Binnen 3 weken vertrekken we naar Tjechië, Slovakije Polen en Hongarije.
Kan men daar met Euros betalen? Ik veronderstel dat ze die graag zien binnenkomen of kan men toch maar beter in hun munt wisselen en betalen.
In Slovenië is de officiële munt reeds Euro en in Kroatië is dit ook geen probleem.
Euros of locale munt
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
-
pirre105
- Contacteer:
Euros of locale munt
Ik hou van Lut en mijn GSA.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Re: Euros of locale munt
Ons Ma is dit jaar naar Hongarije geweest én net terug van Polen...ginds hadden ze blijkbaar toch graag euro's, maar lokale munt is dus ook mogelijk.
Met die euro's riskeer je wel een "speciale" wisselkoers.
Ik heb hier de foto's die ik nog op een DVD moet branden en kan enkel beamen wat zijzelf zei, prachtige landen en ditto vrouwvolk...
Met die euro's riskeer je wel een "speciale" wisselkoers.
Ik heb hier de foto's die ik nog op een DVD moet branden en kan enkel beamen wat zijzelf zei, prachtige landen en ditto vrouwvolk...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
We gaan al 11 jaar naar Hongarije ,je moet de kat wat uit den boom kijken.Als je de wisselkoers van de euro naar forint wat in het oog houd dan kan je voor jezelf uit maken of je het best met euro of forinten betaald.Ik veronderstel dat dit voor het hotel zal zijn want officieel is in Hongarije nog altijd de forint het betaalmiddel als je op restaurant of café gaat of gaat winkelen.groetjes Danny Tax.
-
ludo V E
in slovakije is alles in euro´s (hebben zelfs geen eigen munt meer) en in hongarije in de kleine plaatsen best betalen in de plaatselijke munt .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
LID BMW MC VLAANDEREN
-
Nick Murof
gewoon lokale munten tanken aan de plaatselijke geldautomaat. Krijg je altijd een degelijke wisselkoers.
met het kleingeld en de overschot, ga ik meestal ne keer tanken just voor de grens en probeer just te mikken met het naftpistool
Als je met euros gaat betalen, zal er altijd een commissie ingerekend zitten - en eerder zelden in jouw voordeel.
met het kleingeld en de overschot, ga ik meestal ne keer tanken just voor de grens en probeer just te mikken met het naftpistool
Als je met euros gaat betalen, zal er altijd een commissie ingerekend zitten - en eerder zelden in jouw voordeel.
Wel eventjes 2 keer goed tellen, en daarna een briefje met daarop het juiste bedrag geschreven in je beurs doen.
K1600 GT - 2012 - 215.000 km