1100RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Nero

1100RT

Bericht door Nero »

Mogelijks weten jullie iets meer !!!
Heb mijn motor een maand laten gebruiken door een goede vriend.
Als tegenprestatie wou hij het onderhoud betalen, was nodig...40.000 km....(alternatorriem ! moest vervangen worden)
Ik heb de motor in prima staat terug na zijn vakantie in Spanje, maar ik heb mijn twijfels over sommige zaken,

De motor is uitgelijnd, de syncro is gedaan, staat stationair 1100 tr te draaien, soms komt die schommel eens terug, een verschil van een 100 tr...meer niet.
Bij het starten hoor ik steeds (in koude stand) deze 'rikketik, rikketik' , maar de kleppen zijn ook geregeld ??
Wanneer hij warm staat dan hoor ik ze niet ??

is dat onderhoud gebeurd ? kan iemand aan deze inhoud opmaken of deze toestand normaal is....ik kan moeilijk gaan zeggen dat het onderhoud niet gebeurd is....tenslotte heb ikzelf niks moeten betalen, maar ook geen bewijs !! alleen overal vette vingers op de motor ....
allee, graag jullie mening....
Ik was van plan de motor zelf binnen te steken, maar door de aanhoudende vraag en voorstel dit te doen in ruil voor het gebruik....."ja" !
Ik kan hem moeilijk terug laten openmaken , verse olie aflaten, blok openen voor riem na te kijken, kleppendeksel, dichtingen, bougies, enz enz....
Ze maken er vliegtuigen van !
CeesBmw

Re: 1100RT

Bericht door CeesBmw »

Uitlijnen????? Dat doe je alleen bij voertuigen met meer dan 2 wielen.
Sporing controleren kan, maar was ie krom dan?
Ach kleppen, zijn wel te stellen, maar misschien een contra moer los gelopen. Even het deksel eraf bij een koude motor en checken met wat voelermaatjes.
Altenator riem is ook zo te zien, is ie mooi schoon of is ie smerig.
Nero

Bericht door Nero »

hoe zie ik die riem, moet er veel los ?? als ik deze kan nakijken weet ik genoeg denk ik, het moet een nieuwe zijn !!! hebben ze mij vertelt... 8-)
cees

Bericht door cees »

Hejj,
je kunt toch vragen bij wie hij het onderhoud uit heeft laten voeren zonder er verder op in te gaan.
Of heeft hij een vriendje wat laten klungelen.

Suc6
Cees
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Gewoon dat zwarte deksel aan de voorkant van het blok verwidjeren, zit met een paar inbus boutjes vast.
Nero

Bericht door Nero »

Ok, zal eens gaan kijken !!
en de bougies zouden ook al nieuw moeten zijn toch !
8-)
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

het is btw een kunststof deksel....
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Nero schreef:De motor is uitgelijnd, de syncro is gedaan, staat stationair 1100 tr te draaien, soms komt die schommel eens terug, een verschil van een 100 tr...meer niet.
Bij het starten hoor ik steeds (in koude stand) deze 'rikketik, rikketik' , maar de kleppen zijn ook geregeld ??
Wanneer hij warm staat dan hoor ik ze niet ??
Dat zijn de kettingspanners die je hoort.
Nero schreef: alleen overal vette vingers op de motor ....
Dan moogt ge gerust zijn, is idd op onderhoud geweest... :lol:

PS Als je zoveel vertrouwen hebt in Uwe vriend dat je je eigen motor voor één maand aan hem uitleent, waarom heb je dan niet evenveel vertrouwen in z'n woord dat hij je fiets een onderhoud heeft laten geven... :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Nero

Bericht door Nero »

Aan mijn vriend heb ik geen twijfels hoor, integendeel...., maar of het onderhoud inderdaad goed is gedaan, daar twijfel ik aan !!!
en dat was de vraag....dus niks anders !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 8-)
Nero

Bericht door Nero »

beste, deze voormiddag en ook gisteravond kreeg is een felle benzinereuk toen de motor "terug koud" werd gestart...dit is de eerste maal dat ik dat vaststel ??
Er is geen benzine te zien, geen abnormaal verbruik en er lekt blijkbaar niks !! is dat een normale vaststelling bij bvb warm weer zoals nu ???
Ik kan met een volle tank 350 km bollen, zodus...normaal zeker !? 8-) 8-) 8-)
nonkel moto

Bericht door nonkel moto »

Nero schreef:beste, deze voormiddag en ook gisteravond kreeg is een felle benzinereuk toen de motor "terug koud" werd gestart...dit is de eerste maal dat ik dat vaststel ??
Er is geen benzine te zien, geen abnormaal verbruik en er lekt blijkbaar niks !! is dat een normale vaststelling bij bvb warm weer zoals nu ???
Ik kan met een volle tank 350 km bollen, zodus...normaal zeker !? 8-) 8-) 8-)
350km is ook mijn ding + het is wel warm zodus meer verdamping
groeten
joehoe
Plaats reactie