Rijd nu al een tijdje rond met mijn 1200 gt. Supercontent van!
De boordcomputer die erop staat is echter een prul. Mijn verbruik is volgens de bc 15l/100km, terwijl ik maar een goeie 6l verbuik, ook de resterende fuel klopt langs geen kanten, al rijdend zie ik om de 100m mijn voorraad met 1liter zakken.... Ik lees hier op het forum commentaren die het hebben over de boordcomputer en die blijkbaar min of meer correcte informatie geeft. Kan ik mijn bc laten updaten of zoiets zodat ie wel correct werkt?
BC
Moderator: GVN
Re: BC
Heb dit ook gehad met de BC van mijn 1200RT, weliswaar niet zo extreem (op BC een dikke 8 liter terwijl in realiteit maar 'n goeie 5 liter). Een software-update tijdens een onderhoudsbeurt heeft het probleem opgelost.Sherman schreef:Rijd nu al een tijdje rond met mijn 1200 gt. Supercontent van!
De boordcomputer die erop staat is echter een prul. Mijn verbruik is volgens de bc 15l/100km, terwijl ik maar een goeie 6l verbuik, ook de resterende fuel klopt langs geen kanten, al rijdend zie ik om de 100m mijn voorraad met 1liter zakken.... Ik lees hier op het forum commentaren die het hebben over de boordcomputer en die blijkbaar min of meer correcte informatie geeft. Kan ik mijn bc laten updaten of zoiets zodat ie wel correct werkt?
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Hier van hetzelfde. Echter de BC klopt er altijd evenveel naast en de rijstijl (toerke gedaan , woon/werk) heeft hier amper invloed op. Het is dus zaak uit te proberen hoeveel de fout van uw BC is. Bij mij is het 1,5 liter of 25km. Blijkt iets te maken te hebben met een strip in de tank , om het 'level' te meten. En die strip hangt niet altijd op de juiste plaats ofzoiets.
zie ook : http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =1&t=25145
zie ook : http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =1&t=25145
-
®win
- Contacteer:
Hmmm, constant 15 l per 100 km? 
Is het geen 15 km / l ?
Ik heb iets dergelijks eerder gezien, maar dat was terug in 2004 bij mijn toenmalige K1200LT. Dat was een hardwarematig probleem dat vaker af fabriek voorkwam. Bij de nieuwe GT heb ik hier nog niet eerder van gehoord.

Is het geen 15 km / l ?
Ik heb iets dergelijks eerder gezien, maar dat was terug in 2004 bij mijn toenmalige K1200LT. Dat was een hardwarematig probleem dat vaker af fabriek voorkwam. Bij de nieuwe GT heb ik hier nog niet eerder van gehoord.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Trouwens het gem. verbruik kan je terug op nul zetten (nieuwe meting starten m.a.w.) . Druk enkele malen op het 'info' knopje tot het gem. verbruik op het scherm staat. Vervolgens hou je het knopje ingedrukt tot teller weer op 0 springt.
Een tijdje terug had ik ook (eenmalig) een verbruik van 15 liter , dat nergens op sloeg. Gereset en toen verscheen weer de normale 5,7 l/100km terwijl mijn verbruik iets van een 6,3 is. Soms is de BC een beetje

Een tijdje terug had ik ook (eenmalig) een verbruik van 15 liter , dat nergens op sloeg. Gereset en toen verscheen weer de normale 5,7 l/100km terwijl mijn verbruik iets van een 6,3 is. Soms is de BC een beetje
Had hetzelfde probleem... gereset door dealer tijdens onderhoud en sindsdien alles OK... zo simpel is dat 
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL