Waarom weinig R1100RS mededelingen ?.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
jvsoelen
Contacteer:

Waarom weinig R1100RS mededelingen ?.

Bericht door jvsoelen »

Hallo R1100RS rijders:

Waarom zijn er op dit goede Forum zo weinig R 1100 RS mededelingen/ vragen/ opmerkingen ?.
Willen jullie eens reageren, b.v. :
1) Hoe bevalt jullie de BMW R1100RS : a) Het be - / rijden.
b) Service kosten.
c) Toegankelijkheid onderdelen.

Laat het eens weten wat jullie van de BMW R 1100 RS vinden, ik ben heel benieuwd.

Mvgr. J.v.Soelen :?:
Een BMW R1100RS rijder.
ludo V E

Re: Waarom weinig R1100RS mededelingen ?.

Bericht door ludo V E »

zal een heel goede moto zijn zeker , geen problemen is geen meldingen .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Ik denk dat deze vraag zowat lijkt op "Waarom staan er zo weinig berichten over een Xedos-6 op het Mazda-forum?"

Misschien omdat er niet veel rondrijden, of omdat er niet veel problemen mee zijn? Of er zijn niet veel problemen omdat er niet veel rondrijden? Of euh... ok, laat maar zitten... :clown:
Laatst gewijzigd door xantingo op 23 jul 2009, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Husafan450

Bericht door Husafan450 »

jvsoelen schreef:Hallo R1100RS rijders:

Waarom zijn er op dit goede Forum zo weinig R 1100 RS mededelingen/ vragen/ opmerkingen ?.
b) Service kosten.

Laat het eens weten wat jullie van de BMW R 1100 RS vinden, ik ben heel benieuwd.

Ik rij met veel plezier op mijn R1100RS voorzien van ABS , top en zijkoffers en regelbaar scherm (manueel).
Gekocht als hij tien jaar oud was en met maar 4800 km op de teller , heb er ondertussen al een kleine 20000 bijgereden
op een vijftal maanden tijd.

-OP jouw eerste vraag : Het rijden met deze motor geeft een ongelooflijk goed gevoel , zowel op toer als sportief rijgedrag niks aan te merken.

-OP jouw tweede vraag : Ik doe nu zelf mijn onderhoud daardoor kan ik geen idee geven van de servicekosten.Maar de prijs van filters enzo valt best mee als je een beetje rondkijkt op internet ingeval je het zelf zou gaan doen welteverstaan.

-OP jouw derde vraag : Mijn model is met de volle kuip en daar heb je een beetje meer werk als aan de versie met de korte kuip.Op een kleine tien minuten heb ik hem volledig ontmanteld en kan het werk beginnen.
mijn model is van 1998 en heeft dus de aangepaste versnellingsbak die geen problemen meer heeft.

Hopelijk heb je hier wat aan want van problemen kan ik niet spreken op deze beemer,is gewoon een perfecte machine die door velen ondergewaardeerd werd en daardoor dat er ook minder van te vinden zijn, maar dit belooft veel goeds binnen twintig jaar als hij oldtimer is zal de prijs er ook van hoog blijven.(hopen we)
Als je echt veel info zoekt over de R1100RS neem dan is kontakt op met Iron Gonzo hier op het forum hij zal je wel een paar uur kunnen bezighouden.

Groetjes Luc

Groetjes Luc
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Luc, bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen, en nu hoop ik dat Iron Gonzo ook reageerd en zijn bevindingen wil schrijven over de BMW R1100RS.

Mvgr. J.v.Soelen
Een BMW R1100RS rijder.
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Ik rijd met een rode R1100RS van 1994. 15 jaar jong en 80000 km op de klokken. Motor werd bijgekocht voor woon-werk verkeer, alle dagen, weer of geen weer. Tot nu toe tevreden met de (goedkope) aankoop. Ik heb enkel een kleine topkuip, geen complete fairing. Ik heb ook de originele ruit verkleind tot een sportruitje.

Ook mijn exemplaar is met ABS, remmen zijn goed, maar je voelt wel dat ze van een vorige generatie zijn, vooral de achterrem is relatief krachtig. ABS is ook v.d. eerste generatie, werkt gewoon net wat minder nauwkeurig. Ik heb enkel een nieuwe gaskabel moeten steken, want de oude was aan vervanging toe waardoor de stationaire afregeling wat moeilijk verliep, dat is nu verholpen (50 euro voor de kabel).

