BMW syst VI
Moderator: GVN
-
rodenburg
Re: BMW syst VI
De VI vind ik superstil en inderdaad de ventilatie is zeer goed,
vraag me af wat dat ga geven als het wat kouder word, want zomer of winter
normaal rij ik altijd met open ventilatie.
vraag me af wat dat ga geven als het wat kouder word, want zomer of winter
normaal rij ik altijd met open ventilatie.
-
props-n-blades
Gisteren nog eens in de regen gereden: mijn System VI is zo lek als een zeef !!!
Na 5 min. staat de rand onder het vizier al vol water. dan loopt het naar beneden en in geen tijd is het kinstuk helemaal nat.
Heb hem thuis eens besproeid om uit te zoeken waar het water binnen komt maar ik kan niks zien.
Bij mijn andere helmen kon ik altijd het visier aanspannen of wat verstellen maar bij deze kan dat niet, dus éénmaal lek, altijd lek !
Na 5 min. staat de rand onder het vizier al vol water. dan loopt het naar beneden en in geen tijd is het kinstuk helemaal nat.
Heb hem thuis eens besproeid om uit te zoeken waar het water binnen komt maar ik kan niks zien.
Bij mijn andere helmen kon ik altijd het visier aanspannen of wat verstellen maar bij deze kan dat niet, dus éénmaal lek, altijd lek !
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
hallo
betreffende het binnenregenen, helm goed toedoen kan helpen, jaja niet lachen
je moet de systeem 6 eens goed bekijken,
vizier dicht doen
en wat zie je ??
dat het vizier niet perfect aansluit ook al is het dicht,
je moet bovenaan het vizier nog een duwdje bijgeven zodat dat laatste half mm ook dichtgaat,
zou moeten beteren na een tijdje in gebruik te zijn.
Dit wist mijn dealer te vertellen.
groeten
betreffende het binnenregenen, helm goed toedoen kan helpen, jaja niet lachen
vizier dicht doen
en wat zie je ??
je moet bovenaan het vizier nog een duwdje bijgeven zodat dat laatste half mm ook dichtgaat,
groeten
Onze dealer wist te vertellen dat dit een fabricagefout is, bij schubert zou het probleem gekend zijn maar weten nog niet hoe dit komt en hoe dit op te lossen valt.
Een garantie formulier ter vervanging van de helm is ondertussen al getekend.
Een helm van ± 500€ waarbij deze eerst nog een half jaar moet roderen
........ik vind dit niet normaal.
Onze dealer vroeg wel hoe wij het vizier dichtdeden.............
nu vind ik persoonlijk dat voor deze prijs het vizier moet sluiten in eender welke omstandigheden en op eender welke manier.
Al de nieuwe helmen in de winkel toonde ook dit mankement en steeds aan de linkerzijde, waarbij opvalt dat het kliksysteem waarin het vizier in vast geklikt zit niet volledig doorklikt.
Grts pat
Een garantie formulier ter vervanging van de helm is ondertussen al getekend.
Een helm van ± 500€ waarbij deze eerst nog een half jaar moet roderen
Onze dealer vroeg wel hoe wij het vizier dichtdeden.............
Al de nieuwe helmen in de winkel toonde ook dit mankement en steeds aan de linkerzijde, waarbij opvalt dat het kliksysteem waarin het vizier in vast geklikt zit niet volledig doorklikt.
Grts pat
Ik wéét wie uw dealer ispat schreef:Onze dealer vroeg wel hoe wij het vizier dichtdeden.............
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Verleden woensdag ritje gaan doen in de Eifel, bij het terugkomen op de E313 stop moeten inlassen op de parking van Tessenderlo. Gelukkig had ik oordoppen bij. Bij snelheden van +- 125 km/h gewoon niet te doen. Een gebulder in mijn rechteroor dat het niet mooi is.Vanguard schreef:Vandaag nieuwe helm gaan af halen. Twijfelde in eerste instantie tussen de Nolan 103 en de System VI.
Heb de beide op mijne kop gehad en de Nolan 103 paste mij toch beter.
Bij het naar huis rijden viel me op dat hij nog stiller is als mijne vorige, de 101. En die was al veel stiller als de Shuberth 1.
Als ik met men platte hand op de rechterzijde van de helm druk is het aanzienlijk minder.
