lichten 1200RT
Moderator: GVN
-
patrickvandenbranden
lichten 1200RT
Ik heb steeds Piaa extreme white bulbs lampen gestoken ipv de originele van BMW. Wat me wel opvalt is dat deze niet lang meegaan en gezien hun toch niet geringe kostprijs 49.95<€ bij Moto2000 is mijn vraag: zijn er beter lampen doch met dezelfde lichtopbrengst.
Groeten
Pat Beemer
Groeten
Pat Beemer
Groeten
Patrick Beemer
Patrick Beemer
-
®win
- Contacteer:
Re: lichten 1200RT
xenon. Is er tegenwoordig al heel goedkoop:
http://www.verlichtingkopen.nl/catalog/ ... cts_id=169
Halogeen met hogere lichtopbrengst is doorgaans met dunner filament = kortere levensduur.
http://www.verlichtingkopen.nl/catalog/ ... cts_id=169
Halogeen met hogere lichtopbrengst is doorgaans met dunner filament = kortere levensduur.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
-
patrickvandenbranden
dat heb ik inderdaad al vastgesteld maar wie kan dat plaatsen, moet er veel voor gedemonteerd worden, kan nadien dit verwijderd worden, waar wordt dat besteld en wat kost het voor beide dimlichten. Het grootlicht zou ik gewoon laten. Veel vragen, misschien is er een technische knobbel die ik eens kan bellen, zal veel vragen oplossen. Ik ben te beriekn op 03/8305514 of 0485/289650.
Thanks a lot
den beemer met één licht
Thanks a lot
den beemer met één licht
Groeten
Patrick Beemer
Patrick Beemer
-
moh_fan
- Contacteer:
Plaatsen kunt u i.p. gewoon zelf.
De sets zijn 'idiot-proof'. Het past maar op één enkele manier. Het is gewoon onmogelijk om dat spul verkeerd aan te sluiten.
Eénmaal gemonteerd, kun je, bijv. bij verkoop, het spul weer netjes verwijderen en de moto weer in originele staat brengen.
De set kan dan evt. weer in een nieuwe moto ingebouwd worden, mits dezelfde lampfittingen natuurlijk.
Lange tijd had ik een soort van handleiding op het net staan... Nu verkort, zonder tekst, vindt je HIER.
Sets zijn overal te koop. Prijs- / kwaliteitsverhouding bepaalt u zelf.
De sets zijn 'idiot-proof'. Het past maar op één enkele manier. Het is gewoon onmogelijk om dat spul verkeerd aan te sluiten.
Eénmaal gemonteerd, kun je, bijv. bij verkoop, het spul weer netjes verwijderen en de moto weer in originele staat brengen.
De set kan dan evt. weer in een nieuwe moto ingebouwd worden, mits dezelfde lampfittingen natuurlijk.
Lange tijd had ik een soort van handleiding op het net staan... Nu verkort, zonder tekst, vindt je HIER.
Sets zijn overal te koop. Prijs- / kwaliteitsverhouding bepaalt u zelf.
-
patrickvandenbranden
Welke xenon lampen zijn het best geschikt voor de RT 1200. Merk, prijs en waar te krijgen?
ik heb een originele radio en intercom(binnenkort). Geeft dat problemen en werkt canbussysteem normaal?
ik heb een originele radio en intercom(binnenkort). Geeft dat problemen en werkt canbussysteem normaal?
Groeten
Patrick Beemer
Patrick Beemer
-
frederik
Koop anders gewone h7 in de locale supermarkt. 2,5 euro of zoiets ? In action zijn ze nog goedkoper (in een setdoosje).
Met je twee lichten nu op de 1200rt ben je eigenlijk genoeg gezien en zien in het donker doe je ook al meer dan voldoende.
F
Met je twee lichten nu op de 1200rt ben je eigenlijk genoeg gezien en zien in het donker doe je ook al meer dan voldoende.
F
Vind ik ook en je zal er minder snel andere weggebruikers mee hinderen.
Gaby
Gaby
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
-
moh_fan
- Contacteer:
Je hebt een set met twee lampen nodig, dus loop de eerste de beste auto-shop binnen en laat daar je licht eens schijnenpatrickvandenbranden schreef:Welke xenon lampen zijn het best geschikt voor de RT 1200. Merk, prijs en waar te krijgen?
Kies een set met kleine, ballasten zoals bijv. de Pro line kit van Pilot heeft.
CanBus hoeft tegenwoordig geen probleem meer te zijn. Zelf heb ik nog niet één keer een storing gehad.
Waar je wel terdege rekening mee moet houden, is dat de hoogfrequente spanning voor storing op je radio kan zorgen.
Er is hier op 't forum al enkele malen verslag over gedaan.
