Beveiligen van moter

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

DiggerJack

Beveiligen van moter

Bericht door DiggerJack »

En kennen jullie dit systeem ?? weet soms iemand welk prijskaartje er aanvast hangt en wie dit soms heeft??
http://www.m-r-v.be/default.aspx?pid=46&sitelang=dutch
WimLT
Contacteer:

Re: Beveiligen van moter

Bericht door WimLT »

Dat prijskaartje zal niet klein zijn en het probleem van tracking via sattelieten blijft altijd hetzelfde: zet men de motor snel in een afgesloten garage (ev. voor demontage), dan zien die sattelieten just niks staan. Hoelang duurt het soms al niet voor uw gps binnenshuis (met toch redelijk veel ramen) genoeg sattelieten vind :idea:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Dit heb ik er gevonden op google

Afbeelding

Afbeelding

Bougimain :-)
Afbeelding
J
Contacteer:

Bericht door J »

Ik heb volgende mail verzonden naar de fabrikant
Via het BMW Forum van BMW MC Vlaanderen vond ik een link naar jullie site.
Ik zit met volgende vraag:

indien er via gps getraced wordt, is er altijd ontvangst?
Ik kan mij voorstellen als de motor in een bestelwagen wordt geladen dat er geen gps ontvangst meer is. Als deze motor dan met bestelwagen in een pakhuisrijdt of een garage, is hij dan nog te traceren?
Ik wacht op antwoord,

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
J
Contacteer:

Bericht door J »

Ik ben op het circuit van Zolder een koppel tegen gekomen wiens R1200rt van 12 dagen oud gestolen is in Maastricht.

Ik kreeg de koude rillingen als ik dat verhaal hoorde. Ik kan me voorstellen zoals ik destijds mijn GSA kocht, dik betaald, ferm in mijn hemd gestaan en dan 12 dagen later WEG :shock: :shock: :shock: :-?

Hopelijk werkt die beveiliging echt goed, dan is het te overwegen,

J
J
Contacteer:

Bericht door J »

ff :bsofftopic:

WimLt als ik in uw onderschrift uw pagina open krijg ik dit:
Internal Server Error - Read
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Reference #3.bdf50508.1250068632.45bcb9

J
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

ik ook !
deze website www.smugmug.com is tijdelijk uitgeschakeld, dus is het normaal.

bougimain
J schreef:ff :bsofftopic:

Internal Server Error - Read
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Reference #3.bdf50508.1250068632.45bcb9

J
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

J schreef:ff :bsofftopic:

Internal Server Error - Read The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request. Reference #3.bdf50508.1250068632.45bcb9
Onderhoudswerken :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Afbeelding

bougimain
Afbeelding
Gaby

Bericht door Gaby »

J schreef:Ik ben op het circuit van Zolder een koppel tegen gekomen wiens R1200rt van 12 dagen oud gestolen is in Maastricht.

Ik kreeg de koude rillingen als ik dat verhaal hoorde. Ik kan me voorstellen zoals ik destijds mijn GSA kocht, dik betaald, ferm in mijn hemd gestaan en dan 12 dagen later WEG :shock: :shock: :shock: :-?

Hopelijk werkt die beveiliging echt goed, dan is het te overwegen,

J
Een diefstalverzekering is ook een optie, werkt ook zonder GPS ontvangst :wink:
Gaby
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
jakke

Bericht door jakke »

Gaby schreef: Een diefstalverzekering is ook een optie, werkt ook zonder GPS ontvangst :wink:
Gaby
Da's juist!! Maar als ie dan gepikt wordt, begint het gezeik. Stond de motor wel vast?? Stond het alarm dan niet aan?? :-?
En wie weet wat nog allemaal. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Gaby

Bericht door Gaby »

Hoe kom je daar bij, persoonlijke ervaring, of "geruchtenmolen". Als de (beide) sleutels kunnen voorgelegd worden
dan is het evntueel aan de verzekering om aan te tonen dat de motorfiets niet naar behoren gestald was wanneer
hij gestolen werd. Bij gebrek aan zulke bewijzen zullen ze uitbetalen (mijn verzekering eist geneens dat er een alarm
of andere extra maatregelen getroffen worden, dus kunnen ze zich daarop ook niet beroepen).
Gaby
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
jakke

Bericht door jakke »

Niet direct ervaring met een Moto of Auto hoor, maar op andere vlakken met verzekeringskwestie's.
Ik weet ook dat het voorleggen van de twee sleutels weinig problemen zal geven. Verzekeringen zijn nu eenmaal geen liefdadigheidsinstellingen.
Je moet, als het er op aankomt, wel opletten dat het juist verloopt. Daar heb ik wel ervaring mee. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
RBee

Bericht door RBee »

Ik heb maar ene sleutel gehad. :-o
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
J
Contacteer:

Bericht door J »

RBee schreef:Ik heb maar ene sleutel gehad. :-o

dienen tweede hebben ze al geleverd aan den dief,

J
J
Contacteer:

Bericht door J »

Ik heb al antwoord gekregen van de customers service
Beste Jo,

Deze vraag wordt wel vaker gesteld en ons antwoord erop is tweeledig.

