Ik was wel verschoten.
Ter vergelijking.Suzuki Bandit 1200 van 2007 eerste onderhoud 43 euro.
Dat weegt natuurlijk niet op tegen met een GS rijden(superfantastichformidabel)maar toch.Hoe komen ze aan zo'n verschil.
Groetz Gerry
Moderator: GVN
Ik zou die "wilde" verhalen over Jorssen ook wel eens willen horen alvorens ik de mijne binnen doe voor 30K onderhoud....DiggerJack schreef:Heb moter in Aartselaar gekocht zijn er dan zoon wilde verhalen over ?? vertel mij eens meer zodat ik niet voor verrassingen sta aub. Dealer had gezegd voor 1000km tussen de 100 a 150 € voor een groot nazicht tussen de 350 a 450 €![]()
![]()
Ik heb ook voor BMW gekozen en dan kunde u wel verwachten aan een hogere prijs als bij een Jap.Dirk Pauwels schreef:Mannekes, mannekes, ne moto van 18.000 euro of meer en dan wakker liggen van "duur" onderhoud? Het is nu eenmaal zo dat bij een boxer om de 10.000km de kleppen moeten geregeld worden (zeker nagezien en meestal geregeld) en dat er moet gesynchroniseerd worden enzo, da's bij een jap allemaal niet nodig, bij een Yamaha bv moet er pas op 42000 km eens naar de kleppen gezien worden.
rt1200:201 eur voor 1000km in het Brusselse en 99 eur in Oostende.Wie geeft mij daar een zinnige uitleg voor?Flat Twin Power schreef:Bij de off. dealer in Oostende. By the way, mijn 1000 km onderhoud was 99 euro, binnen 1000 km moet ie binnen voor 20.000 onderhoud. Ben benieuwd.ronnyb schreef:Waar is da?Flat Twin Power schreef:250 euro vind ik toch heel veel geld voor een 10000 km onderhoudje.
Ik heb 132 euro gegeven, weliswaar voor een 1200 RT, maar gezien meer kuipwerk zou je toch verwachten dat er meer werk bij een RT aan is
Ronnyb
Tzit hem idd in de gebruikte techniek, bij de yam worden kleppastilles gebruikt, moeilijker voor de doe het zelver, maar minder verloop vd kleppen. de klepschotels zijn dan ook 5eurocent stukjes vergelijken met de 2 euro stukken die bij de 600 cc cilinders van een boxer gebruikt worden. Maar vergis je niet, de 42.000km beurt van een yam kan ook tellen, als ze al uitgevoerd wordt...tazdevil schreef:Ik heb ook voor BMW gekozen en dan kunde u wel verwachten aan een hogere prijs als bij een Jap.Dirk Pauwels schreef:Mannekes, mannekes, ne moto van 18.000 euro of meer en dan wakker liggen van "duur" onderhoud? Het is nu eenmaal zo dat bij een boxer om de 10.000km de kleppen moeten geregeld worden (zeker nagezien en meestal geregeld) en dat er moet gesynchroniseerd worden enzo, da's bij een jap allemaal niet nodig, bij een Yamaha bv moet er pas op 42000 km eens naar de kleppen gezien worden.![]()
Maar waarom kunnen de Jappen (om de 42000km) dat wel en de Duitsers (10000km) niet.Is de Jap zijne techniek dan zoveel beter dat er pas om de 42000km
een nazicht van de kleppen moet gebeuren?![]()
Groetz Gerry
Ik wist dat er ene dat antwoord ging gevenDirk Pauwels schreef:Mannekes, mannekes, ne moto van 18.000 euro of meer en dan wakker liggen van "duur" onderhoud?
