R90S
Moderator: GVN
-
R90S
Hey,
ik wil een r90s aankopen heeft er iemand 1 staan die ik eens mag bekijken en die me kan zeggen op wat ik moet letten
ik woon in omgeving van gent
ik weet er 1 in nederland staan bij een handelaar in 2dehands bmw met 36.000 km voor 3800,00 euro
lijkt me toch wat riskant
alvast bedankt en veel motogroeten
mijn email philippedewilde7@hotmail.com
PrivéberichtE-mail
ik wil een r90s aankopen heeft er iemand 1 staan die ik eens mag bekijken en die me kan zeggen op wat ik moet letten
ik woon in omgeving van gent
ik weet er 1 in nederland staan bij een handelaar in 2dehands bmw met 36.000 km voor 3800,00 euro
lijkt me toch wat riskant
alvast bedankt en veel motogroeten
mijn email philippedewilde7@hotmail.com
PrivéberichtE-mail
Laatst gewijzigd door philippedewilde7 op 11 sep 2009, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: R90S
EEn 90S met zo weinig km en bij een handelaar...... en dat voor 3800 €.........da's heel verdacht, ik zou zeggen laat maar staan, daar klopt iets niet. Misschien is het gewoon een 90/6 gespoten in S-kleuren....aan het chassis en motornummer kan je dat zien natuurlijk. Tenzij de crisis er voor iets tussen zit, de prijzen van alles is toch wel wat gezakt vrees ik.
Voor de rest, een 90S moet eigenlijk in originele kleur staan want er zijn er weinigen die 'm goed kunnen herspuiten en een goed herspoten exemplaar koop je niet tegen die prijs. Waarop moet je letten: eigenlijk dezelfde punten als bij een andere boxer uit die periode.
Voor de rest, een 90S moet eigenlijk in originele kleur staan want er zijn er weinigen die 'm goed kunnen herspuiten en een goed herspoten exemplaar koop je niet tegen die prijs. Waarop moet je letten: eigenlijk dezelfde punten als bij een andere boxer uit die periode.
-
een echte 90S heeft zwarte cilinders:

ze hebben pas waarde in hun originele kleuren, het Daytona en het silberrauch

ze hebben pas waarde in hun originele kleuren, het Daytona en het silberrauch

Stefaan
K100RT'87
R1150 GSA '03

K100RT'87
R1150 GSA '03

Ik heb een R90S met koffers (grijs) staan in originele staat.
Het is mijn eerste moto en daarom wil ik hem niet verkopen tenzij er iemand een serieuse, deftige prijs wil voor betalen, die mijn hart dan kan doen breken ...
Philippe, je hebt mail.
Bartman
Het is mijn eerste moto en daarom wil ik hem niet verkopen tenzij er iemand een serieuse, deftige prijs wil voor betalen, die mijn hart dan kan doen breken ...
Philippe, je hebt mail.
Bartman

Succes!
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL

-
iedereen alvast bedankt voor de hulp
ik heb gekeken op mobile.de
maar probleem is dikwijls de afstand
ik heb gekeken op mobile.de
maar probleem is dikwijls de afstand
I like my bike!!
-
- Contacteer:
Nog een leuke link over een R100RS weliswaar.
Eventjes op site zelf rondneuzen voor juiste artikel.....kijk bij "foto's"
http://www.boxersteen.nl/index.htm
Eventjes op site zelf rondneuzen voor juiste artikel.....kijk bij "foto's"
http://www.boxersteen.nl/index.htm
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
Nee, nooit geporduceerd in rood .........enkel Daytona en Smoke Grey..........tenzij natuurlijk iemand persé tegen z'n dealer zei dat hij er persé eentje in rood moest hebben.......maar die hebben voor zover ik weet toch nooit in de catalogus gestaan en ik ben er ook vrij zeker van dat ze ooit in rood van de band zijn gekomen. Vandaar mijn "kenners" oordeel...... Als jij morgen naar een BMW dealer gaat en je wil een nieuwe pimpelgroene K1300GT met gele velgen dan zal men die voor jou ook wel bouwen hoor (als je er wat extra geld voor neertelt) maar dan zal er wel ergens een carossier aan de slag gaan om dat voor jou te her-kleuren op basis van een standaardmodel......snappie......misschien wou ooit iemand een nieuwe rode 90S en heeft een dealer 'm dat ook geleverd........wie weet.........Wat vond ik nog opmerkelijk : dat "kenners" er blijkbaar niet uitraken of er naast het Daytona Orange en het Rauchsilber
al dan niet ook metallic rode exemplaren werden geproduceerd.

Even googlen en je weet zo welke de originele kleuren van de 90S waren (zoals Animal reeds schreef); hoef je geen "kenner" voor te zijn

Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF

-
bekijk marktplaats.nl heb vorig jaar een r90s (daytona )gekocht in originele staat .
de verkoper was een eerlijk man . Maar bij een hollander bieden niet te doen .
Moet wel zeggen was een eerlijke prijs .
de verkoper was een eerlijk man . Maar bij een hollander bieden niet te doen .
Moet wel zeggen was een eerlijke prijs .
OPEN SEVEN DAYS A WEEK , AND WEEKENS TOO
K1200GT beweert dat de R100CS niet zo zeldzaam is. Probeer er maar een te vinden. Van de R90S rolden er tussen 1973 en 1977 17465 stuks van de band. De R100CS werd gebouwd van 1980 tot 1984 in een beperkte oplage van slechts 4038 exemplaren. Eén ervan brachten wij vanuit Nederland naar belgië (komt na ongeveer 40 seconden in beeld):
http://www.youtube.com/watch?v=d0LAbyIbQDg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=d0LAbyIbQDg" onclick="window.open(this.href);return false;
Gelijk heb je natuurlijk. De CS is stukken zeldzamer maaaaaaaaaar ......... minder gezocht en dus een 90S ligt beter in de markt. Misschien verandert dat ooit, maar misschien ook niet.......de 90S heeft blijkbaar iets wat weinig andere motoren hebben......en dat was al zo van bij z'n geboorte..........vraag me niet wat het is ........maar zo gaat het op de markt, zeldzaamheid en waarde zijn niet altijd met elkaar verbonden. Ik heb hier nog altijd een K1 staan, kostte indertijd (18 jaar geleden dus meer dan 15000€, reken dat maar eens om naar de huidige waarde), toen ongeveer het dubbele van een GS bvb ..........er zijn er ook veel minder van gebouwd..........maar momenteel krijg je van een GS meer dan van een K1......wie verklaart dat ??? Vraag en aanbod zeker......door loose-fur » 16/01/10 11:26
K1200GT beweert dat de R100CS niet zo zeldzaam is. Probeer er maar een te vinden. Van de R90S rolden er tussen 1973 en 1977 17465 stuks van de band. De R100CS werd gebouwd van 1980 tot 1984 in een beperkte oplage van slechts 4038 exemplaren.
Foutje; bedoelde inderdaad "gezocht"... de 100CS heeft (vooralsnog?) niet de reputatie/populariteit van de 90S, wat zich inderdaad ook in de gangbare (vraag)prijzen vertaalt.loose-fur schreef:K1200GT beweert dat de R100CS niet zo zeldzaam is. Probeer er maar een te vinden. Van de R90S rolden er tussen 1973 en 1977 17465 stuks van de band. De R100CS werd gebouwd van 1980 tot 1984 in een beperkte oplage van slechts 4038 exemplaren. Eén ervan brachten wij vanuit Nederland naar belgië (komt na ongeveer 40 seconden in beeld):
Het is inderdaad ook zonde hoe weinig echt origele modellen overblijven...

Ik dacht ook dat de K1 ooit zo'n status ging krijgen, en ik denk dat nu al 8 jaar, toen kocht ik m'n eerste k1 en sedert die dag zijn de prijzen maar blijven dalen. Na 5 jaar verkocht ik m'n rode k1 en kocht er toen eentje met slechts 12000 km die ik minder betaalde dan m'n eerste met 70.000 km.......en ik denk niet dat ik die nu met winst zou kunnen verkopen .......de 100CS heeft (vooralsnog?) niet de reputatie/populariteit van de 90S, wat zich inderdaad ook in de gangbare (vraag)prijzen vertaalt.
Maar ja, ik vind 'm ook mooi om naar te kijken, dus staat ie in de garage naast de andere.
mooi om naar te kijken en in de garageanimal schreef: Maar ja, ik vind 'm ook mooi om naar te kijken, dus staat ie in de garage naast de andere.

ik vind mijne CBR600rr ook mooi om naar te kijken maar in de garage is het te koud.
't vollek va Gùùk red ùùk........
Hey Animal
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik ben nog maar 2 keer echt verliefd geweest op moto's. Den eerste keer op een R90s die ik dan ook heb gekocht. Jaren Europa mee rondgetoerd. Onverslijtbaar. Tenslotte stilgezet omdat ik toch nog eens met iets anders wilde rijden. Dan een paar jaar met een Suzuki GSXR rondgereden.
Dan kreeg ik van Bornem bericht om naar hun nieuwe K1 te mogen kijken. Opnieuw verliefd. Daarna ook gekocht.
Nu staan deze 2 bijoukes broederlijk naast elkaar in een verwarmde kelder. Voor de K1 wordt niet genoeg geboden, voor de R90s vraag ik teveel (zie boven). Ze moeten echter geen van beiden weg.
Met de K1 rij ik momenteel nog rond, samen met een R1100s.
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik ben nog maar 2 keer echt verliefd geweest op moto's. Den eerste keer op een R90s die ik dan ook heb gekocht. Jaren Europa mee rondgetoerd. Onverslijtbaar. Tenslotte stilgezet omdat ik toch nog eens met iets anders wilde rijden. Dan een paar jaar met een Suzuki GSXR rondgereden.
Dan kreeg ik van Bornem bericht om naar hun nieuwe K1 te mogen kijken. Opnieuw verliefd. Daarna ook gekocht.
Nu staan deze 2 bijoukes broederlijk naast elkaar in een verwarmde kelder. Voor de K1 wordt niet genoeg geboden, voor de R90s vraag ik teveel (zie boven). Ze moeten echter geen van beiden weg.
Met de K1 rij ik momenteel nog rond, samen met een R1100s.
de 90s is verkocht, ik hoop dat de nieuwe eigenaar er veel plezier mag aan belevenden tyten schreef:Ik heb een originele zilver-grijze 90s staan, die mag eventueel weg bij een redelijk bod (ongeveer 4.500)
den tyten
Road King
Proficiat den Tyten met je verkoop. Ik ga de mijne toch nog wat houden. Hij staat niet in de weg, drinkt en eet niet...
Proficat 3sche met je "nieuwe" aanwinst. Hopelijk veel rijplezier. Als je ooit eens niet weet waar naartoe mag je altijd eens binnenspringen dan kunnen we effe babbelen over 90'sen.
Bartman
Proficat 3sche met je "nieuwe" aanwinst. Hopelijk veel rijplezier. Als je ooit eens niet weet waar naartoe mag je altijd eens binnenspringen dan kunnen we effe babbelen over 90'sen.
Bartman