Voor een correcte real-time positiebepaling heeft EDC Smart Bike net als ieder ander volgsysteem een goed GPS signaal nodig.

Om een ononderbroken, sterk signaal van de GPS satellieten te ontvangen moet elk op GPS gebaseerd systeem zich in principe de openlucht bevinden.

Door het gebruik van een externe antenne die de ontvangst van het signaal optimaliseert wordt dit probleem gedeeltelijk opgelost.

Het is algemeen geweten dat indien je een kooi van Faraday creëert (gesloten metalen kooi waarin geen enkel electrisch veld kan binnen- of buitendringen), er geen enkel signaal noch van GPS noch van GSM zal werken. Omdat GPS en GSM signalen soms ook tijdelijk door externe factoren kunnen wegvallen is in de EDC Smart Bike module een geheugen aanwezig, waarin een ruim aantal posities opgeslagen worden.

Het systeem stuurt deze posities onmiddellijk door wanneer er terug voldoende signaal aanwezig is.

Uit een recent onderzoek van de Nederlandse Stichting Certificering Motorrijtuigbeveiliging naar de effectiviteit van voertuigvolgsystemen blijkt dat bij diefstal vooral een snelle melding van groot belang is: ‘Indien de melding binnen enkele uren na de diefstal wordt gedaan, kunnen zo goed als alle voertuigen uitgerust met een voertuigvolgsysteem teruggevonden worden’.

Dat gestolen voertuigen onmiddellijk bij of na diefstal in een container of dergelijke geplaatst worden, wordt statistisch niet bevestigd en berust voor een groot deel op veronderstellingen.

Zelfs indien dit zou gebeuren dient men de beveiligingsmodule te verwijderen vooralleer de motor terug in 'open lucht' te brengen, want op dat moment is er terug een signaal.

Uit de zeer lange praktijkervaring in opvolging en opsporing van gestolen voertuigen die European Datacomm zelf heeft opgebouwd blijkt dat het overgrote deel van de met onze systemen uitgeruste voertuigen effectief binnen één dag werd teruggevonden. Precies omdat het zo belangrijk is dat na een diefstal snel en doelgericht actie wordt ondernomen bieden wij uitsluitend systemen aan met alarmopvolging 24u/24u, 365 d/jaar door een professionele alarmcentrale.

Tevens kan gesteld worden dat indien er voldoende motoren uitgerust worden met een volgsysteem, het aantal diefstallen afneemt, aangezien de risicofactor voor de criminelen aanzienlijk verhoogd wordt. (Dit feit werd statistisch wel ruimschoots aangetoond bij de autodiefstallen - zie de rapporten van de politie hieromtrent).

Een systeem dat 100% recuperatie na diefstal garandeert bestaat vandaag niet.

Een EDC SMART BIKE volgsysteem verhoogt evenwel aanzienlijk de terugvindkans bij diefstal, maar niet alleen dat;

Het garandeert alarmopvolging 24u/24u en 365d/jaar door een professionele alarmcentrale, operationeel op Europees niveau, niet enkel bij diefstal maar ook bij een ongeval.

- het detecteert een val met de motor, waardoor een motorrijder die slachtoffer is van een ongeval zo snel mogelijk kan geholpen worden.

- Het detecteert het optillen, en elke verplaatsing met uitgeschakelde motor.

- Het detecteert een onderbreking van de batterijvoeding.

Daarbij gaat automatisch een alarm naar de meldkamer. De nodige actie ter opsporing en recuperatie start daardoor in minder dan 5 minuten na de diefstal.

Opdat je ook nog iets zou hebben aan je investering zonder dat je noodzakelijk het slachtoffer wordt van diefstal of een ongeval, bieden we je ook nog GRATIS de optie om je persoonlijke ritgegevens te downloaden (in pdf of GPX formaat) via een beveiligde toegang tot het EDC Smart Webportaal.

