Dag Beemers,
Ik rij zelf ook met een R1100RS uit '94. Heb de motor na lang zoeken op het net gevonden bij Lievens Mechanics in Zottegem.
Hij had toen 100.000km en was van een 1e eigenaar. Ik kreeg nog een volledig jaar garantie (!) op de gehele aandrijflijn!
Rij er ondertussen bijna 4 jaar mee en heb al ruim 120.000km nu. Ben er vorige week mee op motortrip naar Engeland geweest met
vrienden en heb op 4 dagen zo'n 1350km gereden. Geen probleem. Heb voor vertrek klein onderhoud laten uitvoeren (145 euro)
en heb wel een nieuwe batterij (zelf) geplaatst (108 euro). Vorig jaar heb ik er 4 dagen mee in Duitsland rondgetoerd (Eifelstreek).
Kosten ondertussen > één set banden Bridgestone (gaan lang mee), 2x snelheids-en kilometerkabel (breuk) -25 euro (zelf geplaatst), een set remschijven en remblokken voor (2ehands maar bijna nieuw) -120 euro en zelf geplaatst. Groot onderhoud bij BMW (duur, dat doe ik nooit meer).
De motor heeft een speciale zwart-metallic kleur waarvan er volgens Lievens indertijd maar een 10-tal in België ingevoerd zijn. Dus ik rij met een
speciaal exemplaar

Hij heeft een semi-kuip, geen ABS, wel koffers en handvatverwarming.
Ik zou wel op termijn nog een topkoffer laten monteren voor mijn vrouwke, dan heeft ze wat meer steun en kunnen we wat meer bagage meenemen.
Al bij al zeer tevreden van mijn motor, hij heeft me nog nooit in de steek gelaten, ziet er nog steeds hip uit ondanks zijn leeftijd (BMW is altijd al vooruitstrevend geweest), beresterke en betrouwbare (!) motor met hoog koppel, relatief zuinig, en je kunt er zelf ook wel wat aan sleutelen.
Heb ook nog geen problemen gehad met mijn versnellingsbak, hopelijk blijft dit zo. De luide 'klong'geluiden die je af en toe hebt moet je er bij nemen,
dat typeert ket karakter van die motorfiets.
Maar inderdaad, ze zijn precies beetje bij beetje aan het verdwijnen; jammer. Des te meer bekijks hebben we achteraf
Grtz, Bart RS.