Mooiste asfalt van de Ardennen!!!16/08/2009

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
lucsa
Contacteer:

Re: Mooiste asfalt van de Ardennen!!!16/08/2009

Bericht door lucsa »

WimLT schreef:

Aan dit stopje hangt trouwens ook een leuke anekdote vast. Frank belt even naar huis. "Waar ben je ?", vraagt Nancy. "Beffe", zegt Frank. "Ik vraag niet wat je aan't doen bent, onnozelaar". "Nee, echt ik sta hier in Beffe aan de Beffelyhills". "Kunde gij nu nooit eens niet serieus zijn ! ! !" Bang ... telefoon neer :shock:
Bij deze effe Franks's huwelijk redden: Nancy, hij loog en zwansde dus écht niet, hé :lol: :lol:

Afbeelding
Op donderdag en vrijdag doen we deze rit en overnachten op donderdag in bovenstaande B&B / restaurant.
http://www.beffelyhills.eu/
Pollemaddog

Bericht door Pollemaddog »

Bedankt Kurt en Sabine voor de mooie rit en alle collega's voor een fijne dag.
Voor mij persoonlijk was het iets te warm maar dat maakte dat er wat meer stopjes waren en die zijn ook gezellig in goed gezelschap ... toch.
Waar ik mij eigenlijk over blijf verwonderen is de verschillende routes op de even zovele verschillende GPS'en welke al of niet zijn herberekend ... wat misschien ook de verklaring is waarom sommigen wel en sommigen niet het stuk hebben gereden wat voor ons motorrijders afgesloten was. Een veel voorkomende situatie tijdens de laatste ritten. We zullen er mee moeten leven waarschijnlijk ... of heeft hier iemand een oplossing voor.
Afbeelding
VOOR MEER FOTOOTJES VAN MIJ KLIK HIER.
Natuurlijk spijtig van het accident en wens de piloot een spoedig herstel toe ... en hopelijk gauw tot ziens in de club.
GRTZ Paul
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Pollemaddog schreef:Waar ik mij eigenlijk over blijf verwonderen is de verschillende routes op de even zovele verschillende GPS'en welke al of niet zijn herberekend ... wat misschien ook de verklaring is waarom sommigen wel en sommigen niet het stuk hebben gereden wat voor ons motorrijders afgesloten was. Een veel voorkomende situatie tijdens de laatste ritten. We zullen er mee moeten leven waarschijnlijk ... of heeft hier iemand een oplossing voor.
:bsofftopic: ... maar toch even op inpikken.

Ik ben nog maar een leek in het Garmin-gebeuren, maar al lang genoeg tussen dat "volkje" om er toch iets vanaf te weten. Ik veronderstel dat wanneer iedereen de route binnenhaalt, ze dupliceert, ze herberekent, gelijktrekt en dan pas in het toestel zet via kaartje of rechtstreeks (naargelang het toestel) we toch allemaal dezelfde route moeten hebben. Doe je dat niet, heb je waarschijnlijk afwijkingen. Waarschijnlijk ligt daar de oorzaak, maar als het Garmin aan iets ontbreekt, is het wel uniformiteit :mrgreen: Het is uiteraard ook belangrijk dat je dezelfde kaartversie in je gps als in je pc hebt :-? Natuurlijk kàn je bij oude kaartversies de routes niet meer gelijktrekken omdat de kaarten gewoon teveel verschillen, maar daar moette niet voor gestudeert hebben, hé :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Bob

Bericht door Bob »

sabke schreef:Ik had gezegd dat ik jullie zou op de hoogte houden over het ongeluk dat er gebeurd is.
Oei, niks van gemerkt of gehoord. Da's een jammere zaak. We weten allemaal dat de kans bestaat, maar niemand vertrekt met de gedachte aan een ongeval. Ritorganisatoren - hoewel natuurlijk geen oorzaak van gebeurlijke ongevallen - zullen dit allicht ook niet graag meemaken. Spoedig herstel aan de onfortuinlijke toegewenst !!!
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Carlo~IT

Bericht door Carlo~IT »

bedankt voor de mooi rit voor de compagnie en voor de fun het was ne mooi dag "ook ne beetije te warm" maar voor de rest ik hem mij goed geamuserd(divertito)en ook weer veel geleerd BEDANKT
4 RUOTE SPOSTANO IL CORPO 2 MUOVONO L'ANIMA
RUSOR

Bericht door RUSOR »

costerke schreef:WimLT schreef,

Aan dit stopje hangt trouwens ook een leuke anekdote vast. Frank belt even naar huis. "Waar ben je ?", vraagt Nancy. "Beffe", zegt Frank. "Ik vraag niet wat je aan't doen bent, onnozelaar". "Nee, echt ik sta hier in Beffe aan de Beffelyhills". "Kunde gij nu nooit eens niet serieus zijn ! ! !" Bang ... telefoon neer
Bij deze effe Franks's huwelijk redden: Nancy, hij loog en zwansde dus écht niet, hé