Motor rijdt echt prettig, wel nog de "goeie oude" zitpositie maar toch relatief ontspannen. Blok loopt lekker, absoluut sterk genoeg, trouwens, ik zou met deze motor nog op reis durven vertrekken. Veel ruimte onder duozit om wat weg te stoppen.

Ik hoop dat 'm nog een tijdje meegaat. Gestaag tikken de km's aan, elke dag brengt hij me naar het werk, zonder morren. Ik zou 'm eens dringend in het logboek op mijn blog moeten zetten. Net zoals de R1200S en R1200ST een model dat wat minder geliefd maar daarom niet minder goed is. Ik hou wel van die BMW modellen.
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

PvdK, bedankt voor je bericht, zo krijg(-en) we(-ij) een totaal plaatje, over het aantal probleemloze km.
Nadat we de aankoop hebben gedaan, en daarbij eerst de test dokumenten hebben gelezen, maar ik ben juist nu uit op de praktijk gedragingen van de rijders met de daarbij behorende jaartallen.

Mvgr. J.v.Soelen
Een BMW R1100RS rijder.
Chris Wils

Bericht door Chris Wils »

Ik heb een R1100RS van 1994,een met volle kuip,ABS,en koffers. Gekocht bij L&C in 1996 en er ondertussen 80.000km op gereden. Het enige dat ik verandert heb zijn stuurverhogers er laten opzetten van Wundelich waardoor het stuur een beetje hoger en wat meer naar achter komt staan(iets rechtere zithouding).Ik rij er niet heel veel mee,alleen een paar keer per jaar een BMW treffen in Frankrijk,Engeland of Duitsland.Ik doe er dan 800km per dag mee zonder problemen.Het is een zeer goede motor die goed oppakt in elke versnelling,ik heb(nog)geen problemen gehad met de versnellingsbak(zouden slecht zijn bij de eerste modellen)Een techneut ben ik niet, dus voor onderhoud ga ik steeds naar L&C.Vorig jaar in November een groot nazicht laten doen op 80.000km vaaronder:2 Bougies
4 liter olie
1 oliefilter
1 benzinefilter
1 luchtfilter
Olie op vesnellingsbak+cardan
remolie voor en achter vervangen
1 lamp voor remlicht
1 voorband
4 werkuren
Totaal 440€
Als er een minpuntje aan is,is het de electriek zoals al een paar lampen gesprongen van het remlicht, nu is hij weer binnen omdat ik geen pinkers meer heb, maar alles bij elkaar is het een prima motor en ik zal er mee blijven rijden want als ik bij een dealer kom en ik vraag wat ik er nog voor krijg wanneer ik hem overgeef bij aankoop van een nieuwe kijken ze eens buiten en dan zeggen ze:ik kan dat niet overnemen want ik raak daar nooit meer vanaf,een dealer zei gewoon:ik geef daar niks voor,ik moet dat niet hebben,dus ik blijf er maar mee rijden.

Salu
Chris.
Weet er iemand een adres in Belgie, Nederland of Duitsland, waar ik posters kan kopen van BMW boxer motoren uit de jaren 70 en 80? om op te sturen naar een BMW shop in Melbourne, Australie.
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Ook ik reed/rijd een r1100RS eerste generatie.
Alleen heb ik de volgende dingen al vervangen.
Motronic unit 1x zelf betaald.
versnellingsbak 3x 1x volledig onder garantie 2de keer, onderdelen BMW arbeidsloon voor mijn rekening. 3de maal geheel op mijn kosten.
cardan 2x zelf betaald.
hall sensor 1x zelf betaald
En dat bij 140.000 kM.
Kortom ik heb een maandag ochtend motor, alleen dan werken ze blijkbaar niet.

Dus de slechtse BMW ooit die ik in mijn bezit heb.
Ik ben nu een R1100RT aandrijflijn (motor versnellingsbak cardan) aan het repareren en onder mijn eigen motor aan het zetten.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

jvsoelen schreef:Hallo R1100RS rijders:

b) Service kosten.

het is een dijk van een moto en er komt zelden iets aan.
ik heb 151000km met de mijne gedaan en nu bolt hij nog rond, maar bij een andere eigenaar.
de mijne was van 1997 dus al met de goede boitte.
gewoon normaal onderhouden en je hebt duizenden km rijplezier die u geen andere moto kan verschaffen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

O ja door mijzelf onderhouden en ja volgens de officiele handleiding en ja ik heb al het gereedschap er voor.
Kortom..
Een probleem fiets, die ik heb. heb er wel 10 jaar ondanks de problemen met plezie rmee gereden.. Staat nu al 2 jaar stil :(
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alle BMW rijders deze bovenstaande foto's van de door mij gemonteerde stuurverhogers is een uitkomst.

