één gelukkige belg, één 1150 rt binnenkort .

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
beemer-san

één gelukkige belg, één 1150 rt binnenkort .

Bericht door beemer-san »

:grin:

vanaf deze middag heb ik het zelfgekozen genoegen om gedurende een week met een 1150 rt te kunnen rondbollen als test, vooraleer een beslissing te nemen en mijn 850rt over te laten.
mijn "nieuwe" van 2003 heeft 24000km op de teller, eerste eigenaar, en ziet er echt piekfijn onderhouden uit!- op de uitlaatbochten is geen spatje te vinden, idem op de knaldemper achteraan.
velgen en remschijven, okee, en niet ingegroefd.
sturen doet ie mooi zuiver naar mijn gevoel
geen lakschade, 3 koffers in zwarte kunststof uitvoering van bmw.
abs, systeem2
windscherm elektrisch- geen enkel krasje op!
hydraulische koppeling en 6 bak!

heren rijders.... uw bevindingen graag!

ikzelf heb alleen deze oppmerkingen:
het elektrische ruitje "klappert" meer dan dat van op mijn rt.
ikzelf zit dichter tegen de kniebeschermers van de kuip dan mijn rt.
oliekoelerkanalen naar de grilletjes in de kuip links en rechts komen te vervallen?-maw: zijn niet aanwezig, is dit ook werkelijk zo fabriek-af?
koppeling maakt " kloenk"geluid als je de hendel trekt en lost, beetje zoals mijn 850 rt'tje...

alle reacties zijn hier meer dan welkom, zodat ik een beeld zou kunnen hebben van "kopen of niet"!
laten we het niet over de prijs hebben, dat is voor ieder persoonlijk en daar verander je met je mening zelf toch niets aan..hoe goedbedoeld ook!
ik stel jullie ervaringen en meningen heel erg op prijs, dus..... go for it!

vriendelijke groeten aan allen! :grin:
waar moet ik speciaal op letten vooraleer deze over te nemen, waar is dit type gevoelig aan, of heeft welke fouten of of.....??
ex honda 550 four, ex honda cx 500,ex honda deauville......ex 850rt
blij dat'k eindelijk met een bmw 1150 rt rij begot.....zaaalig machien!
Relax

Re: één gelukkige belg, één 1150 rt binnenkort .

Bericht door Relax »

Ik had er ook zo ééntje. Ijzersterk spul, wat mij betreft. Ik had enkel last van olieverlies via de vuldop, maar na heel wat nieuwe ringetjes, een nieuw kleppendeksel en heel wat toestanden bleek het waarschijnlijk te liggen aan vuil dat onder de bovenste ring zou komen (ik poetste euuuuuuuuuuuuh nogal weinig m'n motor) waardoor de olie onder druk een weg naar buiten vond. Voor zover ik mij herinner, geen speciale opmerkingen. O ja, op 80.000 moest ik een nieuwe, shit, hoe heet zo'n ding, bobijn? En op 110.000 de andere.
5,5 jaar, 152.000 km en was er geen auto in m'n weg gaan rijden, ik had er nog meer gehad.
Geniet ervan.
I respect your opinion. But I don't give shit.
beemer-san

dank je- genieten doe ik nu al. ik ben van die testrit vertrokken met een smile die ik met moeite mee in me'n helm kreeg! :lol:

niemand verder last gehad met al die elektronische, zoemende en gierende toestanden van het abs systeem?
groetjes!
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Het is idd een ijzersterke motor. Ik heb er zelf ook niks speciaals mee voorgehad. Eén goeie raad echter: ga zolang je met die 1150 rijdt NOOIT proefrijden met een 1200 of je gaat u sterk beklagen dat je niet ineens voor die getallen hebt gekozen. Terwijl de 1150 stuurt als een tank (vooral bij trage manoeuvres), stuurt de 1200 als en fietsje. Het redelijke gewicht van de 1150 zal heel dikwijls nog zwaarder aanvoelen, terwijl de 1200 het juist heel goed verstopt. Technisch is er zeker niks mis met de 1150 :wink:

Mijn duo was er helemaal niet tevreden over kwestie zitcomfort en dat is dan ook de reden geweest dat ik hem heb verkocht. Anders zou hij hier nu nog staan blinken :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Scoozy

Bericht door Scoozy »

Hallo,

Wel ik sluit mij volledig aan wat WimLT schrijft over het verschil tussen de 1150 en de 1200 RT,namelijk dat heeft bij mij de doorslag gegeven om voor de 1200 te kiezen was wel iets duurder maar het geld meer als waard !
Rij nu momenteel 2 weken met de Beemer en =+/-1200 km gereden en moet zeggen heb nog nooit zo een goedsturende motor gehad !

