klep afgebroken gs 1200

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

fienne

Re: klep afgebroken gs 1200

Bericht door fienne »

valt nog goe mee, heb men moto getwee'en deelt,
blok ligt er naast,
ik moet zeggen ben wel een geoefende sleutelaar, of knutselaar :lol:
Heb van morgen een duitse mail gekregen, en die man beweerde dat bmw op de hoek van hun latijn zijn wat betreft de boxer motor,
1100 goed, 1150 perfect, 1200 alles te licht gemaakt voor perfect te zijn, dat waren zijn woorden,
heb tot nu toe al een 8tal motorblokken aangeboden gekregen prijzen tot 3000 euro,
da zal ik wel ene goei tussen vinden zekers :lol:
was van plan om een g450 te kopen, maar ik heb beslist om bij husqvarna te blijven voor mijn zwaar wroet en breek werk, 8-)
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Bij mij werd na het vastlopen ook de kat en uitlaatbochten vervangen, daar bleken ook metaaldeeltjes terecht te zijn gekomen. Pas maar op dat bij jou ook niet zo is.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
J
Contacteer:

Bericht door J »

Stel nu dat je dit voorhebt binnen garantieperiode en je levert je motor af bij een BMW dealer.
Ondertussen is het probleem al gekend. Vervangen ze dan de gebroken stukken met dezelfde standaard stukken of hebben ze tegenwoordig al beter kleppen gemaakt?

Ik weet dat ze bij Oneshark de kleppen vervangen hebben, maar ik weet niet of ze dan dezelfde staken of een ander soort.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Geen idee. Wel heb ik vorig jaar een kapotte cardan gehad (je weet wel, zo een die je noooooooit meer hoeft te verversen met nieuwe olie, waar BMW later op terugkwam). Na vervanging toch wel weer zo`n gesloten cardan zeker....
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
ReeF

Bericht door ReeF »

Ik heb begrepen dat de kleppen vanaf 2008 model andere zijn.......maar weet niet of dit echt zo is.
I respect your shit. But I don't have an opinion.

Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
Guidoviv
Contacteer:

Bericht door Guidoviv »

J-P schreef:Geen idee. Wel heb ik vorig jaar een kapotte cardan gehad (je weet wel, zo een die je noooooooit meer hoeft te verversen met nieuwe olie, waar BMW later op terugkwam). Na vervanging toch wel weer zo`n gesloten cardan zeker....
Mijn cardan is vervangen door het nieuwe exemplaar,met aftapplug en de olie word regelmatig ververst (elke 2 jaar of om de 20000km)
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
AdventureQ

Bericht door AdventureQ »

J-P schreef:Geen idee. Wel heb ik vorig jaar een kapotte cardan gehad (je weet wel, zo een die je noooooooit meer hoeft te verversen met nieuwe olie, waar BMW later op terugkwam). Na vervanging toch wel weer zo`n gesloten cardan zeker....
de olie gaat langer mee dan dan de kardan, dus dan kan je idd besparen op olie vul en aftap plug :pig:
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

ReeF schreef:Ik heb begrepen dat de kleppen vanaf 2008 model andere zijn.......maar weet niet of dit echt zo is.

Als je kijkt naar de onderdelencatalogus, dan staat bij de R1200GS/M (model 2008-2009) een tweede artikelnummer bij de uitlaatklep. Er staat echter niet bij oud (11.34.7.692.459) en nieuw (11.34.7.712.338) of deze een bepaalde geldigheid hebben (oud = t/m maand/jaar; nieuw = va. maand/jaar).
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
wilsonekexx

Bericht door wilsonekexx »

.
Laatst gewijzigd door wilsonekexx op 19 nov 2009, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
fienne

Bericht door fienne »

heb een andere blok gevonden, hij komt van het franse landsgedeelte, ma da zal aan het rijden niets doen zekers,
enkele avondjes puzzele en we zen terug ant bolle,
me ebeke geluk gaat deze wel lang mee, het is een 2007 met 17000km,
alvast bedankt voor jullie tips en tricks
lgeen

