motor omver gereden
Moderator: GVN
motor omver gereden
Een vriend van mij stond zondag geparkeerd met zijn motor rechtover mijn deur. Mijn vader was ook op bezoek en bij het buitenrijden heeft hij de motor niet gezien en em omver gereden. Schade: 1 bak volledig naar de boem, andere bak geschroefd, cylinderdeksel onderaan volledig geschroefd, carrinage rechts voolledig geschroefd alsook de rechter richtingsaanwijzer. Mijn vader die reeds 85j oud is heeft voor nieuwjaar ook reeds een ongeval gehad en vreest nu dat zijn verzekeringsmaatschappij hem zal buitengooien. Daarom wil hij, kost wat kost, de schade zelf betalen.
Heeft iemand al bovenvermelde stukken laten vernieuwen op een BMW 1100 RT van 1999. Kwestie om al een gedacht te hebben aangezien de dealer nog gans de week in verlof is.
Heeft iemand al bovenvermelde stukken laten vernieuwen op een BMW 1100 RT van 1999. Kwestie om al een gedacht te hebben aangezien de dealer nog gans de week in verlof is.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Re: motor omver gereden
Kijk eens op de site van de hobbyist.
Daar kan je alle prijzen terug vinden en kan je beginnen rekenen.
Hou dus maar rekening met een aardig prijsje!
Daar kan je alle prijzen terug vinden en kan je beginnen rekenen.
Hou dus maar rekening met een aardig prijsje!
Madam JH
-
®win
- Contacteer:
Klinkt heel lullig, maar wellicht is het tijd voor je vader om z'n rijbewijs in de wilgen te gaan hangen? Voor sommigen komt er een moment dat je dingen gaat missen en dan komt de veiligheid van de persoon zelf en van anderen in het geding. Dan moet je reëel genoeg kunnen zijn als directe betrokkene (familie, kennissen, bekenden) om dat bespreekbaar te maken.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
Voor sommigen idd jammer, maar 

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
Relax
En jij ziet waarschijnlijk altijd alles?®win schreef:Klinkt heel lullig, maar wellicht is het tijd voor je vader om z'n rijbewijs in de wilgen te gaan hangen? Voor sommigen komt er een moment dat je dingen gaat missen en dan komt de veiligheid van de persoon zelf en van anderen in het geding. Dan moet je reëel genoeg kunnen zijn als directe betrokkene (familie, kennissen, bekenden) om dat bespreekbaar te maken.
Ik vind dit erg verregaand om zomaar te oordelen over iemand die je niet kent. Weet jij veel hoe de omstandigheden waren.
Ik reed ooit 1. tegen een paal die vele malen hoger is dan mijn auto 2. op het voorwiel van een auto, waardoor zowel m'n motor als de auto totaal verlies zijn. Ik zet er met opzet niet meer bij, gezien de TS dat ook niet deed. Ga je nu mij ook aanraden (of m'n kinderen/partner) om mij maar stilletjes in m'n huisje te dumpen omdat het moment gekomen is dat ik mijn en andermans veiligheid in het gedrang breng? Dat getuigt vooral van misplaatste arrogantie. Van zoiets word ik lastig.
Het enige waarin ik je moet gelijk geven is het onbespreekbare van zoiets, in het algemeen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
®win
- Contacteer:
Ik probeerde het toch nog redelijk neutraal te brengen ("wellicht" en "sommigen"), maar blijkbaar is elke vorm van kritiek voor enkelen onder ons teveel en halen meteen uit met beschuldigingen van misplaatste arrogantie. Jammer ...
Ik heb nl. iets dergelijks eens in mijn nabijheid meegemaakt. Het begint met kleinigheidjes, wat vaker vergeten voorrang te verlenen, borden niet meer opmerken, regelmatig bijna-ongelukjes. Je sluit makkelijk je ogen ervoor, juist omdat het familie is. Op gegeven moment zijn het geen bijna-ongelukjes meer en komen de kleine / grote schades.
Ik wil alleen maar aangeven dat je - juist als naaste betrokkene - je hiervoor niet moet afsluiten, maar je objectiviteit moet proberen te bewaren en dit onderwerp bespreekbaar maken. Mobiliteit is m.n. voor ouderen belangrijk om niet in een isolement te komen, maar vaak zijn er wel alternatieven naast eigen vervoer.
In mijn geval bleek het reuze mee te vallen omdat de persoon in kwestie zelf eigenlijk ook al het idee had dat het rijden steeds moeilijker ging. Toen het onderwerp ter sprake kwam, kwam het voor hem als een opluchting.
Ik heb nl. iets dergelijks eens in mijn nabijheid meegemaakt. Het begint met kleinigheidjes, wat vaker vergeten voorrang te verlenen, borden niet meer opmerken, regelmatig bijna-ongelukjes. Je sluit makkelijk je ogen ervoor, juist omdat het familie is. Op gegeven moment zijn het geen bijna-ongelukjes meer en komen de kleine / grote schades.
Ik wil alleen maar aangeven dat je - juist als naaste betrokkene - je hiervoor niet moet afsluiten, maar je objectiviteit moet proberen te bewaren en dit onderwerp bespreekbaar maken. Mobiliteit is m.n. voor ouderen belangrijk om niet in een isolement te komen, maar vaak zijn er wel alternatieven naast eigen vervoer.
In mijn geval bleek het reuze mee te vallen omdat de persoon in kwestie zelf eigenlijk ook al het idee had dat het rijden steeds moeilijker ging. Toen het onderwerp ter sprake kwam, kwam het voor hem als een opluchting.
Groet,
Erwin
Erwin
-
Dirk Pauwels
Laat die mens gerust met zijn auto rijden, waarschijnlijk doet hij sowieso enkel nog trajecten die hij goed kent en rijdt hij nooit meer in de stad of op autostrade. Persoonlijk probeer ik rekening te houden met oudere chauffeurs. Er is ook nog zoiets als defensief rijden, waar wij motorrijders toch goed in zouden moeten zijn, scheelt een hoop ongelukken....Ik ken er trouwens genoeg die nog niet zo oud zijn en er ook niet in slagen om uit hun doppen te kijken...Ikzelf incluis
Mijn pa heeft ook nog lang doorgereden, en heeft dan zelf besloten om niet meer te rijden, maar iemand zomaar zijn of haar vrijheid afnemen gewoon omwille vd leeftijd....
Natuurlijk wel klote voor die motard, maar als vader de schade wil betalen zou ik er geen problemen mee hebben, gaat waarschijnlijk vlotter dan via een verzekeringsmaatschappij....Tzal vader wel wat kosten......
Natuurlijk wel klote voor die motard, maar als vader de schade wil betalen zou ik er geen problemen mee hebben, gaat waarschijnlijk vlotter dan via een verzekeringsmaatschappij....Tzal vader wel wat kosten......
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
®win
- Contacteer:
Dat is je kop in 't zand steken. Wij kunnen defensief rijden en anticiperen. Wat nu als er een kind te barsten wordt gereden?
Je moet ook niet de vrijheid afnemen omwille van de leeftijd, maar vanwege het verminderd vermogen om veilig het voertuig te besturen. Daarnaast is het ook niet mijn bedoeling om die persoon uit de auto te dirigeren. 't Was eigenlijk meer bedoeld als eye-opener dat er mogelijk meer aan de hand is dan enkel een ongeluk ...
Je moet ook niet de vrijheid afnemen omwille van de leeftijd, maar vanwege het verminderd vermogen om veilig het voertuig te besturen. Daarnaast is het ook niet mijn bedoeling om die persoon uit de auto te dirigeren. 't Was eigenlijk meer bedoeld als eye-opener dat er mogelijk meer aan de hand is dan enkel een ongeluk ...
Groet,
Erwin
Erwin
Ik zou in ieder geval toch proberen om via de verzekering de gram te halen!! Tenslotte ben je ervoor verzekerd! Als het een agent betreft die de man al lang kent, zal die wel iets kunnen regelen zekers. Het "bespreekbare" van wel of niet blijven rijden moet idd zeker kunnen. Er zijn tegenwoordig echter genoeg, zeer vitale 80+ waardoor de beoordeling niet altijd makkelijk is over al dan niet bekwaam zijn om te rijden.
Langs de andere zijde is het te zien.
a) Kan de man de schade zelf betalen en hoeft hij zich er niet echt heel zeer mee te doen, dan is het na de verzekering de eerste optie!
b) als het over mijn vader ging en ik wist dat het financiëel een zware dobber zou zijn, dan zocht ik een andere manier om de schade te vergoeden of ik betaal het zelf.
Is een zuiver persoonlijke mening uiteraard!
Langs de andere zijde is het te zien.
a) Kan de man de schade zelf betalen en hoeft hij zich er niet echt heel zeer mee te doen, dan is het na de verzekering de eerste optie!
b) als het over mijn vader ging en ik wist dat het financiëel een zware dobber zou zijn, dan zocht ik een andere manier om de schade te vergoeden of ik betaal het zelf.
Is een zuiver persoonlijke mening uiteraard!
