Sinds een paar dagen heb ik het volgende probleem. Het controlelampje van het remlicht gaat op de meest onverwachte moment branden. Dit duurt slechts enkele seconden. Voor zover ik het kan nagaan enkel als ik gas geef en dan nog meestal bij hoge snelheid: > 110 km/u. Zeer merkwaardig!!?? Alhoewel dit niet echt de regel is. Heel soms gebeurt het ook bij lagere snelheden. Het lampje van het remlicht, dat nochthans vrij recent is vervangen en bij oppervlakkige visuele controle niet defect is, is voor alle zekerheid vervangen. Toch blijft het probleem bestaan.
Mijn motor is een K75 bouwjaar 1993.
Heeft er iemand een idee(tje) waar ik zou kunnen zoeken, voor ik heel mijn motor uit elkaar vijs?
Bij voorbaat dank voor de morele en technische steun!
Controlelicht achterrem
Moderator: GVN
-
Renaat Vanmeert
Re: Controlelicht achterrem
slecht contact van het lampje met de fitting of iets in die geest.
Die "sensor" kijkt wat de stroom sterkte is door het lampje, cq wat de weerstand is van het circuit.
En is ie wat hoog of zit er een "af en toe" storing in. Dan zal je e.e.a. even moeten nalopen..
Die "sensor" kijkt wat de stroom sterkte is door het lampje, cq wat de weerstand is van het circuit.
En is ie wat hoog of zit er een "af en toe" storing in. Dan zal je e.e.a. even moeten nalopen..
Re: Controlelicht achterrem
Controleer het remoliepeil van de beide remmen ook eens.
Wat je zelf doet, doe je meestal zelf ...