Met vriendelijke groeten,

Customer Service

European Datacomm N.V.

Tel +32/3/210.15.05

Fax +32/3/210.15.11

e-mail customer.service@edchq.com

Website www.edchq.com
Greetz,

J
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Wat een verrassend antwoord :-P

GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Ik meen me te herinneren dat er zo'n systeem al op de Belgische markt heeft bestaan en dat de firma zelfs in Asse gevestig is.
Ik weet alleen niet meer hoe ze heten of hoe het systeem heette. Principe was een gps ontvanger gekoppeld aan gsm kaart.

Mss even googelen
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
R12RT

Bericht door R12RT »

futureGSrijder schreef:Ik meen me te herinneren dat er zo'n systeem al op de Belgische markt heeft bestaan en dat de firma zelfs in Asse gevestig is.
Ik weet alleen niet meer hoe ze heten of hoe het systeem heette. Principe was een gps ontvanger gekoppeld aan gsm kaart.

Mss even googelen
Als ik het goed voorheb bedoel je dit:

http://www.lumimoto.com/N_frame.html?ht ... _home.html

gtz

Ph!l
585cc links - 585cc rechts
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

er 11 100 es schreef:
futureGSrijder schreef:Ik meen me te herinneren dat er zo'n systeem al op de Belgische markt heeft bestaan en dat de firma zelfs in Asse gevestig is.

Mss even googelen
Als ik het goed voorheb bedoel je dit:

http://www.lumimoto.com/N_frame.html?ht ... _home.html

gtz

Ph!l
Inderdaad, dankjewel.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
AEE
Contacteer:

Bericht door AEE »

Ik heb al enkele weken een EDC smart bike op mijn moto staan en mag zeggen dat het ding wel echt werkt. Vorige week was ik een gps kabel aan het installeren(moto stond in mijn garage) en plots op 23.45u kreeg ik telefoon :-? . Mijn eerste gedacht “wie belt mij nu nog om dit uur” :roll: wat bleek; er was een afkoppel alarm in de centrale binnen gekomen. En ze belde mij vanuit de centrale om dit te melden, en met de vraag of ik op de hoogte was :grin:
Zelfs toen ik mijn moto had binnengedaan voor onderhoud kon ik thuis zien wanneer ze de moto hadden verplaatst (handig om te zien hoe lang ze er aan gewerkt hadden)

Ik vindt het vooral interessant omdat je al de routes die je gereden hebt terug kan opvragen met je persoonlijke login. Dus best als je z’n ding koop je login niet aan je vrouw geven, anders kan die elke minuut van de dag zien waar je bent :wink: .
Het zou dan ook mogelijk zijn die routes om te zetten naar je gps, maar daar ben ik nog niet mee bezig geweest.

grtzz
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Zonder nieuwsgierig te willen zijn: hoeveel heeft u dat nu gekost ??? Afbeelding

AEE
Contacteer:

Bericht door AEE »

WimLT schreef:Zonder nieuwsgierig te willen zijn: hoeveel heeft u dat nu gekost ??? Afbeelding

Viel reuze mee, ik heb 420 € betaald voor het systeem en het abonnement kost iets van een 12€ per maand, daarin zit het abonnement op de alarmcentrale en van de GPRS simkaart inbegrepen.

Montage bij de dealer was een klein uurtje werk....prijs daarvan weet ik niet meer, ik vindt niet direct het factuur terug.

grtzz,
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

AEE schreef:Viel reuze mee
:shock: Nou, daar liggen ieders normen dus toch even anders :shock:

Bedankt voor de info :wink:

costerke

Bericht door costerke »

.
AEE schreef:
WimLT schreef:Zonder nieuwsgierig te willen zijn: hoeveel heeft u dat nu gekost ??? Afbeelding

Viel reuze mee, ik heb 420 € betaald voor het systeem en het abonnement kost iets van een 12€ per maand, daarin zit het abonnement op de alarmcentrale en van de GPRS simkaart inbegrepen.

Montage bij de dealer was een klein uurtje werk....prijs daarvan weet ik niet meer, ik vindt niet direct het factuur terug.

grtzz,
Is dat nu niet erg dat een eerlijke hardwerkende mens altijd in zijne
geldbeugel moet zitten om zijn motor of auto te beschermen tegen
mensen met slechte bedoelingen. Kan men nu niet gewoonweg van andermans
gerief afblijven. Betaal zelf ongeveer 750euro per jaar juist
om mijn tweewielerke te verzekeren tegen diefstal. :-( :pirat: :ncool:
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Plaats reactie