Bericht door lgeen »

hoor al een tijdje het geluid van volgens mij tikkende kleppen,als de motor nog koud staat hoor ik niets.
eens opgewarmd begint het tikken, de technieker dacht aan een defekte kettingspanner deze is vervangen maar het tikken blijft.
dinsdag doe ik hem terug binnen en we zien wel verder.
vorige week naar de morvan geweest en mijn kameraad had bijna zijn k100rs van 91 in de fik,we dachten eerst aan de xenonlamp.
maar na het demonteren vd benzinetank zagen we dat de hele kabelboom vd lichtschakelaar was weggesmolten dus de reis verder afgewerkt zonder pinkers en lichten.de draden vd startknop hebben we voorlopig kunnen herstellen.
naar horen zeggen zou het af en toe voorkomen met dit type schakelaars?
lgeen
J
Contacteer:

Bericht door J »

Kleppen preventief vervangen wat zou dat kosten?

iemand een gedacht?

J
fienne

Bericht door fienne »

hallo,dat getikker als hij warm had had ik ook, koud niks te horen.
dit weekend geen tijd gehad om terug in mekaar te steken,
een weekend met vrienden in de ardennen,
dikwijls pijn in men hart gehad als ik die gs'se daar zag rond rijden
mecapuet

Bericht door mecapuet »

J schreef:Kleppen preventief vervangen wat zou dat kosten?

iemand een gedacht?

J
De vraag is of de kleppen wel de boosdoender zijn... :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Bmw maakt(e) gebruik van "holle" kleppen, zijn eigenlijk holle pijpen dewelke worden gevuld met natrium, dit vanwege een betere warmteafvoer, wordt vooral gedaan bij uitlaatkleppen en het gas zit ongeveer vanaf het midden van de steel tot in de schotel (klep).

Nu zou je kunnen denken dat a/deze technologie niet deugd alhoewel ze bekend is en veel bij wagens met turbo-voeding gebruikt worden, b/er iets fundamenteel fout is met de fabricagekwalitiet van die kleppen door de toeleverancier, het gekke is dat in alle gevallen die ik ken het steeds om de rechtercilinder gaat, terwijl in de linkercilynder dezelfde klep zit.

@Reef => hebben ze bij jou de motor hersteld met , opnieuw, holle klepstelen of met normale ?
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
torro

Bericht door torro »

Dit onderwerp wordt dus aangehaald in het GS forum.

Weet er iemand of het een uitgesproken GS(1200) probleem is? Of is het evengoed een R(1200)RT ; R(1200)R probleem?
m.a.w. komt het even vaak voor bij alle R1200 type's ???
R 1100 R
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Ik heb enkel weet van 1200GSA en 1200RT, van de R1200R zijn er nu eenmaal minder in omloop met minder meldingen tot gevolg.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ik weet van R1200GS(A), R1200RT en de HP2 waar het blok in de soep loopt. Merkwaardigerwijze is het nagenoeg altijd de rechtercilinderkop.
J-P

J
Contacteer:

Bericht door J »

WTF wat kan dat dan toch zijn. Ik rijd ook goed door met mijn GSa en heb nu + 26K ik hoop dat ik niet de volgende ben hier op het forum want mijn garantie is al voorbij.

J
ReeF

Bericht door ReeF »

(s)Campi Di Pampi schreef:Bmw maakt(e) gebruik van "holle" kleppen, zijn eigenlijk holle pijpen dewelke worden gevuld met natrium, dit vanwege een betere warmteafvoer, wordt vooral gedaan bij uitlaatkleppen en het gas zit ongeveer vanaf het midden van de steel tot in de schotel (klep).

Nu zou je kunnen denken dat a/deze technologie niet deugd alhoewel ze bekend is en veel bij wagens met turbo-voeding gebruikt worden, b/er iets fundamenteel fout is met de fabricagekwalitiet van die kleppen door de toeleverancier, het gekke is dat in alle gevallen die ik ken het steeds om de rechtercilinder gaat, terwijl in de linkercilynder dezelfde klep zit.