Morgen eens naar de verkoper van de helm terug rijden, eens horen dat dat niet bij te regelen is!
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Zijn de problemen met de Systeem VI nu al opgelost?
Ik ben aan een nieuwe helm toe en de systeem VI staat (voorlopig) als eerste op mijn lijst.
Ik ben aan een nieuwe helm toe en de systeem VI staat (voorlopig) als eerste op mijn lijst.
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
-
frederik
Een samenvatting van de problemen met de sysVI :
-
-
-
props-n-blades
Mijn dealer heeft 3 maand geleden een nieuw vizier besteld maar ik heb nog niks gezien.
Ondertussen blijft het binnenregenen natuurlijk (al een geluk dat ik niet alleen in de regen rij
).
Over een eventuele omruiling in garantie heeft mijn dealer nog niets gezegd (en zeker niet toegegeven dat het een algemeen probleem is...).
Ondertussen blijft het binnenregenen natuurlijk (al een geluk dat ik niet alleen in de regen rij
Over een eventuele omruiling in garantie heeft mijn dealer nog niets gezegd (en zeker niet toegegeven dat het een algemeen probleem is...).
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
-
frederik
Aanvullen aubfrederik schreef:Een samenvatting van de problemen met de sysVI :
- het regent tot in de hem (oplossing ? nieuw vizier)
-
Frederik
-
frederik
Een algemeen probleem toegeven is bij de BMW dealers meestal niet hun sterkste kan (er zijn natuurlijk uitzonderingen).props-n-blades schreef:Mijn dealer heeft 3 maand geleden een nieuw vizier besteld maar ik heb nog niks gezien.
Ondertussen blijft het binnenregenen natuurlijk (al een geluk dat ik niet alleen in de regen rij).
-
rodenburg
Nog steeds heel tevreden over de helm. Ik heb geen last v/d regen
en klik onmiddellijk mooi dicht.
Gaat ook gemakkelijk terug open zelfs met handschoenen (wat bij de shuberth 3 moeilijker ging)
en klik onmiddellijk mooi dicht.
Gaat ook gemakkelijk terug open zelfs met handschoenen (wat bij de shuberth 3 moeilijker ging)
-
Motorista7
Dat is wat onze dealer ook over dit "probleem" vertelde. Hij toonde hoe het vizier gesloten wordt:grandru schreef:betreffende het binnenregenen, helm goed toedoen kan helpen, jaja niet lachen
vizier dicht doen
en wat zie je ??
1) Als je het naar beneden doet (zonder meer) blijft er een kleine "opening" - bedoeld voor luchtcirculatie.
2) Als je dan nog eens heel goed klikt, sluit het vizier helemaal, zonder enige opening te laten.
De eerste sluitpositie -met nog een kleine opening voor luchtcirculatie- kan je vergelijken met de "city"stand bij de Shuberth 2.
Lijkt wel of niet alle dealers op de hoogte zijn van het systeem
R1200R
Motorista7 schreef:Dat is wat onze dealer ook over dit "probleem" vertelde. Hij toonde hoe het vizier gesloten wordt:
1) Als je het naar beneden doet (zonder meer) blijft er een kleine "opening" - bedoeld voor luchtcirculatie.
2) Als je dan nog eens heel goed klikt, sluit het vizier helemaal, zonder enige opening te laten.
De eerste sluitpositie -met nog een kleine opening voor luchtcirculatie- kan je vergelijken met de "city"stand bij de Shuberth 2.
Lijkt wel of niet alle dealers op de hoogte zijn van het systeemDus helemaal geen probleem...
geloof ik niet, want enkel de linkerzijde sluit slecht
Heb ik ook vastgesteld bij andere helmen in de winkel, en de mijne had het ook.pat schreef:Al de nieuwe helmen in de winkel toonde ook dit mankement en steeds aan de linkerzijde, waarbij opvalt dat het kliksysteem waarin het vizier in vast geklikt zit niet volledig doorklikt.
Bij het verwijderen van het scherm stelde ik vast dat de laatste pin aan de linkerzijde van de helm langer was dan de laatste pin aan de rechterzijde waardoor ik veronderstelde dat dit de oorzaak was van het slecht sluiten van het scherm want het scherm wou aan de linkerzijde net niet dichtklappen en sprong iets terug omhoog. Daarna heb ik de pin aan de linkerzijde wat afgevijldt met een nagelvijl tot die dezelfde lengte had als de pin van rechterzijde en ik ben tevreden van het resultaat.

