Quest 2610, 276c of straks de Rider?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

Quest 2610, 276c of straks de Rider?

Bericht door WALTER GSAdventure »

Vraagje,

ik sta op punt een gps te kopen maar weet niet welke. De Garmins lijken mij het van het omdat ge support krijgt op dit forum en misschien nog op andere fora ook. De keuze wordt al moeilijker de Quest, 2610, 276 c of straks de Tomtom Rider.
Deze laatste lijkt mij het meest gebruiksvriendelijk, ook voor de vrouw.
Maar als ik lees wat mogelijkheden je hebt met de Garmins kwestie van wayponts enz.
Wat me wel gaat bevallen is het 3D beeld bij de Rider.
Ik heb een kollega en zijn touchscreen liet het afweten bij zijn 2610.
Ge hoort het ik zit met twijfels.
De Quest en de Rider kan je dan weer wegsteken in je binnenzak en werken op zichzelf de 2610 heeft dan weer geen voeding.

Het is niet de bedoeling dat ik routes ga uitstippelen maar ja eens ge dat toestel aanschaft begin je er toch aan.
Het lijkt me precies ook allemaal niet zo eenvoudig eer je het allemaal onder de knie hebt?

Enkele meningen zijn van harte welkom. :wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
fluppie
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 feb 2005, 10:06
Locatie: Rotselaar
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Als je graag routes wil gaan uitstippelen kan je de Tomtom Rider vergeten.
quest: + budget, geheugen 243 mb bruikbaar, niet uitbreidbaar geheugen, werkt op batterij
276: duur, geheugen max 256 mb, duur geheugen van Garmin, prachtig scherm, batterij
2610: zeer gebruiksvriendelijk, budget tussen beide andere in, geheugen uitbreidbaar tot voldoende voor gans Europa, goedkoop geheugen (CF), geen batterij

Alle toestellen kunnen defekten krijgen, touchscreen is het eerste wat ik hoor, Garmin is zeer correct wat betreft garantie.

Veel succes met de keuze

Fluppie
JohanGS
Berichten: 349
Lid geworden op: 28 mei 2005, 20:45
Locatie: Gent R1200GS met GPS

Bericht door JohanGS »

Het is ook te zien waar je met je gps wilt rijden, als je off road wilt gaan en trac's wilt opslaan ga je snel zien dat de 2610 niet zo geschikt is hiervoor.

Ik zelf beschik over een 2610, ben er uiterst tevreden van, heb ze wel nog niet zolang hoor.

Ik zet altijd de tracklog af omdat deze toch te snel vol is, en ik eigenlijk mij toch niet de moeite doe om deze over te zetten op pc :oops:
Ik plan liever zelf routes uit, of zet roadboeks over in gps vorm.
En gezien men groot aantal roadboeks zijn ik nog een tijdje zoet :lol:

Verder vindt ik de 2610 elegant om in de wagen of op de moto te zetten vanwege zen interne antene.

En in zo'n 2610 gaan CF kaartjes zoals hier reeds eerder vermeldt, en deze beginnen redelijk goedkoop te worden.
Alsook vergroot die geheugen opslag constant van die kaarten.

Veel succes in je keuze

Johan :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
fluppie
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 feb 2005, 10:06
Locatie: Rotselaar
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Johan met de avontuurlijke GS,
ik ben even naar je 'profile' gaan kijken en dan staat daar: motorrijden en zeilen.
In het geval dat je je gps voor de beide hobbies wil gebruiken dringt zich nu de 276 op, hij is immers van oorsprong een maritiem toestel dat werd aangepast naar weggebruik, hij kan tevens tracks narijden wat handig is als je regelmatig off-road gaat.
Hij kan ook overweg met 'blue charts'

groetjes
fluppie
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

@Walter

Ik heb nogal wat ervaring met TomTom en ben er heel kontent van (toch voor de wagen)

Heel eenvouding om van a naar b te gaan
Heel gebruiksvriendelijk
Snel herberekenen van routes
Ge hebt 3d (maar dat zet ik dikwijls af, zeker in de stad)
Max 16 routepunten die je kan gebruiken voor 1 route te plannen

Je kan Garmin routes gebruiken maar alleen met GPSassist, en ik heb al een jaar niks meer gehoord van de maker....dus of dit nog zal werken voor TT-Rider is twijfelachtig...

Als je een route hebt die over landkaarten heengaat (vb Vlaamse Ardennen en Frans Vlaanderen), dan moet je onderweg van kaart wisselen, dus zo'n route zal je ook niet kunnen maken.

Kortom het is een play/plug en go-systeem, maar voor fervente route-planners en narijders niet de meest geschikte zoals het er nu uitziet.

