Woensdagmorgen, 29/07, vertrokken we mooi op tijd om 6u en om 9.30 stonden we bij motorrad Kohl voor onze bestelde wisselstukken. Het enige wat me in Duitsland tegenviel, waren de vele wegenwerken. Verder verliep alles vlotjes. Om 20.30 zaten we in een b&b in Steinhaus, Oostenrijk. Ik vroeg om een veilige plaats voor de motor en dat was geen probleem. Garage open, auto eruit, motor erin. Van service gesproken !
Donderdagochtend iets voor 8u vertrokken en rijden weer vlotjes tot in Hongarije. 25km van Budapest stoppen we even voor een pauze en merken we een olielek op achteraan. Beetje zoeken, zijpaneel demonteren en het probleem ontdekt. De darm van de achterrem was gesprongen.

In het benzinestation eerst de remvloeistof gevuld en doorgereden naar de motorrad in Budapest. Na daar een halfuur in de hitte te wachten (het was er meer dan 30°), kregen we te horen dat ze dat stuk niet hadden, en dat het er niet voor maandag ging zijn. Wij hadden helemaal geen zin om tot dan te blijven, dus werd de bmw-lijst erbij gehaald. Servië had geen motorrad partner. Macedonië had het stuk ook niet en het ging 2 weken duren. Van Griekenland kreeg ik dan te horen dat ze 's anderendaags maar tot 16u werkten en de dag erna gesloten waren. Dan gebeld naar motorrad in Izmir, maar die hadden het ook niet en dat ging ook 2 weken duren. Onze "motorgaragist" zei dan dat ze ons originele stuk dan gingen opsturen naar Istanbul, waar ze een nieuwe op maat gingen maken. Wij zijn dan weer vertrokken, na een mooie telefoonfactuur van 100€. We reizen die dag nog door tot na de grens van Servië en overnachtten in een motel in Subotica. Daar moest de motor jammergenoeg buitenstaan, maar we hadden gelukkig een kamer op't gelijksvloers, dus elk uur werd ik wakker en keek ik naar buiten.
Vrijdagmorgen vertrekken we weer rond 8u en doorkruisen Servië en Macedonië. Het was wel spannend 's avondslaat in de Macedonische bergen, zo enkel op voorrem.

Omstreeks 23u staken we de grens met Griekenland over en een halfuurtje later hadden we een superhotel gevonden in Thessaloniki.
Zaterdag vertrekken we weer rond 8u en om 22u stonden we in Izmir. Maandag de motor bij onze garagist binnengebracht en donderdag terug erachter mét achterrem.
De terugreis verliep veel vlotter. Enkel in Oostenrijk lagen we bijna tegen de vlakte door een verschil in hoogte tussen 2 baanvakken op de autostrade.

En in Oostenrijk hebben we ook de enigste regenbui van onze vakantie gehad.