Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond
Een toffe rit door de Ardennen tot in Luxemburg en dan door de Duitse Eifel naar Malmedy. Het oude recept, maar met weer nieuwe wegen. Eerst langs de Kabouterkes in Achouffe en dan over de Luxemburgse Stelvio. Als je GPS herhaaldelijk aangeeft “rij x meter, dan maak een U bocht” ben je op de juiste weg. Nog even tanken in Dasburg Pont aan de grens van Luxembourg en dan over de uitstekende Duitse wegen tot in Prüm om even de toerist te spelen en het stadje te bezoeken. Terrasjes voor een koffie met eventueel een stuk (slagroom)taart zijn er genoeg. Terug gaat het over vlotte wegen tot in Malmedy. Even verpozen op een terrasje, vóór de huisweg aan te vatten.
Nu nog Sabien of Frank het goede weer laten maken en het zal weer een gezellige boel worden.
Rainer
Laatst gewijzigd door Teutoon op 14 sep 2009, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zit momenteel in Denemarken (tot 25 sept) en kan dus spijtig genoeg niet deelnemen aan de kabouterkesrit.
Ik zal ze echter begin oktober zeker en vast eens gaan rijden.
Veel succes en dat het zonneke moge schijnen.
Als ik na de rit naar een tehuis moet, ga ik eens passen hoor
Als het weer meewil, ga ik ze toch rijden. Kwestie van af te kicken van Berwang Misschien leuk voor de Tommers dat er ook voor hen een route beschikbaar is ? Als je ze me doorstuurt, zet ik ze wel even om
btw: de BMW-MotorClub-Limburg-Vlaanderen ????? Club in een club ?????
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
Als ik na de rit naar een tehuis moet, ga ik eens passen hoor
Als het weer meewil, ga ik ze toch rijden. Kwestie van af te kicken van Berwang Misschien leuk voor de Tommers dat er ook voor hen een route beschikbaar is ? Als je ze me doorstuurt, zet ik ze wel even om
btw: de BMW-MotorClub-Limburg-Vlaanderen ????? Club in een club ?????
WimLT
Bedankt met je opmerking, zal nu zeker de Nederlandse studies moeten overdoen?
De route zit in je mailbox voor de Tommers.
Rainer
btw: geen sprake van "Club in de Club" alleen een beetje creatief geweest en toch leuk om in Limburg te wonen
Allé, wie rijdt er nog deze rit, zit zelf te denken om is mee te bollen, zal m'n tweede clubrit dit jaar zijn, we moeten niet overdrijven hé
Wel afwachten wat 't weer zegt, als str#ntweer is, dan pas ik
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Teutoon schreef:Bedankt met je opmerking, zal nu zeker de Nederlandse studies moeten overdoen?
Zal wel meevallen zeker
De rit is omgezet en er valt niks speciaals te melden. Een Ardennenrit is meestal makkelijk om om te zetten daar men in mooie streken niet ingewikkeld moet doen om een toffe rit in mekaar te boksen. De Tommers zullen dus ook hun ding terugvinden op de ledenzone. Zelf heb ik de ontvlagde versie reeds in mijn Zümo staan en als de weergoden wat willen meewerken, sta ik zondag aan de start
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
Tof, kunnen we direct is van bobijnen wisellen, zien we ter plekke waar 't probleem zit
Nee, grapje, ga zaterdag nog is met m'n sleur bollen, als 't ding nog altijd z'n kuren heeft wacht ik liever met zo'n toerke doen, m'n deelname is dus verre van zeker
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Moet je voorbij of vanuit Hasselt naar het vertrekpunt?
Naar intussen reeds goede gewoonte komen we samen aan het Shell tankstation bij de Carrefour aan de Kuringersteenweg-Herkenrodesingel in Hasselt.
Om 9u00 gaat het linker voetje naar beneden op het pedaaltje om vervolgens de energie die door het benzine-luchtmengsel werd opwekt over te brengen naar het achterwiel dat het geheel vervolgens in de richting van onze Zuidwaarts gelegen provincie stuurt op zoek naar de mysterieuze kleine kereltjes die erin geslaagd zijn een vreemd maar lekker brouwsel in elkaar te boksen .
Tot zondag?
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Momenteel geeft men 60 % kans op neerslag ! Das al redelijk veel, maar het is nog veel te vroeg om daar al op vast te pinnen. Kan nog alle kanten uit. Als het echt hondeweer is en dit al vanaf 's nachts, dan pas ik. Ik ben niet erg tevreden van de Metzelers (was ook al niet onder de indruk van de Bridgestones) die onder de LT staan. Michelin zou nu eindelijk banden voor de LT op de markt hebben en als die mij evenzeer bekoren als alle Michelins mij ooit bekoord hebben op al mijn vorige motoren, dan kan het mij allemaal al veel minder schelen. Nu moet ik toegeven dat het bij slecht weer toch al te dikwijls billenkbijpen is: stapjes opzij, doorspinnen, powerslides en driften is niet echt mijn gedacht over motorfun toch niet als het onopzettelijk en onverwacht is.
Ontvlagde routes gebruik ik vooral omdat je dan geen onnodige aanwijzingen krijgt naar alle vlaggetjes (viapunten) op de route. Daar heb je niks aan en ik begrijp niet dat Garmin daar zélf niks aan doet om die sowieso onzichtbaar te maken ! Je kan ontvlagde routes wel alleen gebruiken als je ze rechtstreeks in het toestel kan plaatsen vanop de pc. Bij mijn weten kan dat alleen op de 660. Bij àlle andere toestellen moet je een route sowieso importeren en dat is absoluut verboden voor een ontvlagde. Je zou dan wel eens héél korte routes kunnen overhouden
Heb je, bij de ontvlagde routes, geen probleem wanneer je bv door een "déviation" (omleidingske) van de route afwijkt.
Normaal gaat de gps u dan toch naar het eerstvolgende viapunt/waypoint brengen, maar die heeft hij dan toch niet?
Ik denk dat er weinigen zijn die zich terug op de route laten brengen door hun Garmin. De meesten zoomen uit in 2D en navigeren zelf terug naar de route. Heel anders dan bij TomTom waar die mij wél steeds terug op het goede spoor bracht. Op die manier maakt het dus geen verschil. Laten herbereken of wat dan ook is idd uit den boze. Ik heb wel nog steeds de "normale" bij als back-up op mijn SD-kaartje