:lol: :lol: :lol: :lol: :thumleft: :thumright:
Met het opwarmertje was dit de bediening in Beffelyhils.....
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

No comment voor de rest :grin: :grin: :grin:

GRTS Danny
RBee

Bericht door RBee »

En goei cremegelaskes. :wink:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Pollemaddog

Bericht door Pollemaddog »

:bsofftopic: ... maar toch even op inpikken.
Wim, ik ben blij dat jer toch bent op ingegaan daar jij, terzake deskundige, er veel vanaf weet :!: :-)
Had ik het op het andere, GPS forum gezet, bereikt het waarschijnlijk niet degenen die ik wil bereiken ... of wel soms.
Het zijn mijn inziens niet de ingewijde PC gebruikers die er moeite mee hebben maar de oude(re) en nieuwe leden die recent een GPS hebben aangeschaft :oops: ( niet allemaal, dat weet ik ook )
Ik had mijn notebook meegenomen en in de middagstop enkele mensen laten zien hoe je een ZIP bestand opent en het voor jouw bedoelde bestand ergens neer zet ... en een demootje gegeven m.b.t. het dupliceren en gelijktrekken van een route.
Ik had het gevoel dat er wel een paar mensen blij waren met de uitleg :grin: maar of ze alles onthouden hebben :?:
Beste moderators: Koppel!!, sprint, JüRgen, GVN, is er niet een beknopte handleiding of een instructiefilmpje van jullie met betrekking tot bovenstaande welke jullie misschien beschikbaar kunnen stellen in de ledenzone waar de route's gedownload worden ? ... of beste routemakers verwijs in uw berichten op het forum en in de ledenzone a.u.b. naar het herberekenen ...dan bereiken we misschien meer leden want niet iedereen leest op het forum ... we zijn toch niet voor niets allen clubleden en zo wordt het voor een ieder aangenamer en veiliger ook :-)
GRTZ Paul
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

wat betreft die rommelmarkten ea evenementen op zondag... het wordt soms idd teveel en sommigen ergeren zich daaraan.
daarom trekken wij er al enige tijd smaandags op uit en meestal in de ardennen.
meestal maak ik zelf een route of soms rijden we de bmw rit van het weekend voordien.

wat is dat heerlijk, rijden op een weekdag.
geen zondagsrijders, wielertoeristen, etc... op de weg.
en plaats genoeg op de terraskes onderweg en bijgevolg een snelle en vriendelijke bediening.

vandaag nog de ganse dag in de ardennen rondgetoerd en zelfs in Durbuy keuze te over bij de motorparkings en terrassen.

dus als het zondags schitterend weer is blijf ik lekker thuis... of ga ik eens naar de rommelmarkt :pirat: :D
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
karin D

Bericht door karin D »

GS 'er schreef: geen zondagsrijders, wielertoeristen, etc... op de weg.
Ja Guy , maar dan ook bij de stops geene gezellige babbel met de rest van de bende . Tja , ik pak er dan toch liever de rommelmarkten en de wielertoeristen bij . Beetje folklore kan nooit geen kwaad .....
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Afbeelding Dat het in de week rustiger rijden is, is trouwens niet altijd en overal waar. Vooral niet buiten de schoolvakanties, maar daar heb je in juli en augustus natuurlijk geen last van. En waarom ben je dan bij een club, hé :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

vacaro
Contacteer:

Bericht door vacaro »

GS 'er schreef:wat betreft die rommelmarkten ea evenementen op zondag... het wordt soms idd teveel en sommigen ergeren zich daaraan.
daarom trekken wij er al enige tijd smaandags op uit en meestal in de ardennen.
meestal maak ik zelf een route of soms rijden we de bmw rit van het weekend voordien.

wat is dat heerlijk, rijden op een weekdag.
geen zondagsrijders, wielertoeristen, etc... op de weg.
en plaats genoeg op de terraskes onderweg en bijgevolg een snelle en vriendelijke bediening.

vandaag nog de ganse dag in de ardennen rondgetoerd en zelfs in Durbuy keuze te over bij de motorparkings en terrassen.

dus als het zondags schitterend weer is blijf ik lekker thuis... of ga ik eens naar de rommelmarkt :pirat: :D
Moet dit bijtreden, vandaag in de Ardennen rondgereden ook met een Boxer(wel geen BMW maar een Porsche911) en had vele vrije banen om bochtjes te pikken, ni veel verkeer en zeker al ni veel zondagsrijders of zelfs ni veel toeristen(sightseeërs). Heb dus wel beetje kunnen doorijden, heb in de buurt van Remouchamps zelfs nog iemand met een oudere K1100RS tegen gekomen. Ik was degene met die blauwe 911.
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