-
bikeropa
Gingen bij jullie de koplampen ook zo snel kapot??
Bij mij branden ze na een jaar en ong. 15.000km door, nu na 2.5 jaar moet ik de 4e lamp gaan steken, de laatse waren, op aanraden van BMW, HD lampen, dus extra sterk.
Maakt geeen dro^%$# uit. Ook ik raakt het een beetje beu, bij al mijn vorige motoren heb ik nooit last gehad van kapotte lampen.
Bij montage van Xenon lampen raakt dan de bnoortcomputer niet van slag?
Bij mij branden ze na een jaar en ong. 15.000km door, nu na 2.5 jaar moet ik de 4e lamp gaan steken, de laatse waren, op aanraden van BMW, HD lampen, dus extra sterk.
Maakt geeen dro^%$# uit. Ook ik raakt het een beetje beu, bij al mijn vorige motoren heb ik nooit last gehad van kapotte lampen.
Beter een bike onder je kont dan 10 op een plaatje
-
frederik
Het slechtste wat je kan doen is weer bmw lampen gaan kopen. Die kosten 12-15 euro per lamp en zijn in geen tijd stuk.bikeropa schreef:Gingen bij jullie de koplampen ook zo snel kapot??
HD bedoel je daar harley lampen mee ?
-
®win
- Contacteer:
HD = heavy duty
Groet,
Erwin
Erwin
-
frederik
Staat die HD op de lamp zelf ?®win schreef:HD = heavy duty
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Afgelopen week heb ik gemerkt dat er bij mij ook een lamp stuk is, na net geen 18.000Km.
Ik koop mij wel ergens een goedkoop H7-lampje en ga dit zelf vervangen, hopelijk gaat deze wat langer mee dan de originele
Houdoe
Afgelopen week heb ik gemerkt dat er bij mij ook een lamp stuk is, na net geen 18.000Km.
Ik koop mij wel ergens een goedkoop H7-lampje en ga dit zelf vervangen, hopelijk gaat deze wat langer mee dan de originele
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
-
frederik
Mijn ervaring is dat het tweede lampje het meestal nooit veel langer gaat uithouden. Vervang dus best de twee lampen. Het bijkomende voordeel is dat je dan zeker dezelfde lichtsterkte hebt.pvde schreef:Yep,
Ik koop mij wel ergens een goedkoop H7-lampje en ga dit zelf vervangen, hopelijk gaat deze wat langer mee dan de originele![]()
Houdoe
Let op, 't is prutsen voor de lampen erin te krijgen !
Mvg,
F
-
moh_fan
- Contacteer:
Neebikeropa schreef:Bij montage van Xenon lampen raakt dan de bnoortcomputer niet van slag?
-
pirre105
- Contacteer:
Op mijn RT van 2007 en 32.000Km. heeft ook de lamp ook al de twee keer de geest gegeven.
Eerste maal bij dealer laten vervangen. Kostprijs lamp 14,00 euro + 3VT 14,41 euro of totaalprijs 28,41 euro.
Heb nu al zelf geprobeerd doch krijg het niet open (heb normale handen en geen kolenscheppen). Iemand een trukje?
Eerste maal bij dealer laten vervangen. Kostprijs lamp 14,00 euro + 3VT 14,41 euro of totaalprijs 28,41 euro.
Heb nu al zelf geprobeerd doch krijg het niet open (heb normale handen en geen kolenscheppen). Iemand een trukje?
Ik hou van Lut en mijn GSA.
Xenon-lichten zijn so-wie-so het beste wat betreft lichtopbrengst. Sinds ik deze lichten gemonteerd heb op de 1200rt, merk ik toch dat ik veel beter gezien wordt als vroeger. Persoonlijk vind ik dit belangrijker dat zelf zien.patrickvandenbranden schreef:Welke xenon lampen zijn het best geschikt voor de RT 1200. Merk, prijs en waar te krijgen?
De montage is, zoals hier reeds is gemeld, niet moeilijk en in feite kun je der niks aan misdoen. Als het dan toch niet juist is, branden de lichten niet en moet je het maar anders doen.
Waar je inderdaad wel rekening moet mee houden is de storing op je radio. Ik heb daar al uren aan versleten om dit toch maar goed te krijgen. Ik heb van alles geprobeerd, tiental keer de motor uit elkaar gehaald om het dan eens op een andere manier te proberen. Tenslotte gaat het om een accesoire van 1500€ die je plots niet meer kan gebruiken (radio) en dat je reeds gewoon was.
