Waar ik mij eigenlijk over blijf verwonderen is de verschillende routes op de even zovele verschillende GPS'en welke al of niet zijn herberekend ... wat misschien ook de verklaring is waarom sommigen wel en sommigen niet het stuk hebben gereden wat voor ons motorrijders afgesloten was. Een veel voorkomende situatie tijdens de laatste ritten. We zullen er mee moeten leven waarschijnlijk ... of heeft hier iemand een oplossing voor.
Reactie Wim LT
Ik ben nog maar een leek in het Garmin-gebeuren, maar al lang genoeg tussen dat "volkje" om er toch iets vanaf te weten. Ik veronderstel dat wanneer iedereen de route binnenhaalt, ze dupliceert, ze herberekent, gelijktrekt en dan pas in het toestel zet via kaartje of rechtstreeks (naargelang het toestel) we toch allemaal dezelfde route moeten hebben. Doe je dat niet, heb je waarschijnlijk afwijkingen. Waarschijnlijk ligt daar de oorzaak, maar als het Garmin aan iets ontbreekt, is het wel uniformiteit Het is uiteraard ook belangrijk dat je dezelfde kaartversie in je gps als in je pc hebt Natuurlijk kàn je bij oude kaartversies de routes niet meer gelijktrekken omdat de kaarten gewoon teveel verschillen, maar daar moette niet voor gestudeert hebben, hé
Wim, ik ben blij dat jer toch bent op ingegaan daar jij, terzake deskundige, er veel vanaf weet

Had ik het op het andere, GPS forum gezet, bereikt het waarschijnlijk niet degenen die ik wil bereiken ... of wel soms.
Het zijn mijn inziens niet de ingewijde PC gebruikers die er moeite mee hebben maar de oude(re) en nieuwe leden die recent een GPS hebben aangeschaft

Ik had mijn notebook meegenomen en in de middagstop enkele mensen laten zien hoe je een ZIP bestand opent en het voor jouw bedoelde bestand ergens neer zet ... en een demootje gegeven m.b.t. het dupliceren en gelijktrekken van een route.
Ik had het gevoel dat er wel een paar mensen blij waren met de uitleg

Beste moderators: Koppel!!, sprint, JüRgen, GVN, is er niet een beknopte handleiding of een instructiefilmpje van jullie met betrekking tot bovenstaande welke jullie misschien beschikbaar kunnen stellen in de ledenzone waar de route's gedownload worden ? ... of beste routemakers verwijs in uw berichten op het forum en in de ledenzone a.u.b. naar het herberekenen ...dan bereiken we misschien meer leden want niet iedereen leest op het forum ... we zijn toch niet voor niets allen clubleden en zo wordt het voor een ieder aangenamer en veiliger ook

GRTZ Paul