@Reef => hebben ze bij jou de motor hersteld met , opnieuw, holle klepstelen of met normale ?
Mij is verteld dat er nu een ander onderdeelnummer gemonteerd is, het zelfde als op de nieuwe GSA's geleverd wordt, of dit dan nu de normale zijn of niet weet ik niet.....

Ben wel blij te lezen dat het vooral de rechtercilinder is, realiseer me nu dat dit me ook onbewust bevestigd door BMW.
Toen ik vroeg om meteen links preventief te doen was het antwoord dat dit zeker niet nodig was en ik me over links geen zorgen hoefde te maken.

ReeF

Bericht door ReeF »

J schreef:WTF wat kan dat dan toch zijn. Ik rijd ook goed door met mijn GSa en heb nu + 26K ik hoop dat ik niet de volgende ben hier op het forum want mijn garantie is al voorbij.

J
Ben 99% zeker dat de klep zelf de veroorzaker is, scheurt mooi strak af van het steeltje, om daarna nokkenas cilinderkop, cilinder en piston te vermoorden. De klep kwam uiteindelijk in de uitlaat terecht en kon er vrij eenvoudig uitgeschud worden.

Mijn pech was dat dit in Kaprun gebreurde .........

Als ik de technische vaardigheden zou hebben zou ik in uw geval het nieuwe type klep bestellen en preventief zeker rechts vervangen, klep kost iets meer dan 100€, de potentiele is een heel nieuw blok, of toch groot deel daarvan......

Maarja ik heb t al mee gemaakt, dus ben wellicht bevooroordeeld.Kan me ook voorstellen dat ik gewoon een van de pechvogels was en dat de kansberekening aangeeft dat je beter kunt doorrijden.........

J
Contacteer:

Bericht door J »

BTW als dit een algemeen probleem is waarom zou ik dan geld geven. Mijn gsa is uit garantie, maar ik denk als dit gebeurd dat ik er even de verschillende topics over print en opstuur naar de dealer of naar de invoerder zelf.

ze mogen mijn moto deftig in elkaar steken voor meer dan 18.000€, niet?

ik heb al veel miserie gehad met mijn 520, moest dit er dan nog eens bijkomen dan zal het wel gedaan zijn met de Duitsers in mijn garage.
Het is trouwens al gehalveerd.

J
ReeF

Bericht door ReeF »

Ben ik ook met je eens, echter zolang de houding van BMW is: "Dit is de eerste motor die we zien met dit probleem" weet ik niet waar je staat als het mocht gebeuren.

Ik had 2+2 op onderdelen, en de op de motor 1 jaar garantie van onafhankelijke.

De onderdelen zijn uiteindelijk niet door het 2+2 pakket gedekt maar direct door BMW Belgie, en de arbeid is geleverd door de motorzaak waar ik de motor gekocht heb.

Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

torro schreef:Dit onderwerp wordt dus aangehaald in het GS forum.

Weet er iemand of het een uitgesproken GS(1200) probleem is? Of is het evengoed een R(1200)RT ; R(1200)R probleem?
m.a.w. komt het even vaak voor bij alle R1200 type's ???
Het blok is in principe hetzelfde, alleen rijden er meer GS'en rond dan RT's dus heb je meer kans dat het met een GS voorvalt denk ik.
Ik heb 50.000 redelijk probleemloze km's met een 1200 GS kunnen doen, zeer sportieve rijstijl en enkel wat problemen met ABS module. Echter heb ik in mijn kennissen kring ook veel 1200 eigenaars met problemen gekend, meer dan destijds met de 1100 en de 1150. Ook al is de negatieve berichtgeving mss wat overdreven, toch zijn er wel meer problemen met de 1200 serie dan met de voorgangers.......
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
portman

Bericht door portman »

Ik heb weet van een R1200ST-rijder en de kleppen van zijn ST zijn 2x afgebroken op totaal 14000 km :roll:.
Plaats reactie