Voila,Toko schreef:Ik wist dat er ene dat antwoord ging gevenDirk Pauwels schreef:Mannekes, mannekes, ne moto van 18.000 euro of meer en dan wakker liggen van "duur" onderhoud?T zou mij dan ook niet verbazen dat het van iemand komt die de boxer moteur van buiten kent en nog nooit voor een duur onderhoud bij de dealer heeft moeten betalen
![]()
Ik wil zeker betalen voor mijne super moto te onderhouden,maar vroeg mij gewoon af of de verschillen van dealer tot dealer te verantwoorden zijn voor de werken die uitgevoerd dienen te worden
Nee,aan de olie zal het niet liggen want tot 10000 reed hij op 1/2 synth.(een kleine 50 eur BTW in) en over die kleppen zwijgen we maar best maar fraai is anders.Flat Twin Power schreef: Voila,
Ik heb er geen probleem mee dat er voor kwaliteit betaald moet worden maar ik vraag mij ook af hoe het komt dat er in het Brusselse het dubbel gerekend wordt voor een 1000 km onderhoud. En het verschil tussen half en full synthetisch zal wel geen 100 euro zijn zeker. Ge maakt met toch niet wijs dat er na 1000 km al voor 150 euro werkuren aan een motor gehangen wordt. Dat is gewoon bedriegerij. Gelukkig zit ik bij een dealer die niet doorrekent
Tip: als je dingen in garantie moet laten uitvoeren, of er is een terugroepactie van toepassing op uw fiets, breng dan de motor daarvoor apart binnen. Vaak zal uw dealer voorstellen om die dingen te combineren met een onderhoud of andere werken. De onderdelen worden u dan wel niet aangerekend, maar de klok blijft lopen zolang uw motor op de brug staat, wees daar maar zeker van.WIMGSA1200 schreef:Mijn factuur voor een 40.000 km onderhoud was vorige keer tegen de 600 euro...![]()
![]()
was er niet goed van...
![]()
alles wa ze deden was voorgescheven door bmw, de enige extra werkzaamheden waren het vervangen van de achterste remblokken (80 euro)...
ze vervingen ook de ringantenne en plaatsten de "aanpassing" op de handkappen maar da was onder garantie
Snap niet da ze 600 euro durven vragen voor een onderhoud...
Ik woon wel in Hasselt maar denk niet da ze mij in Motorhuis Hasselt nog ooit terugzien!
Aja ik rij met een 1200gsa
Lomax heeft 100% gelijk!!LOMAX schreef:Tip: als je dingen in garantie moet laten uitvoeren, of er is een terugroepactie van toepassing op uw fiets, breng dan de motor daarvoor apart binnen. Vaak zal uw dealer voorstellen om die dingen te combineren met een onderhoud of andere werken. De onderdelen worden u dan wel niet aangerekend, maar de klok blijft lopen zolang uw motor op de brug staat, wees daar maar zeker van.WIMGSA1200 schreef:Mijn factuur voor een 40.000 km onderhoud was vorige keer tegen de 600 euro...![]()
![]()
was er niet goed van...
![]()
alles wa ze deden was voorgescheven door bmw, de enige extra werkzaamheden waren het vervangen van de achterste remblokken (80 euro)...
ze vervingen ook de ringantenne en plaatsten de "aanpassing" op de handkappen maar da was onder garantie
Snap niet da ze 600 euro durven vragen voor een onderhoud...
Ik woon wel in Hasselt maar denk niet da ze mij in Motorhuis Hasselt nog ooit terugzien!
Aja ik rij met een 1200gsa
Nog een instinker: uw kromme remschijven worden in garantie vervangen. Je krijgt dan het voorstel om meteen maar de remblokken te vervangen, nu hij toch open ligt. Achteraf op factuur geen remschijven te zien, maar wel de forfait voor vervangen remblokken. Terwijl nieuwe remblokken erin stoppen evenveel werk vraagt als de oude er weer induwen. Je betaalt dus niet alleen de blokken, maar ook het werk voor vervangen blokken.
En banden tijdens onderhoud mee laten vervangen: de klok blijft lopen, terwijl de prijs van het opleggen in een bandencentrale meestal in de kostprijs is inbegrepen.
Volledige onderhoud of deed je zelf nog wat? Prijs van 10k ligt wel heel erg laag als ik vergelijk met mijn factuur.J schreef:Bmw R1200 GS adv 07/2007
1.000km : 211.05€
10.000km : 142.31€
20.000km : 147.53€
nr 1 is bij de dealer waar ik hem kocht
nr 2 en 3 bij een andere dealer in de west flutten bij MM
Opgelegde prijzen, ???????????????????????????????
J