"Don't Shoot Me" als het bij anderen anders is
grtz,
kris
Laatst gewijzigd door Kris adv op 08 sep 2009, 07:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
frederik
Platte vis, we zijn onder de indruk.
Frederik
Frederik
-
frederik
frederik schreef:Aanvullen aubfrederik schreef:Een samenvatting van de problemen met de sysVI :
- het regent tot in de hem (oplossing ? nieuw vizier)
- help, mijn helm van meer dan 500 euro sluit niet ! (oplossing ! Het nagelvijltje van de vrouw even erbij halen en de instrukties van platte vis volgen) Wij hopen dat op de versie VI.2 dat al door BMW zal uitgevoerd zijn)
-
Frederik
-
frederik
Een kleine compensatie voor de in NL veel duurdere motoren !moh_fan schreef:albatros schreef:BMW VI € 597
....of toch ongeveer![]()
Hier in NL kost de 6 zo'n €80 minder...
De mijne is in bestelling.![]()
ben ik niet van de slimstefrederik schreef:Platte vis, we zijn onder de indruk.
Frederik
grtz,
kris
-
props-n-blades
@ platte vis.
Dit had ik bij mij nog niet gezien maar inderdaad, hij sluit moeilijker aan de linkse kant (ga ik vanavond eens checken).
Als je het kinstuk omhoog klapt wanneer het visier open staat wordt dit automatisch gesloten maar aan de linkse kant blijft het altijd op een kier staan. Dan moet je het met de hand helemaal dicht duwen.
Ik denk wel niet dat dit de oorzaak is van het binnenregen (bij mij regent het langs de rechtse kant eerst binnen).
Wat ik wel ondervonden heb is dat het lipje om het vizier vast te houden aan de linker kant niet goed op z'n plaats komt wanneer je het visier in de houder klikt. De driehoekige uitsparing is links iets kleiner denk ik. Ik heb ze wel niet groter gemaakt om zeker geen speling te krijgen want dan is het zeker omzeep. Wel kan je langs de onderkant het lipje wat verder duwen zodat het op z'n plaats komt wanneer je het visier erin klikt (met een fijne schroevendraaier of zo).
Dit had ik bij mij nog niet gezien maar inderdaad, hij sluit moeilijker aan de linkse kant (ga ik vanavond eens checken).
Als je het kinstuk omhoog klapt wanneer het visier open staat wordt dit automatisch gesloten maar aan de linkse kant blijft het altijd op een kier staan. Dan moet je het met de hand helemaal dicht duwen.
Ik denk wel niet dat dit de oorzaak is van het binnenregen (bij mij regent het langs de rechtse kant eerst binnen).
Wat ik wel ondervonden heb is dat het lipje om het vizier vast te houden aan de linker kant niet goed op z'n plaats komt wanneer je het visier in de houder klikt. De driehoekige uitsparing is links iets kleiner denk ik. Ik heb ze wel niet groter gemaakt om zeker geen speling te krijgen want dan is het zeker omzeep. Wel kan je langs de onderkant het lipje wat verder duwen zodat het op z'n plaats komt wanneer je het visier erin klikt (met een fijne schroevendraaier of zo).
Laatst gewijzigd door props-n-blades op 10 sep 2009, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
betaburned
Rij sinds een 3tal maanden met de SYS VI (en heb ook met alle vorige systemhelm types gereden). Had ook eens voor aankoop VI de schuberth gepast, maar deze beviel / paste mij beter.
Heb ook hetzelfde probleem ivm de sluiting vh vizier (linkse zijde). Het vizier sluit niet 100% tenzij je bovenaan links het vizier een duwtje bijgeeft. Dan pas klikt bij mij - zoals goed aangegeven voor platte vis - het zijscharnier/systeem zich 100% op zijn plaats. Geen probleem als het niet regent, merk ook weinig impact op lawaai of luchttoevoer. Als het echter regent is het effectief noodzakelijk dat je het op zijn plaats duwt of de regen sijpelt binnen. Je hoeft niet echt hard te duwen, eerder even aanduwen tot je het hoort/voelt klikken.