Mijn conclusies zijn op dit ogenblik de volgende: steek eerst de xenon-lampen een aantal maanden in je auto, haal ze er dan uit en steek deze in je motor en je zal terug radio kunnen beluisteren. Het blijkt immers dat deze trasfo's te veel storingen geven op je antenne als deze nieuwe zijn. Na een tijd verminderen echter deze storingen als ze een tijd gebruikt geweest zijn. Raar maar waar. Dit uit eigen ervaring. Laat je niet wijs maken om deze transfo's in zilverpapier te wikkelen of dergelijke toestanden, dit helpt niet.
Steek dus voor de winter xenon's in je auto en volgende zomer kunnen ze in de motor. An je familienaam te zien ben je precies uit mijn streek. Je bent dus steeds welkom om er eens over tr praten.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
-
frederik
'tja 28 euro voor een lamp ... en dan is er nog maar één vervangen !pirre105 schreef:Op mijn RT van 2007 en 32.000Km. heeft ook de lamp ook al de twee keer de geest gegeven.
Rechts kun je het gemakkelijkst de lamp vervangen. Begin dus met deze kamt, links is nl. nog moeilijker.
Dus een draai aan het beschermingsdeksel, fiche eraf trekken, met de twee vinger (of een klein stukje gereedschap) de twee pinnekes lossen, en dan valt de lamp eruit. Proficiat het gemakkelijkste is achter de rug. En nu komt het !!
Voor de montage is het nl. veel moeilijker (tenzij je van die smalle handen hebt). Lamp erin en deze moet er juist in gezet worden én de twee klipt moet je terug zetten zonder dat de lamp terug zich verzet, en juist daar zit de moeilijkheid. Vraag iemand in huis dat ze willen kijken naar de koplamp om te zien of alles, de lamp dus, mooi op zijn plaats blijft zitten, anders zitten die klips eindelijk vast en zit die verdomde lamp weer scheef en dan kan je herbeginnen. Als dat lukt probeer dan pas de linker kant.
En vooral rustig blijven en voorzie vooral de nodige tijd vooral de eerste keer. En ja, maak dat je voldoende licht hebt om te zien waar je mee bezig bent.
Als je klaar bent, heb je voor twee keer 2,5 euro of 5 euro je lampen vervangen. Ja ik weet het die lampen kun je goedkoper vinden dan 2,5 euro.
Tip : Gezien die lampen constant moeten vervangen worden, koop je beter een aantal dezelfde lampen. Zo blijf je bij lampen met dezelfde lichtdensiteit en kleur.
Veel plezier.
PS iemand een idee wat de heavy deaty h7 kosten ?
Frederik
Op mijn vorige moto (1150RT) op 80000 km welgeteld 1 lampje een lampje moeten vervangen.
Nu, op mijn 1200RT op minder dan 30000 km al vier stuks... Heb er nu gewoon de huismerk-lampjes van Auto5 inzitten, en die doen het precies nog 't best van al...
Nu, op mijn 1200RT op minder dan 30000 km al vier stuks... Heb er nu gewoon de huismerk-lampjes van Auto5 inzitten, en die doen het precies nog 't best van al...
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Hallo Beemers,
Hier moto sinds 1 septemberin het bezit en deze week was er ook al een lamp defekt heb een half uurtje liggen worstellen voor deze er eerst uit te kijgen en dan de nieuwe lamp terug op zijn plaats te steken.
Heb gewoon bij een autoparts zaak in de buurt eentje weesten kopen van het merk Osram was alles wat er op stond.
Groeten Andy.
Hier moto sinds 1 septemberin het bezit en deze week was er ook al een lamp defekt heb een half uurtje liggen worstellen voor deze er eerst uit te kijgen en dan de nieuwe lamp terug op zijn plaats te steken.
Heb gewoon bij een autoparts zaak in de buurt eentje weesten kopen van het merk Osram was alles wat er op stond.
Groeten Andy.
Hij
Yamaha Vmax 2005 , Honda VFR 800 Vtec 2009 , Vanaf 01/09/09 BMW R1200RT Silver
Riding an R1100 RT and an R1200 RT back to back is an eye opener.
-=Lid BMW MC VL=-
Zij
Suzuki Bandit 650 S
Yamaha Vmax 2005 , Honda VFR 800 Vtec 2009 , Vanaf 01/09/09 BMW R1200RT Silver
Riding an R1100 RT and an R1200 RT back to back is an eye opener.
-=Lid BMW MC VL=-
Zij
Suzuki Bandit 650 S
-
Herman1200RT
Voor het vervangen van de lampen demonteer ik eerst de zijpanelen. Je kan dan veel beter bij de lampen en je ziet tenminste waaraan je aan't prullen bent.pirre105 schreef:
Op mijn RT van 2007 en 32.000Km. heeft ook de lamp ook al de twee keer de geest gegeven.
Herman
-
de Ron
zijpanelen eraf is inderdaad makkelijker werken, wel rampzalig dat je een halve moto moet afbreken om een lampje te vervangen .... 
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !