velg kapot, waar kopen
Moderator: GVN
velg kapot, waar kopen
Hallo, kan er iemand mij een goed adres geven waar ik een velg kan kopen voor een K1200GT van 2006.
De voorste velg heeft een deuk en is gebarsten waardoor onherstelbaar.
De voorste velg heeft een deuk en is gebarsten waardoor onherstelbaar.
-
Re: velg kapot, waar kopen
al eens bij een bmw dealer geprobeerd?
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
das geen slecht gedacht, 
maar ik bedoelde eigelijk of iemand een onafhankelijk site of dergelijke kent waar je velgenof onderdelen kan bestellen.
Volgens mij gaat dat een pak goedkoper uitkomen dan bij BMW zelf te kopen.
Ik denk dan vooral aan winkels in Duitsland.
Graag uw mening.

maar ik bedoelde eigelijk of iemand een onafhankelijk site of dergelijke kent waar je velgenof onderdelen kan bestellen.
Volgens mij gaat dat een pak goedkoper uitkomen dan bij BMW zelf te kopen.
Ik denk dan vooral aan winkels in Duitsland.
Graag uw mening.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

BMW onderdelen zijn in het algemeen een stuk goedkoper dan japanse onderdelen.
En ik zou, persoonlijk, zo'n wiel nieuw aanschaffen en origineel.
Dan kost het maar geld maar dan heb je wel een wiel waarvan je zekerweet dat er niets mee mis is.
Er hoeft maar een haarscheur in te zitten en dat er breuk optreedna 10 jaar net op de autobahn.... met 200 per uur.
En ik zou, persoonlijk, zo'n wiel nieuw aanschaffen en origineel.
Dan kost het maar geld maar dan heb je wel een wiel waarvan je zekerweet dat er niets mee mis is.
Er hoeft maar een haarscheur in te zitten en dat er breuk optreedna 10 jaar net op de autobahn.... met 200 per uur.
Dank je wimLT
Nu nog een andere vraag,
ik heb op internet een velg gevonden maar het is van een K1200RS. Nu dat is op zich geen probleem maar het gaat hier wel om het model van voor 2006.
Zou deze velg passen op de K1200 van 2006, zoals ik er één heb.
Nu nog een andere vraag,
ik heb op internet een velg gevonden maar het is van een K1200RS. Nu dat is op zich geen probleem maar het gaat hier wel om het model van voor 2006.
Zou deze velg passen op de K1200 van 2006, zoals ik er één heb.
Zal niet passen totaal verschillende wielen en bevestiging.
585cc links - 585cc rechts
-
- Contacteer:
Bel eens naar Bart Kolf (Goes) Gewoonlijk heeft hij wel iets liggen. 

Laatst gewijzigd door John op 02 sep 2009, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Vandaag velg gaan kopen bij De knalpot, 300eur ipv 603eur. Groot verschil he.
Nu moet ik wel zeggen dat het een tweedehandswiel is maar je ziet het eigelijk niet. Het kan ook niet ouder zijn dan 3 jaar want ze bestaan maar vanin 2006.
Maar verdorie zeg, om die remschijven eraf te krijgen, ok veiligheid voor alles maar dit is toch wel wat overdreven vind ik.
Nu moet ik wel zeggen dat het een tweedehandswiel is maar je ziet het eigelijk niet. Het kan ook niet ouder zijn dan 3 jaar want ze bestaan maar vanin 2006.
Maar verdorie zeg, om die remschijven eraf te krijgen, ok veiligheid voor alles maar dit is toch wel wat overdreven vind ik.
-
- Contacteer:
Je moet je wiel warmstoken met een heteluchtbrander. Dan lossen die boutjes wel. Heb ooit mijn K1200 voorwiel met twee branders te lijf gegaan. Eentje kreeg het niet warm genoeg in de wintermaanden.
Die remschijf bouten moet je wel vervangen en inderdaad met een verfafbrandfohn heet stoken (120 graden celsius),
Dit controleer je met spuug contorle, even er op kwatten en als het meteen kookt = heet genoeg.
Niet je madammeke laten kwatten die kan heet gebakerd zijn...
Dit controleer je met spuug contorle, even er op kwatten en als het meteen kookt = heet genoeg.
Niet je madammeke laten kwatten die kan heet gebakerd zijn...
Heb betere sleutels gekocht (trox) en daarmee lukte het prima. Ze gingen los zonder te verwarmen.
Wat ik ergens een beetje onlogische vind is dat de bouten van de remklauwen niet bewerkt zijn met loctite.
Maar dit zal wel een reden hebben zeker!?
Wat ik ergens een beetje onlogische vind is dat de bouten van de remklauwen niet bewerkt zijn met loctite.
Maar dit zal wel een reden hebben zeker!?
Meestal moet je remklauwen verwijderen om je wiel te verwijderen. Dus nee geen loctite, wel een voorgeschreven aanhaal moment
R1100 = 30 Nm
Is wel zo handig dat er geen loctite opzit.. moet je bij iedere banden wissel de draad opzuiveren en nieuwe loctite aanbrengen...
R1100 = 30 Nm
Is wel zo handig dat er geen loctite opzit.. moet je bij iedere banden wissel de draad opzuiveren en nieuwe loctite aanbrengen...