Ik heb daarnaast wel een bizarre lucht-intake links onderaan ter hoogte van de achterzijde van de kin naar de kaak toe (maar niet rechts). In de zomer geen probleem, want verkoelend, maar bij een buitentemperatuur van minder dan 5° al dan niet in combinatie met langere ritten zal dat waarschijnlijk vervelend worden. Het is misschien het gevolg van de kabel van de intercom die links aan de achterzijde van de kaak de helm binnenkomt, want voor het overige kan ik niets zien/vaststellen. De turbulentie/luchtstroom intake zit daar echter een 3-4cm daarvoor ????
Het is wel zo dat de stoffen afwerking/omkasting van het kinstuk van de helm bij de VI uit twee delen bestaat. Een basisstuk dat vastzit aan de helmrand zelf (zoals bij de vorige systeemhelmen) en de vorm van een open u heeft, alsook een bijkomend middenstuk dat zich met behulp van een velcro laat opklitten en de twee uiteinden / benen van de u verbind. Je kan dit goed zien bij de afbeelding van de helm bij openstaand (zie mail frederik). Dit kan je maw korter of verder laten uitsteken/keel afschermen. Dit stuk zorgt ook voor een deel van de windafdichting. Maw hangt dit los/slecht bevestigd bv. tgv sluiten van de helm door aan dit stuk te trekken, dan zal de instroom veranderen. Bij mij verhelpt dit echter niet dit probleem van instroom langs links onder.
Voor het overige vind ik de helm best goed. Hij schijnt mij stiller dan de voorgaande, de ventilatie in de helm alsook de ventilatiestukken & bediening zijn makkelijker en efficiënter. Je hebt nu ook de zonnefilter. De grootste verbetering echter vind ik het nieuwe scharniersysteem van het kinstuk (wat echter waarschijnlijk ook leid tot het vizierprobleem). Dat zakt dichter/lager tegen de helm na opening en schijnt mij ook minder zwaar te zijn, het gevolg is dat rijden met open helm veel makkelijker gaat dan vroeger met veel minder turbulentie /druk op de nek te gevolg en dit tot hogere snelheden. Zo kan ik nu itt vroeger zonder probleem met open vizier rijden tot 120km /u, dat was voor mij (ben 1.92m) met de vorige helmen onmogelijk. Ideaal als het zeer warm is, of bij file-/stadsrijden. Voor de bescherming / veiligheid van de kin natuurlijk minder goed, maar met het voordeel van een beter zicht rondom...
Conclusie: ik vind de VI nog steeds beter dan alle voorgaande. Moesten ze het probleempje vh vizier nu ook nog oplossen - des te beter.
Heb ook hetzelfde probleem ivm de sluiting vh vizier (linkse zijde). Het vizier sluit niet 100% tenzij je bovenaan links het vizier een duwtje bijgeeft. Dan pas klikt bij mij - zoals goed aangegeven voor platte vis - het zijscharnier/systeem zich 100% op zijn plaats. Geen probleem als het niet regent, merk ook weinig impact op lawaai of luchttoevoer. Als het echter regent is het effectief noodzakelijk dat je het op zijn plaats duwt of de regen sijpelt binnen. Je hoeft niet echt hard te duwen, eerder even aanduwen tot je het hoort/voelt klikken.
Ik heb daarnaast wel een bizarre lucht-intake links onderaan ter hoogte van de achterzijde van de kin naar de kaak toe (maar niet rechts). In de zomer geen probleem, want verkoelend, maar bij een buitentemperatuur van minder dan 5° al dan niet in combinatie met langere ritten zal dat waarschijnlijk vervelend worden. Het is misschien het gevolg van de kabel van de intercom die links aan de achterzijde van de kaak de helm binnenkomt, want voor het overige kan ik niets zien/vaststellen. De turbulentie/luchtstroom intake zit daar echter een 3-4cm daarvoor ????