Natuurlijk, moest TT-rider plotseling de routeplanner mogelijkheden hebben van Garmin...dan is het natuurlijk een andere situatie
JohanGS
Berichten: 349
Lid geworden op: 28 mei 2005, 20:45
Locatie: Gent R1200GS met GPS

Bericht door JohanGS »

fluppie schreef:Johan met de avontuurlijke GS,
ik ben even naar je 'profile' gaan kijken en dan staat daar: motorrijden en zeilen.
In het geval dat je je gps voor de beide hobbies wil gebruiken dringt zich nu de 276 op, hij is immers van oorsprong een maritiem toestel dat werd aangepast naar weggebruik, hij kan tevens tracks narijden wat handig is als je regelmatig off-road gaat.
Hij kan ook overweg met 'blue charts'

groetjes
fluppie
Tja ik had Walter zen profiel nog niet gezien, en idd dan is de 276 wel beter.
En het scherm is ook van betere kwaliteit hee :wink:

Greetz

Johan :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

Bericht door WALTER GSAdventure »

Jongens allemaal bedankt voor de respons.
Als het aan mij lag de 276 c. De vrouw de TomTom Rider. Volgens de info van TomTom, alles erop en eraan ook voor de motor. Heb ne keer een TomTomGo aan het werk gezien. Het 3d beeld beviel me ook wel, zeer duidelijk ook op de ring te Antwerpen. Snel berekenen. Enfin ik denk dat ik het al weet. Ik ben de baas in huis maar wat mijn vrouw zegt zal gebeuren.

Bedankt
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

Walter,

Juist de nieuwe software review van TomTom gezien, en blijkbaar is het nu heel vergelijkbaar met Garmin, inclusief route planning (maar nog steeds op de PDA, niet pc)
De Rider zal deze versie hebben

Alle details (Engels)
http://www.pocketgpsworld.com/tomtom-go-5.php
PaulM
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:42
Woonplaats: Stekene
Locatie: Stekene

gps

Bericht door PaulM »

En hoe zit het met de waterdichtheid van de tomtom?

Ik ben gelukkig met mijn 276c :lol:
Your heart is free, have the courage to follow it!

Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Tomtom Rider zou 930 EUR gaan kosten naar geruchten ??? :shock:

Ik vond het een prachtig alternatief voor Garmin, alleen al voor hun monopolie te doorbreken zou ik het doen... maar met die prijs komt hij toch in de buurt... ik wacht nog even de officiele prijs af, anders wordt het een 276c (enige met TFT scherm) en andere voordelen.

Waterdicht is de Rider wel :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Nolle

Bericht door Nolle »

JohanGS schreef: of zet roadboeks over in gps vorm.
Johan :wink:
euh...ik heb daar ook al over nagedacht maar zie niet goed in hoe er aan te beginnen , mag ik vragen hoe je te werk gaat ?
vr gr,
Arnold.
JohanGS
Berichten: 349
Lid geworden op: 28 mei 2005, 20:45
Locatie: Gent R1200GS met GPS

Bericht door JohanGS »

Nolle schreef:
JohanGS schreef: of zet roadboeks over in gps vorm.
Johan :wink:
euh...ik heb daar ook al over nagedacht maar zie niet goed in hoe er aan te beginnen , mag ik vragen hoe je te werk gaat ?
vr gr,
Arnold.
Ik zoek het begin punt op op een kaart, en gebruik dan de find functie om dat te zoeken in mapsource.
Als je roadboek dan de wegnummers bij geeft is da roadboek in nen handomdraai omgezet anders is wreed zoeken en meet latje functie gebruiken, wel steeds met de michelin kaart erbij werken hee.
Soms kunnen de wegnummers op de mapsource niet overeen komen met die op de kaart en dan kan je serieus zoeken, gebeurt veel int buitenland heb ik gezien.

En als je geen michelin kaarten hebt, gene paniek gewoon smurfen naar
http://www.viamichelin.com/viamichelin/ ... mePage.htm

Pasop der kruipt daar wel een dagske of twee werk in hoor :?
Ik heb de roadboeks van Noord Italië en de alpen die ik nodig had voor men reis in september zo allemaal op gezocht en en op gps gezet.
Kwas er 2 maanden zoet mee :lol: 8)

Men huidig project is die roadboeks van Touring omzetten in gps, maar das ver onbegonnen werk gezien het grote gebrek aan wegnummers.
Dus ga ik over gaan op plan 2, men roadboek scannen en in nen roller steken en da rijden met den tracklog op en dan een route er overzetten. :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Plaats reactie