In het begin is het wennen, maar daarna ......

Kijk maar eens goed Gerardus, naar de montage.

Je moet alleen de voorrem- en koppelings slang/kabel voor de vorkpoten langs laten lopen, de rest is een eitje. ( Zie foto's).

Dit zijn foto's van mijn BMW R 1100 RS uit 1996 met 45.000km op de teller.
Plaats jullie BMW R 1100 RS ook eens, om een overzicht te krijgen van de kleuren en jaartallen.

Mvgr. Jan uit Geldermalsen.
Een BMW R1100RS rijder.
RopaS

Bericht door RopaS »

Ik heb een 1100RS uit 1995 en ook foto's maar om die te plaatsen...!!!??? :oops:
BMW,
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
op mijn R1100RS - R1200 R CLASSIC
'UNITED WE CONQUER'
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

RopaS;

Kijk even in het item : FORUM gebruik, daarin staat precies beschreven hoe je dig.foto's kunt plaatsen.
Wij wachten af.
Hoeveel BMW R1100RS rijders zijn er in Vlaanderen, laat ze eens zien ?.

Mvgr. J.v.Soelen
Een BMW R1100RS rijder.
fRaaS

Bericht door fRaaS »

ik rijd ook al 5 jaar met een r1100rs van eind '93.
58000 km , geen problemen (ook niet met boite) (is derde hands, weet dus niet de ganse historie).
Wel op 50000 remschijven vervangen.
Als optie : koffers, stuurverhogers, breedere ruit.
In mei naar slovenie geweest, na 5000km was olieverbruik = 200cc.
Goede zithouding, wind bescherming OK (in zomer toch heel wat meer verfrissing op dan mijn 80rt).
Power genoeg, anders kocht ik een gsxr1000 of iets dgl.
Dus zeer kontent van het machien en nog geen andere in gedachte (of indien lotto gewonnen r1200gs).
gr,
fRaaS
R1200RT - R60/7 - F650GS- ST50 (in een te kleine garage :-))
RopaS

Bericht door RopaS »

Voila, ik hoop dat mijn eerste "plaatsing" gelukt is ! :grin: Afbeelding[/URL]
BMW,
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
'UNITED WE CONQUER'
RopaS

Bericht door RopaS »

..... en inderdaad; foto's plaatsen lukt!
RS1100 uit 1995 ABS, tweedehands ingevoerd uit Duitsland in maart 2005 met toen 17d/km, nu 43d. Deze winter defect aan startmotor; ik heb mijn onderhoud van 40 d km zelf gedaan met uitzondering van motorsynchro wegens geen ervaring(moest er zich iemand geroepen voelen !!??)motorolie = Esso 10W40 en verbruik van +/- 200 gr op 5000km.Benzine verbruik tussen 5 en 6 liter/100km. Er staat een soort SBK stuur op dat een (voor mij) heel goeie zithouding oplevert, ook een groter scherm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grtz,
Marc L.
Laatst gewijzigd door sprint op 30 jul 2009, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 4 x url vervangen door foto
BMW,
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
'UNITED WE CONQUER'
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

RopaS dat is een toeval, die van mij ziet er het zelfde uit, alleen met een volle kuip maar ook uit Duitsland.

Afbeelding.

Bezoek mijn web-site maar eens daar staan nog meer foto's.