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Dirk Pauwels schreef:Laat die mens gerust met zijn auto rijden, waarschijnlijk doet hij sowieso enkel nog trajecten die hij goed kent en rijdt hij nooit meer in de stad of op autostrade. Persoonlijk probeer ik rekening te houden met oudere chauffeurs. Er is ook nog zoiets als defensief rijden, waar wij motorrijders toch goed in zouden moeten zijn, scheelt een hoop ongelukken....Ik ken er trouwens genoeg die nog niet zo oud zijn en er ook niet in slagen om uit hun doppen te kijken...Ikzelf incluisMijn pa heeft ook nog lang doorgereden, en heeft dan zelf besloten om niet meer te rijden, maar iemand zomaar zijn of haar vrijheid afnemen gewoon omwille vd leeftijd....
Ik rijd ook defensief en kon daarom nog reageren waardoor ik niet op de auto van een 81 jarige knalde maar afschampte zwaar onderuit ging en mijn moto toch pert total was. De man wist nadien niet welke richting hij uit moest en waar ik vandaan kwam. Gelukkig had ik getuigen. Iemand zijn vrijheid afnemen is 1 ding, maar wanneer is iemand nog in staat om aan het verkeer deel te nemen?
Epica rocks my world
-
Relax
Wel, je poging is imho niet gelukt, dat zal je wel duidelijk zijn. Je had dit ook als bedenking aan een gewone reply kunnen schrijven, niet gelinkt aan de persoon uit de startpost. Dan had ik niet gereageerd. Maar hoe zou jij reageren als ik op basis van nagenoeg niks je zou aanmanen dat het wellicht tijd wordt je vader z'n rijbewijs in de wilgen te droppen? "Waar bemoei je je mee?" zou wellicht op z'n plaats zijn. En arrogantie heb je wellicht in alle maten, dus til daar niet te zwaar aan.®win schreef:Ik probeerde het toch nog redelijk neutraal te brengen ("wellicht" en "sommigen"), maar blijkbaar is elke vorm van kritiek voor enkelen onder ons teveel en halen meteen uit met beschuldigingen van misplaatste arrogantie. Jammer ...
En verder heb je een punt, zoals ik al zei. Ik ben tegen de Nl regelneverij, maar hier kan je perfect wetgeving aan koppelen: Laat vanaf een bepaalde leeftijd wat meer testen afleggen. Op basis daarvan kan de frequentie hiervan aangepast worden. Makkelijk en geen 'moeilijke gesprekken' in de familie. Uiteraard met een minimum aan kosten, het komt tenslotte de verkeersveiligheid te goede.
-
®win
- Contacteer:
't Zal de woordkeuze wel zijn, zal ik maar zeggen...Relax schreef:... Laat vanaf een bepaalde leeftijd wat meer testen afleggen. Op basis daarvan kan de frequentie hiervan aangepast worden. Makkelijk en geen 'moeilijke gesprekken' in de familie. Uiteraard met een minimum aan kosten, het komt tenslotte de verkeersveiligheid te goede.
Een periodieke keuring boven een bepaalde leeftijd is goed, maar een minimum aan kosten? Mwhoah, dat zijn toch alles bij elkaar behoorlijke kosten voor de samenleving, hoor. En bovendien moet zo'n arts dan in korte tijd adh van een paar vragen en een 'eigen verklaring' van de gekeurde gaan bepalen of je geschikt bent? Dit systeem schiet nog op fronten tekort. Ik denk dat mensen in de directe omgeving ook een hele goede feedback kunnen geven over de rijvaardigheid en m.n. het tekortschieten daarin. Ik denk tevens dat die mensen daar ook hun verantwoordelijkheid in hebben. De maatschappij moet onderling voor een goede en veilige omgeving zorgen en de maatschappij dat ben je samen ....
Groet,
Erwin
Erwin
-
Relax
't Is intussen aardig off-topic, maar die keuring omvat meer: theoretische en praktische proeven, medische keuring,.... Mits een tussenkomst van vadertjes staat én een deel te betalen door betrokkene zelf (een ongeval lijkt me veelal duurder, om van persoonlijke schade nog niet te spreken) moet zoiets toch kunnen. Ik zou met plezier betalen om m'n vader in staat te weten om nog enigszins veilig door het verkeer te laveren. Komt m'n moeder en alle omstaanders te goede.
Wij worden elk jaar medisch gekeurd. 't Gaat 'm om de essentiële zaken (ogen, oren, reactie,...). 20 minuutjes werk.
Maar het financiële plaatje zal wel utopisch blijken.
Wij worden elk jaar medisch gekeurd. 't Gaat 'm om de essentiële zaken (ogen, oren, reactie,...). 20 minuutjes werk.
Maar het financiële plaatje zal wel utopisch blijken.
-
AdventureQ
1.
Zodus:
Als 1. en 2. gelden, dan is logisch nadenken zeker geen essentiële zaak , tenzij Relax natuurlijk jaar na jaar afgekeurd wordt.