Groeten Andy.
Hij
Yamaha Vmax 2005 , Honda VFR 800 Vtec 2009 , Vanaf 01/09/09 BMW R1200RT Silver
Riding an R1100 RT and an R1200 RT back to back is an eye opener.
-=Lid BMW MC VL=-

Zij
Suzuki Bandit 650 S
Gaby

Bericht door Gaby »

Ik heb altijd gedacht dat het verschil tussen een R1100 en een R1150 veel groter was dan
tussen een R1150 en R1200 (nooit zelf kunnen vaststellen :oops: ) Geldt dat misschien
wel voor het motorgedrag maar niet voor de motor in 't geheel?
Alhoewel, ik ken iemand met een R1150GS die eens met een R1200RT in bergachtig terrein
gereden heeft en hij zei dat die RT het bijna zo goed deed als zijn GS :shock:
Gaby
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Bob

Bericht door Bob »

Gaby schreef:Ik heb altijd gedacht dat het verschil tussen een R1100 en een R1150 veel groter was dan
tussen een R1150 en R1200 (nooit zelf kunnen vaststellen :oops: )
Ik heb het wel zelf kunnen vaststellen, 'k heb ze alledrie gehad in de RT-versie. Je ziet het trouwens al aan 't uitzicht : de 1100 en de 1150 zijn wat mij betreft zéér nauw verwant, de 12RT rijdt qua rijwielgedeelte totààl anders (lees : beter) dan de 11x0RT. Ik kan bovenstaande veronderstelling dus alvast niet bijtreden.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Gaby

Bericht door Gaby »

Ik mag misschien de R1150 meer een "upgrade" van de R1100 zien en de R1200 als een nieuw ontwerp.
Dat de R1200 beter rijdt is uiteraard geen probleem, maar ze hedden er naar mijn smaak) evengoed
een minder lelijk ding van kunnen maken. Nu ja, form follows function zal ik maar denken :mrgreen:
Gaby
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Bob

Bericht door Bob »

@ Gaby : dat van die upgrade lijkt me een goeie benadering. En het uitzicht van de 12RT : toen hij uitkwam was ik er ook niet echt voor te vinden, ik was meer voor de rondere vormen van de 1100RT dan voor de strakke lijnen van de 1200RT. Na al die jaren ben ik er aan gewend geraakt en sinds ik me er vorig jaar zelf eentje aangeschaft heb ben ik er toch héél content mee :drunken:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
beemer-san

:grin:

de knoop is doorgehakt!
vanaf vandaag rij ik met een wondermooi onderhouden 1150 rt met alles op en aan.
omdat ik op mijn vorige 850 rt geen topcase had heb ik er drie jaar geleden ééntje op gemonteerd van hepcko-becker ( via de winkel van hein gericke.)
En dit tot grote voldoening, want daar kan mijn systeemhelm in zonder problemen en nog een rugzak en handschoenen en en ..., wat je absoluut niet kan zeggen van de originele bmw topcase die ik er nu bijkrijg.
helm gaat er gewoon niet in, je verliest hopen plaats met die schuin oplopende bodem en weegt als lood!
gewoon wisselen wordt de boodschap en ik krijg er nog een goed Xenonkit bovenop.

momenteel gaan ze op de 1150 een groot onderhoud en laatste nazicht uitvoeren en volgende week dinsdag kan ik er terug de baan mee op!
heerlijk! :-)

groetjes!
Gert-1967

Bericht door Gert-1967 »

Hoi Beemer-san,
als je een systeemhelm dan kan deze er wel in als je de helm in open toestand plaatst.
groejtes
2008 R 1100 RT
2005 Honda Deauville
1996 Honda Goldwing
1992 Kawazaki ZXR 750
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Gefeliciteerd met je aankoop al stond die blijkbaar al wel vast voor je onze input kende. Rijst bij mij de vraag: waarom dit topic :shock: :scratch:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Relax

Bericht door Relax »

Omdat een mens zich nu eenmaal graag bevestigd weet. En het leuk vindt zoiets te delen.

Volgens je vrouw zou jij dat zeker moeten weten...
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Volgens mij allemaal gewoon a waste of space. En in mijn geval nogal veel space :-P

Dit maakte dus geen f*ck uit :roll:
beemer-san schreef:heren rijders.... uw bevindingen graag!

Relax

Bericht door Relax »

Ach, zit je weer op een ei?

Die mens is zot van een R1150RT, heeft zichzelf al zowat overtuigd, vraagt op het forum goeie raad voor de schijn en het geweten, om dan vast te stellen dat ie noch goede, noch slechte raad wil horen, want hij koopt 'm toch. Waarna hij dit dan weer wil delen. Sue him.

TS: blij voor jou, je gaat erg genieten van dat ding. Als die andere topcase niet duur is, verkoop die BMW-koffer dan op eBay. Krijg je nog aardig wat centen voor. Ben even kwijt voor hoeveel de mijne weg ging, maar dat viel goed mee.
Plaats reactie