Mvgr. J.v.Soelen :@:
Een BMW R1100RS rijder.
Bart VR

Bericht door Bart VR »

Dag Beemers,
Ik rij zelf ook met een R1100RS uit '94. Heb de motor na lang zoeken op het net gevonden bij Lievens Mechanics in Zottegem. :-)
Hij had toen 100.000km en was van een 1e eigenaar. Ik kreeg nog een volledig jaar garantie (!) op de gehele aandrijflijn!
Rij er ondertussen bijna 4 jaar mee en heb al ruim 120.000km nu. Ben er vorige week mee op motortrip naar Engeland geweest met
vrienden en heb op 4 dagen zo'n 1350km gereden. Geen probleem. Heb voor vertrek klein onderhoud laten uitvoeren (145 euro)
en heb wel een nieuwe batterij (zelf) geplaatst (108 euro). Vorig jaar heb ik er 4 dagen mee in Duitsland rondgetoerd (Eifelstreek).
Kosten ondertussen > één set banden Bridgestone (gaan lang mee), 2x snelheids-en kilometerkabel (breuk) -25 euro (zelf geplaatst), een set remschijven en remblokken voor (2ehands maar bijna nieuw) -120 euro en zelf geplaatst. Groot onderhoud bij BMW (duur, dat doe ik nooit meer).
De motor heeft een speciale zwart-metallic kleur waarvan er volgens Lievens indertijd maar een 10-tal in België ingevoerd zijn. Dus ik rij met een
speciaal exemplaar :grin: Hij heeft een semi-kuip, geen ABS, wel koffers en handvatverwarming.
Ik zou wel op termijn nog een topkoffer laten monteren voor mijn vrouwke, dan heeft ze wat meer steun en kunnen we wat meer bagage meenemen.
Al bij al zeer tevreden van mijn motor, hij heeft me nog nooit in de steek gelaten, ziet er nog steeds hip uit ondanks zijn leeftijd (BMW is altijd al vooruitstrevend geweest), beresterke en betrouwbare (!) motor met hoog koppel, relatief zuinig, en je kunt er zelf ook wel wat aan sleutelen. :wink:
Heb ook nog geen problemen gehad met mijn versnellingsbak, hopelijk blijft dit zo. De luide 'klong'geluiden die je af en toe hebt moet je er bij nemen,
dat typeert ket karakter van die motorfiets.
Maar inderdaad, ze zijn precies beetje bij beetje aan het verdwijnen; jammer. Des te meer bekijks hebben we achteraf :lol:
Grtz, Bart RS.
Dorian

Bericht door Dorian »

Met 20000 km per 4 jaar, zou ik ook weinig problemen verwachten :-)

Is wel goed nieuws voor mijn boxer, blijkbaar kunnen die 1100 blokjes nog heel wat aan en ik rijd momenteel 5000 km per maand. Mijn R1100S moet minstens 150000 km meegaan.
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Bart RS en Dorian:

Laat ze niet van het straat beeld verdwijnen , vandaar deze oproep , "Laat zien jullie BMW R 1100 RS ", en lees de voor- en nadelen.

Bart VR; Die spec. zwarte kleur (import) zoals je meld, verschil dit dan van mijn bovenstaande zwart metalic lak ?.

Wie kan- of weet het hoeveel er in Belgie rond rijden ?.

Mvgr. Jan :?:
Een BMW R1100RS rijder.
Bart VR

Bericht door Bart VR »

Beste Jan,

Mijn kleur verschilt inderdaad van de jouwe. Natuurlijk moet ik afgaan op een foto maar bij jou lijkt het wel diepzwart.
Bij mij zit er een bepaalde schijn op die -afhankelijk van de lichtinval of het zonlicht- een ander contrast geeft zoals je bij metallic wel vaker hebt. Antracietachtig of zoiets.
Mijn kleurcode is 999. Onder je zadel zit er een sticker met de kleurcode op.

'k Zal eens trachten van wat foto's te uploaden maar heb voorlopig tijdsgebrek. Moet nog gaan werken en vertrek zondag naar Zuid-Frankrijk voor een week.
't Zal voor later zijn maar hou het te goed. :grin:

Mvg, Bart.
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Afgesproken Bart VR, wij/ik wacht(en) met ongeduld op jouw KLEUREN foto's.
Ik zal in het weekend eens kijken onder mijn buddy's welke kleur aanduiding daarop staat.

Mvgr. Jan :grin:
Een BMW R1100RS rijder.
RopaS

Bericht door RopaS »

Die van mij heeft kleurcode "640"!
Grtz,
Marc L.
BMW,
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
'UNITED WE CONQUER'
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Bart VR:

Ik heb net gekeken onder het buddy en er staat inderdaad ook: Colour 640.
Nu ben ik benieuwd naar de kleurcode 999 ?.
Wat dat voor verschil is ?, omdat die van ons allebeide uit Duitsland komen, en die van jouw uit Belgie?.

Mvgr. Jan
Een BMW R1100RS rijder.
Plaats reactie