2.Relax schreef:. Ik ben tegen de Nl regelneverij, maar hier kan je perfect wetgeving aan koppelen
Wetgeving aan iets koppelen dat de maatschappij al honderd jaar lang zelf regelt = regelneverij.Relax schreef:Wij worden elk jaar medisch gekeurd. 't Gaat 'm om de essentiële zaken
Zodus:
Als 1. en 2. gelden, dan is logisch nadenken zeker geen essentiële zaak , tenzij Relax natuurlijk jaar na jaar afgekeurd wordt.
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
-
Relax
Bedankt voor je bijdrage.
Laat me raden: jij bent Hollander? En nog steeds natrappende?
Met "Wij" bedoel ik de werknemers van de firma waar ik voor werk, niet alle Belgen. En wat wordt er dan al 100 jaar door de maatschappij geregeld? Datgene waar jouw landgenoot om vraagt?
Ach, wat doe ik moeite. Jij bent way to smart voor mij. En rancuneus.
Met "Wij" bedoel ik de werknemers van de firma waar ik voor werk, niet alle Belgen. En wat wordt er dan al 100 jaar door de maatschappij geregeld? Datgene waar jouw landgenoot om vraagt?
-
adjuvo
Never give up , hier nog nen Belg van de oude garde die je mening deelt .Relax schreef:Bedankt voor je bijdrage.
Leve de Dino's !
Van al die poespas hierboven snap ik niet veel, maar dat boven een bepaalde leeftijd wel eens eindelijk een keuring zou mogen gebeuren ... heb hier ook een schoonvader die allàng niet meer bekwaam is om auto te rijden, maar wie houdt hem tegen 
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
Relax
Jij, bijvoorbeeld? De eerste die het kunnen zien, is de naaste familie. De eerste die er dus wat aan kunnen doen, is de naaste familie. Da's @win z'n punt. Moeilijk gesprek beginnen.
't Is erg moeilijk, nagenoeg onmogelijk, om dat soort bestuurders op dermate slecht rijden te betrappen om hen opnieuw de testen te laten doen.
't Is erg moeilijk, nagenoeg onmogelijk, om dat soort bestuurders op dermate slecht rijden te betrappen om hen opnieuw de testen te laten doen.
-
adjuvo
Even denken ... jij als je minstens zoveel verantwoordelijkheidsgvoel als commentaar hebt ?WimLT schreef:Van al die poespas hierboven snap ik niet veel, maar dat boven een bepaalde leeftijd wel eens eindelijk een keuring zou mogen gebeuren ... heb hier ook een schoonvader die allàng niet meer bekwaam is om auto te rijden, maar wie houdt hem tegen
Er is in het verleden overigens in een ander topic een gelijkaardig probleem zeer correct door de betrokken schoonzoon opgelost .
Het heeft wel wat voeten in de aarde gehad , maar Hij heeft uiteindelijk zijn doel bereikt en kan nog iedereen recht in de ogen kijken .
Hij heeft alleen de wijsheid gehad om dit in stilte op te lossen en er geen openbare discussie van te maken .
Dat maakt het voor alle betrokkenen wat makkelijker om het "aanvaardingsproces" te doorlopen .
Er zijn nu eenmaal dingen die je niet via een forum oplost ....
ik had u in de eerste plaats zelf nooit binnengepakt,Relax schreef: Ga je nu mij ook aanraden (of m'n kinderen/partner) om mij maar stilletjes in m'n huisje te dumpen omdat het moment gekomen is dat ik mijn en andermans veiligheid in het gedrang breng?
J
Laatst gewijzigd door sprint op 25 aug 2009, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: juist Quote
Reden: juist Quote
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
Sven 12RT
(Amerikaanse) prijzen vind je ook op
http://www.realoem.com/bmw/
Dan heb je al een ruw idee wat nieuwe stukken kosten.
Als je de dealer alles laat monteren moet je nog met werkuren rekening houden.
http://www.realoem.com/bmw/
Dan heb je al een ruw idee wat nieuwe stukken kosten.
Als je de dealer alles laat monteren moet je nog met werkuren rekening houden.
-
®win
- Contacteer:
.
Laatst gewijzigd door ®win op 25 aug 2009, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Erwin
Erwin
Héél moeilijk gesprek dat we voor één keer proberen te omzeilen via een wetgevingRelax schreef:Moeilijk gesprek beginnen.
En niet alleen een moeilijk gesprek, maar in navolging ook heel veel werk inzake boodschappen en brengen en ophalen van ... maar dit is allemaal intussen wel héél off topic

-
John
- Contacteer:
Heuu...mag ik nog rijden?
Volgens Relax ben ik ....en stuk ook! 
-
adjuvo
Voor Sjarels zoals jij is er atijd wel een plaatsje vrij op de baan en ... a propos , zo oud zijt ge nu ook weer niet he John !John schreef:Heuu...mag ik nog rijden?Volgens Relax ben ik ....en stuk ook!