn betoog plots met punten begint te zwaaien, zoals het alleen een groot kleuterleider past.
Sorry Dirk: 4/10, gebuisd. Maar misschien raak je toch geslaagd wanneer je kunt verklaren waarom een caféracer verplicht is gespaakte wielen te hebben.
Ik heb punten gegeven omdat ik wou duidelijk maken dat ik de machine niet afbreek, en dus 7/10 krijgt hij van mij. Ik ken veel mensen die tevreden zouden zijn met 70%..............en loose-fur: in de kleuterklas geven ze geen punten, dus op kennis van het onderswijs ben ook jij niet geslaagd denk ik. Waarom moet een caferacer spaakwielen hebben: omdat in de tijd van de caferacers (jaren 50-60) er nog geen gietwielen bestonden, dus als je een machine wil bouwen naar die stijl......moet je je daaraan houden.

Zo daar gaan we het maar bij houden zeker, ieder zijn mening, ik kan er mee leven dat anderen daar anders over denken, het zou spijtig zijn moest iedereen dezelfde mening hebben over alles.
De K100 is de max
desertfreak
Contacteer:

pfff
pretty heavy
:-?
kunnen we nu weer allemaal vriendjes zijn??
ride on bro's
ADV 2014
R100/7 caferacer
R100GS padak
R100GS padak marlboro
dirkdeKman

door desertfreak » 18/05/09 22:04

pfff
pretty heavy

ride on bro's
Natuurlijk, het is toch niet omdat we even een klein meningsverschilletje hebt, dat we geen vriendjes zijn. Misschien kunnen we allemaal 's samen komen op de seventies cycle run, we drinken er eentje op en je zal zien, da's veel beter dan zitten leuteren op een forum.
De K100 is de max
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

desertfreak ik vind het ook ne zeer mooie bmw & ik wou dat hij in mijn garage stond Voila :-o

Bougimain :pr:
Afbeelding
desertfreak
Contacteer:

merci bougie!
en c ya at 70 cycle guy's
ADV 2014
R100/7 caferacer
R100GS padak
R100GS padak marlboro
R erik RT

Bericht door R erik RT »

dirkdeKman schreef:
door desertfreak » 18/05/09 22:04

pfff
pretty heavy

ride on bro's
Natuurlijk, het is toch niet omdat we even een klein meningsverschilletje hebt, dat we geen vriendjes zijn. Misschien kunnen we allemaal 's samen komen op de seventies cycle run, we drinken er eentje op en je zal zien, da's veel beter dan zitten leuteren op een forum.
Voila sé, da's een discussie als grote mensen afsluiten.
:thumright:
Als je je kont verbrandt heb je geluk dat je niet andersom stond!
hannbona

Bericht door hannbona »

ziet er super uit!!!
Heb me ook een R100rt gekocht. Heb hem ondertussen ook reeds wat opgeknapt. Kuipen er af, klein nieuw stuurtje...
De velgen vind ik wel super. Was het veel werk om de wielen te demonteren? Waar heb je dat laten doen? Ben ook van plan om ze in het zwart te laten coaten...
Jo De Paepe

@ Desertfreak,

heb je soms een adres waar je een monozitzadeltje en eventueel een kopkuip kan vinden .
Ben momenteel een projekt gestart
Afbeelding

maar ik zoek nog een zadeltje. Bedoeling is evenwel om het achterframe niet in te korten
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

Jo De Paepe schreef:@ Desertfreak,

heb je soms een adres waar je een monozitzadeltje en eventueel een kopkuip kan vinden .
Ben momenteel een projekt gestart
Afbeelding

maar ik zoek nog een zadeltje. Bedoeling is evenwel om het achterframe niet in te korten
http://www.caferace.com/Merchant2/merch ... _Code=RRBT
:wink:
EDIT: ik zie net dat het nen amerikondersen site is... Ik heb toch niet veel anders te doen, ik zoek ff verder... ;)
GS staat voor geil speelgoed
den Bullet

Bericht door den Bullet »

Of neus es rond op het café-racers forum of de Road Rocket Café Racer Club (beiden Nl) :wink:

(en Smullie, pas op voor uwe rug moest ge hiervan 'effecten' voelen ... :lol: )
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

Jo De Paepe

Yow mannen ,
bedankt voor het meezoeken
vooral de sites vanRUIG en FTR zijn heel interessant. :thumleft:
Heb reeds en mailtje verstuurd ivm met de afmetingen van de zitjes
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

Jo De Paepe schreef:Yow mannen ,
bedankt voor het meezoeken
vooral de sites vanRUIG en FTR zijn heel interessant. :thumleft:
Heb reeds en mailtje verstuurd ivm met de afmetingen van de zitjes
:grin:
Jo De Paepe

Yep,

we zijn weer een stapken verder , maar hij is nog lang niet AF die van mij (er zullen nog wel een paar winters passeren :mrgreen: )

Afbeelding

Afbeelding
animal

Bericht door animal »

En welk zitje staat daar nu op ? Ruig, FTR, made in Ghent of nog iets anders, lijkt wel mooi aan te sluiten....fotooken van de zijkant ?
Plaats reactie