Het is wel zo dat de stoffen afwerking/omkasting van het kinstuk van de helm bij de VI uit twee delen bestaat. Een basisstuk dat vastzit aan de helmrand zelf (zoals bij de vorige systeemhelmen) en de vorm van een open u heeft, alsook een bijkomend middenstuk dat zich met behulp van een velcro laat opklitten en de twee uiteinden / benen van de u verbind. Je kan dit goed zien bij de afbeelding van de helm bij openstaand (zie mail frederik). Dit kan je maw korter of verder laten uitsteken/keel afschermen. Dit stuk zorgt ook voor een deel van de windafdichting. Maw hangt dit los/slecht bevestigd bv. tgv sluiten van de helm door aan dit stuk te trekken, dan zal de instroom veranderen. Bij mij verhelpt dit echter niet dit probleem van instroom langs links onder.
Voor het overige vind ik de helm best goed. Hij schijnt mij stiller dan de voorgaande, de ventilatie in de helm alsook de ventilatiestukken & bediening zijn makkelijker en efficiënter. Je hebt nu ook de zonnefilter. De grootste verbetering echter vind ik het nieuwe scharniersysteem van het kinstuk (wat echter waarschijnlijk ook leid tot het vizierprobleem). Dat zakt dichter/lager tegen de helm na opening en schijnt mij ook minder zwaar te zijn, het gevolg is dat rijden met open helm veel makkelijker gaat dan vroeger met veel minder turbulentie /druk op de nek te gevolg en dit tot hogere snelheden. Zo kan ik nu itt vroeger zonder probleem met open vizier rijden tot 120km /u, dat was voor mij (ben 1.92m) met de vorige helmen onmogelijk. Ideaal als het zeer warm is, of bij file-/stadsrijden. Voor de bescherming / veiligheid van de kin natuurlijk minder goed, maar met het voordeel van een beter zicht rondom...
Conclusie: ik vind de VI nog steeds beter dan alle voorgaande. Moesten ze het probleempje vh vizier nu ook nog oplossen - des te beter.
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
-
AdventureQ
frederik schreef:Een algemeen probleem toegeven is bij de BMW dealers meestal niet hun sterkste kan (er zijn natuurlijk uitzonderingen).props-n-blades schreef:Mijn dealer heeft 3 maand geleden een nieuw vizier besteld maar ik heb nog niks gezien.
Ondertussen blijft het binnenregenen natuurlijk (al een geluk dat ik niet alleen in de regen rij).
heeft jouw BMW helm niet gewoon een ktm allergie?
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
-
moh_fan
- Contacteer:
Grappig dat jullie dat als een probleem zien...props-n-blades schreef:Dit had ik bij mij nog niet gezien maar inderdaad, hij sluit moeilijker aan de linkse kant (ga ik vanavond eens checken).
Bij de aflevering van mijn helm werd verteld dat bij het sluiten van het vizier, deze in een soort van 'stadsverluchting' staat.
Met andere woorden, links blijft het vizier op een kier open staan.
Wil je het vizier volledig sluiten, dan is het noodzakelijk dat je het vizier, drukkende op de onderste uitsparing,
volledig naar beneden (je hoort / voelt dan ook een klik) drukt.
Als het goed is zie je dan ook het rubber en het vizier aan de bovenkant goed aansluiten.
-
props-n-blades
Het is heel simpel: het regent binnen in mijn helm, zelfs als het visier goed gesloten is ! Al de rest is bijzaak... en ik ben niet zo stom om te zeggen dat mijn helm niet waterdicht is als het vizier niet helemaal gesloten is!!!
Dus nog eens: als alle verluchting dicht is en het vizier volledig gesloten is (langs beide kanten) loopt er water binnen (en niet een paar druppeltjes op een half uur maar behoorlijk wat zodat het kinstuk na enkele kilometers doornat is)...en BMW (of mijn dealer althans) wil hier niets aan doen!
Dus nog eens: als alle verluchting dicht is en het vizier volledig gesloten is (langs beide kanten) loopt er water binnen (en niet een paar druppeltjes op een half uur maar behoorlijk wat zodat het kinstuk na enkele kilometers doornat is)...en BMW (of mijn dealer althans) wil hier niets aan doen!
-
moh_fan
- Contacteer:
Wat een klootzakkenstreek!props-n-blades schreef:...en BMW (of mijn dealer althans) wil hier niets aan doen!
Ik heb er gelukkig geen last van.
Maar mocht mij zoiets overkomen (dealeRT die niet meewerkt), dan ging ik mijn consumentenrecht elders halen!
In NL bestaat zoiets als 'de Consumentenbond'. Zij zouden de belangen van u als consument in dit geval kunnen behartigen.