WimLT schreef:Afbeelding En waarom ben je dan bij een club, hé :-P
stel die vraag eens aan die +/- 1500 leden die je op een gans jaar nooit ergens tegenkomt....want op ritten en bijeenkomsten zijn het altijd dezelfde gezichten die verschijnen...

en daarenboven rij ik liefst wanneer het mij het beste uitkomt. dus zeker niet op een zonovergoten zondag als ik smaandags niet moet gaan werken.

daarenboven rijdt mijn vriendin met een Yamaha en dat past niet zo in het BMW MC - plaatje.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

GS 'er schreef:
WimLT schreef:En waarom ben je dan bij een club, hé :-P
stel die vraag eens aan die +/- 1500 leden die je op een gans jaar nooit ergens tegenkomt....want op ritten en bijeenkomsten zijn het altijd dezelfde gezichten die verschijnen...
Bij deze ???????

Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

WimLT schreef:
GS 'er schreef:
WimLT schreef:En waarom ben je dan bij een club, hé :-P
Bij deze ???????
als je bedoelt dat je de vraag aan mij wil stellen zal ik erop antwoorden ook:

ik heb vier jaar lang tal van ritten meegereden, zowel binnenlandse als buitenlandse (promotieritten, weissensee, berlijn, sauerland,...) en ik moet toegeven dat alles fijn geregeld is.
dit jaar (het vijfde jaar dat ik lid ben) amper twee, mss drie.
reden: ik ben dat groepsgedoe een beetje beu. ik rij wel nog graag met een kleine groep vrienden (waaronder ook leden van bmw mc vlaanderen) maar daar stopt het dan ook. meestal rij ik samen met mijn vriendin (die rijdt op een Yamaha trouwens wat niet echt past in het plaatje van bmw mc vlaanderen).
vandaar dan ook dat ik eerlijk gezegd niet weet of ik volgend jaar nog wel lid zal blijven.

hopelijk is mijn antwoord duidelijk genoeg zonder in de details te treden.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Was eigenlijk algemeen bedoeld hoor, maar toch bedankt :wink: Nu nog slechts 1499 reply's te gaan :-P

Jan en Greet

Bericht door Jan en Greet »

:bsofftopic: En wat was de vraag ook weer :?: :jocolor:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Jan en Greet schreef:En wat was de vraag ook weer
Gij zijt een écht clubbeest gij Afbeelding

Duo-dientje

Bericht door Duo-dientje »

@ GS'ER

stel die vraag eens aan die +/- 1500 leden die je op een gans jaar nooit ergens tegenkomt....want op ritten en bijeenkomsten zijn het altijd dezelfde gezichten die verschijnen... Je heb vrienden en je maakt vrienden. Vergeet niet dat sommigen te pas en te onpas moeten werken, anderen een houten kop van de avond voordien hebben en te lui zijn om uit bed te komen ofwel , zullen we zeggen, heeft " vrouwlief "andere plannen.
Dus daar stel ik me helemaal geen vragen bij. Maar vergeet niet :" Niemand betaald "zomaar" zijn lidgeld om er dan "geen" plezier van te hebben.

en daarenboven rij ik liefst wanneer het mij het beste uitkomt. dus zeker niet op een zonovergoten zondag als ik smaandags niet moet gaan werken. Jij weet net zo goed als elk clublid dat niemand je scheef zal bekijken indien je alleen, of 's maandags of niet rijdt .Ieder doet zijn eigen ding zoals hij het zelf wil. Als je maar plezier hebt.

daarenboven rijdt mijn vriendin met een Yamaha en dat past niet zo in het BMW MC - plaatje.
Hallo!! ....
wat is dat voor flauwe kul. Ik heb je het al meermaals uitgelegd dat dat zo niet is.
Heb zelf jaren met mijn Yama op de ritten meegereden veel vrienden leren kennen in alle regio's van de club. Niemand maar dan ook niemand heeft me ooit ook maar één opmerking gemaakt tenzij een grapje. En wees gerust, uw vriendin is niet de enige die met een Jappeke zou rijden in de club. En je kan er evenzeer gezellig met je tweekes rijden zonder je vrienden erbij. [/b]

Hopelijk zien we jullie tweekes binnenkort toch eens op de onthaalavond in Hasselt ook al verschillen we wat van mening .
Even goede vrienden.
Onthaalmedewerker BMW-MC-VL.
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

@ Nadine: je hebt PM
Plaats reactie